ludz Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Hej, jakiś czas temu mnie naszła myśl i nie może opuścić. Mam 2 rowery, 29era którego zmieniać nie muszę i nie chcę, który służy mi do wypadów w górki itp. zabaw oraz retro szosę, która oprócz wycieczek po asfalcie robi mi również za mieszczucha. Problem w tym, ze pomimo wszystko, nie jest to sprzęt zbyt uniwersalny. Plus, nie bardzo którykolwiek z tych rowerów nadaje się do szwędania z sakwami. Pytanie brzmi - czy uważacie, że ma sens kombinować z czymś _pokroju przełaja_ na potrzeby ogarnięcia tych kilku sprzecznych celów (asfalty z pewną ilością szutrów, trekking, miasto)? Widziałbym taki rower w ten sposób: rama CX lub podobna, cr-mo, pod 28", mocowania bagażników kierownica - klasyczny baranek, klamkomanetki, ew. dirt drop bar (czy wtedy klamkomanetki mają sens?) napęd - raczej osprzęt MTB, ze względu na potrzebne do trekkingu przełożenia - 9sp na pewno jest kompatybilne koła - coś dedykowanego do CX - wytrzymalsze niż szosowe (?) opony - w zależności od potrzeby, slicki albo jakieś CX hamulce - canti lub mini v-brake - ma być budżetowo Najprostsze pytanie brzmi: czy tu jest jakiś błąd? Czy coś pominąłem/przeoczyłem? Wszelkie uwagi/sugestie mile widziane!
qba3777 Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Może trochę pomogę Sam składam aktualnie podobny rower. Tu jest mój temat, może znajdziesz coś ciekawego. Ja zdecydowałem się na ramę Centurion Cross Plain 4000. Klasyczny baranek Napęd chcę zakupić 3x10 łapy i korba Tiagra, kaseta 11-32 Deore Koło tylne chcę złożyć na piaście Novatec 192SB, szprychach Dt Champion 2.0, a obręcz to Mavic A317. Schwalbe Marathon 35/32mm Przednie koło posiadam, ale za jakiś czas będę chciał złożyć coś mocniejszego. Zakupiłem komplet Tektro Rx6 pozdrowienia Kuba
ludz Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Dzięki. Widzę, że nie ja jeden wpadłem na taki pomysł. W Twoim problemem będzie tylna przerzutka - potrzebujesz raczej średni/długi wózek, a przerzutka musi być z grupy szosowej, by dobrze działać z manetką Tiagra Czy ma ktoś doświadczenie z montowaniem Dirt Drop Baru (np. On-one Midge) z klamkomanetkami?
qba3777 Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 A nie Przerzutki z grup MTB Shimano pod 8/9rz są kompatybilne z osprzętem szosowym 8-10rz. Ja zakupiłem Deore Low Normal. pozdrowienia K
Mod Team anarchy Napisano 14 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2014 Czy ma ktoś doświadczenie z montowaniem Dirt Drop Baru (np. On-one Midge) z klamkomanetkami? tzn? Zakładasz, ustalasz dla siebie najwygodniejszą pozycję, cieszysz życiem Każdy takiego dropa założy ciut inaczej - raz ze względu na wzrost i różnicę poziomu siodła i kiery, dwa-patrząc na własne widzimisię. Jeden lubi tylko w górnym chwycie, inny w dolnym, jeden ustawi klamki "do środka" a drugi klasycznie równolegle.Kiedyś jeden gravelowiec z UK (gravelowiec-też żem wymyślił wa mać..) napisał jak ustawić midge - dolny chwyt ma być ustawiony lekko w dół (a nie w poziomie) tak by siedząc dłonie spoczywały na niej naturalnie, przybliżona pozycja to taka gdy końcówki chwytu kierują się ku osi tylnego koła (plus minus 5*). TTak naprawdę ja Ci proponuję założyć klamkomanetki bez owijki na początek (lub dać kawałek jakiś tanich omijając miejsce klamek), pojeździć chwilę, zobaczyć co i jak Ci dobrze leży. I dopiero wtedy właściwa owijka.
ludz Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Tak naprawdę ja Ci proponuję założyć klamkomanetki bez owijki na początek (lub dać kawałek jakiś tanich omijając miejsce klamek), pojeździć chwilę, zobaczyć co i jak Ci dobrze leży. I dopiero wtedy właściwa owijka. Wiesz, to jest oczywiście najlepsza opcja, ale problem w tym, że najpierw to ja tę kierę bym musiał kupić. Stąd pytania. A wątpliwości spore, bo aktualnie w szosie klamki mam jednak w miarę prostopadłe do gleby - a Midge jednak dość specyficzna jest. Z drugiej strony, widzę masę zdjęć gdzie ludzie mają Midge z klamkomanetkami i żyją i są szczęśliwi.
