RafalSBK Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Temat zakłądam z czystej ciekawości, na co zwracacie uwagę wybierają płyn hamulcowy? Chodzi mi zarówno o DOT4 jak i olej. To może sam zacznę. Używam ATE Super Blue Racing, gdyż ma wysoką temperaturę wrzenia (280st suchy, 198st mokry) znajomy używa w driftowozach. Dodatkowo jest bardzooo niebieski, a dzięki temu widać kiedy płyn został całkiem wymieniony. Nie wiem czy temat się przewijał, jeżeli tak to chyba dawno temu, bo nie mogłem znaleźć nic świeżego, a na rynku pojawiają się nowe produkty.
Mod Team Maniak Napisano 14 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2014 99% ludzi zwraca uwagę na cenę bo reszta właściwości raczej jest trudna do zweryfikowania w rowerze. Używałem wspomnianego ATE bo też mi się trafił przez przypadek i nie czułem różnicy między najtańszym Bendix'em z samochodowego za rogiem. Nie wiem czy jest sens drążyć, bo odczucia będą u każdego bardzo subiektywne, bez jakiegoś obiektywnego testu to tylko cmokanie cyferkami bo w praktyce większe ma znaczenie czy dobrze odpowietrzysz układ i to w większości do szczęścia wystarczy. Czujesz jakąś różnicę na 5x droższym płynie?
Mod Team Puklus Napisano 15 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 15 Grudnia 2014 na co zwracacie uwagę wybierają płyn hamulcowy? Przede wszystkim na kompatybilność danego płynu do układu. Jeżleli hamulec ma pracowac na docie to dot lejemy. A czy to bedzie super formula za 50zł za200ml czy zwykły 10zł za pół litra ... ponoć różnica jest odczuwalna. W przypadku oleju, płyn powinien być mineralny. Czy syntetyk zaszkodzi ? pewnie nie ale tego nie wiem. Im bardziej wodnisty, tym lepszy, no i pasuje by był jak najmniej ściśliwy, ale większość olei hydraulicznych taka właśnie jest. Niektórzy ponoć lali oleje 2.5w przeznaczone do widelców w hamulce i odwrotnie i też to działa.
RafalSBK Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 Ogólnie wiem, że ciężko będzie odczóć różnicę w pracy na różnych płynach, ale na pewno jest różnica w temp wrzenia i żywotności. Przykłądowo producent tego ATE podaje 3 lata trwałości płynu, a nawet zawilgocony po 3 latach użytkowania ma podobną temp. wrzenia do świeżego "suchego" płynu z np Orlenu. Nie wiem czy komuś udało się zagotować heble w czasie jazdy (zjazdu). Chciałem się dowiedzieć czy oprócz ceny (fakt chyba większość osób na to patrzy) czy macie jakieś swoje ulubione marki płynów? I teraz powoli zmierzam do sedna powodu dla którego założylem ten temacik. Może macie jakieś oleje/płyny które są drogie i/lub niedostępne na naszym polskim rynku, a chcielibyście aby były dostępne i nieco tańsze?
Mod Team Puklus Napisano 16 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2014 Jeżeli chodzi o olej zawilgocenie jak to mówisz na nic nie wpływa, to trapi tylko DOT. Olej ma zwykle wieksża temp wrzenia od DOT 4.0 im nowszy dot tym lepsze parametry ale także bardziej agresywny jest sam środek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.