Rybolo Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Witam serdecznieJestem tutaj nowy, więc jeżeli temat źle przyczepiony to przepraszam i proszę o przeniesienie we właściwe miejsceZwracam się tutaj do doświadczonych osób o pomoc.Mianowicie mam rower taki http://www.wheelerpolska.home.pl/big.php?photo=images/bikes_big/promocja/4700.jpg model: 4700 rozmiar: L22", M21", M22,5", M24" opis: TREKKING, RAMA: ALU 7005, OSPRZĘT: SHI NEXAVE, 24-BIEG. Niestety rower ten był sprowadzany paaaarę dobrych lat i był użytkowany przeze mnie dobrych parę lat.Rower a dokładniej cześci zużywają się co jest sprawą normalną i tutaj właśnie nasuwa się pytanie.Jako że budżet niestety u mnie za duży to nie jest.Czy warto inwestować i kupować części do niego :Poszperałem i znalazłem otóż takie :http://allegro.pl/promocja-korby-shimano-fc-m131-48x38x28-i4869519937.html --> korba http://allegro.pl/klamko-manteki-shimano-st-ef51-3-x-8-rzed-fv-cz-i4869501426.html-->manetka http://allegro.pl/okazja-kaseta-shimano-hg41-8-rz-lancuch-cn-ug51-i4876222403.html-->kasetaco do przerzutek a także suportu to nie mam w ogóle pojęcia co i jakWracając do budżetu --> chciałbym zmieścić się do około 300złPozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc
ludz Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 A co Ci działa w nim źle, że chcesz coś wymienić? Przeskakuje łańcuch, że szukasz nowej korby/kasety? IMHO, porządny serwis (suport, piasty, łańcuch) i smarowanie zrobi robotę. Ew wymiana drobiazgów, jak np. suportu czy opon w miarę potrzeby. Bo też nie ma się co oszukiwać - 300pln to niewiele na upgrade i kupowanie najtańszych komponentów może być niefajne.
porcelanowy Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Powitoł Jak poradzono - napisz co ci w nim nie działa. Korbę bym wziął rozbieralną - warto wiedzieć, jakiej długości masz suport. Klamkomanetki OK, choć osobiście rozdzieliłbym hamulce od zmieniarek ale koszta ci podskoczą. Reszta to tanie woły robocze - nie znajdą zrozumienia na forum składającym się z maniaków rowerowych ale dobrze złożone posłużą długo. Przy budżecie 300ziko to w sumie nie masz opcji na kupno czegoś lepszego i nowego więc zostaje modyfikacja. Będziesz sam wymieniał czy zdajesz się na serwis?
Rybolo Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 Dzięki za odpowiedźSerwis to dodatkowe koszta, więc w sumie to niepotrzebnePo pierwsze : Przy wyregulowaniu przerzutek manetka jest tak dojechana, że nie można wrzucić biegu ( z 2 na 3 )Po drugie : Strasznie opornie się jeźdźi ostatnimi czasy... Po wyjeźdżonych paaaaaaarunastu tysięcy kilemotrów to czuje się jednak różnicę.Po trzecie : Komfort jazdy. O to dokładnie się rozchodziDlatego zastanawiałem się o wymianie tych części, bo jednak szkoda ramy, bo do najgorszej chyba nie należy. Pozdrawiam
Garlock Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Ad 1. Sprawdź regulacje przerzutki. W szczególności ustawienie śrubek L i H. Jeśli nie pomoże wymień linki i pancerze. Ad 2. Jesli znacząco wzrosły opory ruchu to porządny serwis łożysk (piast i suportu). Jak masz na łożyskach maszynowych to zobacz, czy któreś się nie zaciera. Jak na luźnych kulkach to wyczyść, sprawdź stan bieżni, konusów, nasmaruj. Sprawdź, czy któreś nie jest za mocno skręcone. Zobacz, czy Ci hamulec nie trze. No i sprawdź cisnienie w oponach. Ad 3. Komfortu jazdy to raczej nie poprawisz. Możesz ew. wymienić sidełko na wygodniejsze. Spróbuj zmienić ustawienia roweru, wysokośc kierownicy, siodła, przesunąć, przechylić sidoło. Przy tym budżecie to raczej wielkiej modyfikacji nie zrobisz. Na amortyzator zamiast sztywnego widelca Ci nie starczy. Możesz pomyślec o jakiejs sztycy amortyzowanej pod siodlo, ale nie wiem czy to ma sens. Może po prostu rama nie jest odpowiednia dla Ciebie.