Mod Team anarchy Napisano 14 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2014 to chyba ja nie rozumiem problemu Klamki masz prostopadle do gleby? Tzn jak? Bo jak terenowe czy dodatkowe w przełaju potrafię sobie wyobrazić prostopadle do gleby tak na baranku już nie..Co do samej midge-jednemu pasuje drugiemu nie. Jeżeli masz kierę ergo, dośc płytką to możesz być zawiedziony. Wg mnie Midge ma dwa problemy - jest za głęboka i ręce idą zbyt do przodu oparte na klamkach, a dolny chwyt jest za krótki i brakuje mu z 3 cm, najlepiej lekko podgiętej do poziomu.
Mod Team adamos Napisano 14 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2014 Pytanie brzmi - czy uważacie, że ma sens kombinować z czymś _pokroju przełaja_ na potrzeby ogarnięcia tych kilku sprzecznych celów (asfalty z pewną ilością szutrów, trekking, miasto)? Widziałbym taki rower w ten sposób: rama CX lub podobna, cr-mo, pod 28", mocowania bagażników kierownica - klasyczny baranek, klamkomanetki, ew. dirt drop bar (czy wtedy klamkomanetki mają sens?) napęd - raczej osprzęt MTB, ze względu na potrzebne do trekkingu przełożenia - 9sp na pewno jest kompatybilne koła - coś dedykowanego do CX - wytrzymalsze niż szosowe (?) opony - w zależności od potrzeby, slicki albo jakieś CX hamulce - canti lub mini v-brake - ma być budżetowo Najprostsze pytanie brzmi: czy tu jest jakiś błąd? Czy coś pominąłem/przeoczyłem? Wszelkie uwagi/sugestie mile widziane! i Dzięki. Widzę, że nie ja jeden wpadłem na taki pomysł. W Twoim problemem będzie tylna przerzutka - potrzebujesz raczej średni/długi wózek, a przerzutka musi być z grupy szosowej, by dobrze działać z manetką Tiagra Nie rozumiem...Niby, że jak to? Sam wpadłeś na taki pomysł? Bo wiesz, takich rowerów, mniej lub więcej odpowiadających tym założeniom, to już kilka na rynku jest. I to nie od dzisiaj.
thomasz Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Może ja troche pomogę, troche na myszatej jeździłem (Ivan rownież) Ogólnie kiera jest wygodna, trzeba ją jeno dobrze ustawić tak jak prawi anarchy. Jazda bez owijki i korekta pozwoli znaleźć ten złoty środek. Dwie uwagi co do tej kiery: Potrzebny bedzie mostek z większym wzwodem niż zwykle Klamkomanetki nie powinny mieć kciukowego zrzucania, bo bedzie cieżko dosięgnąć dzyndzla ze względu na pozycje klamkomanetek. Mam dwie na stanie, jedna nowa, jedna używana - srebrne. Jak chcesz to daj cynka, to zabiorę jedna na święta do pl i Ci wyślę
ludz Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Nie rozumiem... Niby, że jak to? Sam wpadłeś na taki pomysł? Na pomysł, żeby toto poskładać i używać. Źle się wyraziłem. Nie, żeby koncepcja była innowacyjna (jakkolwiek mało popularna w Polsce). @thomasz - i o to chodziło, dzięki PW też poszło.
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 15 Grudnia 2014 Geberalnie tu masz dwa skrajne ustawienia Myszowatej. Lewo, klasyczna pozycja na klamkach mocno agresywna, przesunięta do przodu, ale pozycja na dropach równolegle co do gleby. Na prawo chwyt na klamkach bardzo zbliżony do normalnego, szosowego. Chwyt na dropach pod kątem do ziemi, jak dla mnie nie do przyjęcia bo ręce mi się zsuwają jak telepie. Opcją jest kiera z ergo przeciw gięciem typu Genetix Digest lub Finna Bikes Gravel Series. Szacunek... I.
ludz Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 @IvanMTB - no i dzięki, chyba tyle w temacie. Teraz już tylko czekać bo coś się zacznie dziać...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.