MiszynImposybul Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Witam. Mam problem z rozebraniem tylnego hamulca w mojej szosie. Muszę rozebrać rower bo chcę go porządnie wymalować u lakiernika. Problem jest z rozebraniem linki. Jak widać na tym zdjęciu http://zapodaj.net/b272ac0810ec2.jpg.html linka hamulcowa razem z osłonką przechodzą w ramie więc samo odkręcenie hamulca nie wystarcza. Rozwiązaniem problemu miało być wyciągniecie linki albo od strony hamulca albo od strony klamek. Niestety, od strony hamulca wygląda to następująco: http://zapodaj.net/2e9360120e81d.jpg.html (linka przechodzi PRZEZ śrubkę i jest pogrubiona na końcach aby nie mogła się wydostać,więc lipa). Sprawa ma się podobnie w klamkach: http://zapodaj.net/b0121bc6b7e0f.jpg.html (tutaj myślałem,żę tak jak w innych hamulcach będzie wyryty kawałek przez który wyjdzie linka po lekkim podciągnięciu,niestety tutaj jak widać na zdjęciu jest zgrubiona na końcu i też nie da rady wyciągnąć). Oczywiście można by to kombinerkami uciąć ale nie taki jest cel(wiadomo szkoda linki). Myślę, że rozwiązanie tkwi w klamce dlatego wstawiam pozostałe zdjęcia klamki i może rozjaśnicie mi jak to rozebrać(w ostateczności zaniosę do serwisu ale na razie będę próbował samemu. http://zapodaj.net/d8770e9a3fa81.jpg.html http://zapodaj.net/cce22379d2516.jpg.html http://zapodaj.net/eb2b0a136a46e.jpg.html http://zapodaj.net/e79f6e40110dc.jpg.html http://zapodaj.net/47716907c14ee.jpg.html PS. Swoją drogą przy haku tylnego koła znajduję się o to taka śrubka http://zapodaj.net/e56b564d8de5e.jpg.html ? Do czego ona służy(zdaję mi się żę do regulowania wysokości koła - ale po co tylko tylnego to ja nie wiem), chyba nie ma możliwości zdjęcia tego i kolejnego założenia? A może po prostu wyciąć to szlifierką bo jest to zbędne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Ten kapturek na końcu linki przy hamulcu jest zdejmowany. Inaczej jakim cudem ktoś zamontowałby linkę? Ma ślady po zaciśnięciu kombinerkami i tym właśnie narzędzie należy go zdjąć. Od biedy możesz ją też uciąć - linki drogie nie są, a wymiana nie zaszkodzi tym bardziej, że skoro chcesz malować ramę to rower pewnie ma już swój przebieg. Co do śrub przy hakach to służą do regulacji ustawienia tylnego koła w celu odpowiedniego napięcia hamulca w przypadku gdy mamy 1 bieg. Z przodu byłyby zupełnie bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Zakończenie linki nie kosztuje więcej jak 20gr, nie mniej jednak zawsze warto przy okazji wymienić linkę z pancerzem. Po wyjęciu pancerza z ramy warto przewlec sznurek, drut lub cokolwiek, żeby ułatwić sobie ponowny montaż. Śruby o których mówisz, jak już wspomniał seraph są pomocne przy regulacji naprężenia łańcucha może nie koniecznie w napędach jednobiegowych ale jednorzędowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Swoją drogą przy haku tylnego koła znajduję się o to taka śrubka Jak będziesz miał singla to docenisz tę śrubkę. Dzięki niej koło nie przesuwa się w hakach przy mocniejszym depnięciu na pedały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.