Rybolo Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 W jakiej cenie mniej więcej stosuje się piasta jak i suport ???Ewentualnie jaka cena w serwisie (montaż)Dziękuję wszystkim za tak szybkie odpowiedzi Jeszcze jednoCzyli mam rozumieć, że kompletnie nie warto inwestować w przykładowe części, które wysłałem, bo nic to w sumie nie da ???
ludz Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Serwis to dodatkowe koszta, więc w sumie to niepotrzebne Więc zrób to sam! Nie jest to niewykonalne, przy czym jest szansa, że potrzebujesz trochę narzędzi, smar, olej. Tak czy owak, będzie grubo poniżej 300PLN. W jakiej cenie mniej więcej stosuje się piasta jak i suport ??? Suport na kwadrat to jakieś 30-40PLN. Piasty trudno powiedzieć, zaley od modelu - problem jest taki, że wtedy potrzebujesz przepleść koło, a to trochę kosztuje - samemu jest to ciężko zrobić. Skup się póki co na dokładnym serwisie. W kolejności od najprostszych i niewymagających extra narzędzi: 0) pompowaanie kół - to chyba ogarnąłęś 1) czy hamulce nie obcierają? czy klocki są w dobrym stanie? jeśli nie to regulacja/wymiana. Możliwe że też wymiana linek/pancerzy 2) Wyczyść łańcuch i napęd (jest masa tutoriali na necie) - na pewno będzie mniej świszczeć. 3) Regulacja przerzutek - jak wyżej, tutoriali też jest masa. Mozliwe że niegłupią opcją będzie wymiana linek i pancerzy. 4) Serwis piast - warto poczytać tutoriale, samo w sobie nie jest to takie trudne. Rozkręcaj 1 stronę 1 koła naraz - dzięki temu będziesz miał odniesienie jak to powinno być. Potrzebne są klucze płaskie/do konusów 5) Serwis/wymiana suportu - potrzebny ściągacz do korby, klucz do suportu. Jeżeli to nie pomoże, to możemy pogadać o tym, co trzeba by wymienić. czyli mam rozumieć, że kompletnie nie warto inwestować w przykładowe części, które wysłałem, bo nic to w sumie nie da ??? Na pewno nie da nic w kwestii niewchodzącego biegu, komfortu i oporów jazdy.
yarad Napisano 22 Grudnia 2014 Napisano 22 Grudnia 2014 Ja bym rozpoznał jakość usług i ceny w pobliskich serwisach rowerowych. Jeśli, jak mi się wydaje, właściciel roweru nie ma doświadczenia w naprawach i żadnej "złotej rączki" wśród znajomych. Hasło "zrób to sam" brzmi dumnie, jednak byle jaki klucz też 20 zł kosztuje, a i odrobina smykałki by się przydała. Tymczasem w serwisie, za ok. 150 zł (cena pełnego przeglądu) robocizna i narzędzia są w cenie, bez względu na zakres napraw. Za te pieniądze rower zostanie dokładnie przejrzany, wyregulowany, wysmarowany. Dodatkowe opłaty to cena wymienionych zużytych części, ale za pozostałe 150 zł to linki, pancerze, kasetę, łańcuch, a może i jakiś suport czy manetkę da się opłacić... Jeśli rower jest używany od dawna i kiedyś zapewniał oczekiwany komfort jazdy, to odpowiedni serwis powinien ten stan przywrócić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.