Alsew Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Mam obecnie na rowarze zalożone opony Schwalbe Land Cuiser 1.9-2.0 Poruszam się na rowerze glównie po ścieżkach rowerowych których w mojej okolicy dostatek, od czasu do czasu las. Chcialbym zostawić Land Cruisera na tylnim kole i w ten sposób "dojechać" obie opony, a na przód chcialbym oponę która poprawi stabilność i bezpieczeństwo na zakrętach i w lukach. Myślalem o Crossmarkach. Jak to się zgra??? A co byście proponowali na przód o niskich oporach toczenia? A może coś węższego niż 1.9?
MokryxD Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Jeżeli chcesz szybką oponę, która da radę spokojnie na asfalcie i pozwoli na jazdę w lekkim terenie to może Continental Race King?
Alsew Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Jak wiadomo Land Cruisery mają bieżnik ciągly przez środek opony,dobrze się toczą ale nie są mistrzami w hamowaniu, więc obawiam się że w zestawieniu z Race Kingami na przodzie ostre hamowanie mogloby się skończyć niezwykle efektownym przelotem przez kierownice Moje typy na przód to Maxxis Crosmark, Schwalbe Smart Sam lub Cx Comp. Oczywiście zdaję się na waszą opinię i propozycje.
MokryxD Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Smart Sam też będzie dobry. Zależy czego potrzebujesz. Czy będziesz swoje Land Crusery miał na asfalt, a inne na teren czy po prostu chcesz opony, które dadzą więcej przyczepności w terenie kosztem minimalnych strat na asfalcie. Race King czy Smart Sam, to szybkie i trwałe opony. Hamowanie nie musisz się obawiać, kwiestia przywyknięcia.
Alsew Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Czy będziesz swoje Land Crusery miał na asfalt, a inne na teren czy po prostu chcesz opony, które dadzą więcej przyczepności w terenie kosztem minimalnych strat na asfalcie Chyba się nie rozumiemy. W Moim odczuciu Land Cruiser dobrze sprawdza się jako opona napędowa, chociaż szybko się kończy . Szukam czegoś co dobrze się zgra na przód. Czytalem na forum, że można stosować różne opony i raczej poleca się na przód coś bardziej 'agresywnego' i może być nawet ciut szersze. Przez jakiś czas mialem bardziej terenową Kende na przodzie (bez paska na środku opony) i bylo bezpieczniej, choć nie tak szybko.
Mod Team adamos Napisano 14 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2014 Schwalbe Marathon Plus/Tour, Conti Cyclocross Speed?
Alsew Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 Schwalbe Marathon Plus/Tour, Conti Cyclocross Speed? Te Continentale fajne. Myślę że optymalna dla mnie będzie opona tzw przelajowa. W stylu Schwalbe CX Comp. Jakie jeszcze propozycje??? Zależy mi żeby można bylo jeżdzić też w miarę bezpiecznie np po deszczu.
Alsew Napisano 17 Grudnia 2014 Autor Napisano 17 Grudnia 2014 Mam obręcze Mavic xm 317, ale jaką mają szerokość to nie wiem, z tego co czytałem to zalecane są opony w przedziale 1.75 - 2.15. Nie wiem na jaką oponę z przodu się zdecydować. Najlepsza bylaby przełajowa, ale użytkuję roweru także teraz, kiedy to w zasadzie zawsze jest mokro, a tego typu opony kiepsko radzę sobie na mokrych nawierzchniach (może nawet gorzej niż Land Cruiser). Myślę, że do późnej wiosny najbezpieczniej będzie założyć uniwersalną oponę XC typu: - Schwalbe Smart Sam 2.1 - Continental Race King 2.0 - Maxxis Crossmark - Geax Saguaro 2.0 Która z nich będzie najszybsza na utwardzonych drogach??? Może jakaś inna w tym typie?? (nie jęźdzę po asfalcie).
djzatorze Napisano 18 Grudnia 2014 Napisano 18 Grudnia 2014 Crossmark jest fajny na tył, na przedzie nie miał większych zalet. Jeżeli jeździłeś na Land Cruiserach to nie szalałbym z bieżnikiem, bo opory będą Cię drażnić. Prędzej dałbym kuzyna Crossmarka, Maxxis Raze. Jeżeli ścieżki nie będą specjalnie zabrudzone to dopisuję się pod Continental Cyclocross Speed.
Alsew Napisano 18 Grudnia 2014 Autor Napisano 18 Grudnia 2014 I tak też zrobilem :thumbsup: Porównalem wszystkie te opony w sklepie. Race King ma najmniejsze i najgęściej poukladane kostki na oponie, więc stwierdzilem że będzie najszybszy i kupilem wersję 2.0 na drucie. Zalożylem na przednie kolo i zupelnie inny rower Co prawda na równym terenie już nie tak latwo utrzymać szybkość w powyżej 30 km/h, ale za to na każdym podjeździe, rower poprostu wspina się na szczyt. Nie wspominając o skuteczniejszym hamowaniu, trakcji, latwiejszym pokonywaniu nierówności... Polączenie Race King i Land Cruiser uważam za bardzo udane.
Alsew Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Napisano 20 Grudnia 2014 Crossmark jest fajny na tył, na przedzie nie miał większych zalet. Jeżeli jeździłeś na Land Cruiserach to nie szalałbym z bieżnikiem, bo opory będą Cię drażnić. Prędzej dałbym kuzyna Crossmarka, Maxxis Raze. Jeżeli ścieżki nie będą specjalnie zabrudzone to dopisuję się pod Continental Cyclocross Speed. Ciekawi mnie jakie tak naprawdę opory toczenia ma Land Cruiser. Nigdzie nie znalazlem takich danych. Na pewno są to zupelnie różne wartości dla przodu i tylu. Kiedyś zalożylem tylnią oponę tak jakby wynikalo to z kierunku bieżnika. Rower na równym terenie poprosty mknąl, po przelożeniu jej tak jak zaleca producent, już nie bylo tak szybko. Obecnie mam z przodu Race Kinga i zastanawiam się czy zmiana tyniej opony z Land Cruisera też na Race Kinga wplynela by znacząco na szybkość roweru. Land Cruiser jest dużo cięższy i na tyle też jakiś tam opór stawia. Co myślicie???
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.