jogi109 Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 Witajcie. W przyszłym sezonie musze sobie skołować dwa komplety opon (sądze, że będzie optymalnie) Jeden komplet na treningi, które wyglądają u mnie tak - raz w tygodniu 100km głównie asfalt, a codziennie trasy asfaltowo-górskie około 65 km. Drugi komplet na maratony- górskie i mniej górskie. Coś szybkiego, co jednak nie zawiedzie mnie w zakręcie. Jak na razie jedyny pomysł na treningowe laczki to RaceKing. Proponujcie proszę co można w zamian zastosować. Priorytet to by nie stawiały dużych oporów. RK jest w miare oki, ale brakuje trzymania w zakrętach. Na maraton "wymyśliłem" RocketRona przód i RacingRalpha tył. Komplet na pewno szybki, na pewno lekki co ma dla mnie znaczenie, no ale niezbyt odporny na rozdarcia. I tu dochodzę do sedna sprawy. Lepiej kupić wylajtowane opony ~540g per sztuka (29er) i normalne detki, CZY jakieś inne opony, coś może typu Saguaro? i do tego wylajtowane dętki. Czy tak naprawdę to nie ma róznicy i można brać wylajtowane Schwalbe z wylajtowanymi dętkami?
scyzoryk Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 Pomyśl o systemie bezdętkowym - saguaro + mleczko.
Mod Team safian Napisano 11 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 11 Grudnia 2014 Odpowiem pytaniem na pytanie... nie myślałeś o bezdętkach? EDIT: Kolega wyżej mnie ubiegł :<
djzatorze Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 Bardziej na temat powiem, że lepiej lekkie dętki. Jak dętka dostanie kolcem czy szkłem to jaka by nie była - przedziurawi się. Opony cięższe uchronią lekką dętkę, lekkie opony nie uchronią ciężkiej dętki.
Marjanek Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 Wszystko tylko nie lekkie dętki:p potrafią pękać od nagrzania, czy gwałtownej zmiany temperatury .
tobo Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 1. Co to znaczy lekka dętka dla Ciebie? 100 gramów, 130? 160? 2. Zamiast 29tek możesz zamontować dętki 26 cali. 3. Lekka dętka, cięższa opona.
jogi109 Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Napisano 12 Grudnia 2014 Bezdetkowy raczej nie, poniewaz planuje dwa komplety opon. Z delikatnym bieznikiem na treningi asfaltowo terenowe, oraz terenowe na maraton i do zabawy. Lekkie detki? Znam tylko schwalbe. Lzejsze sa na pewno, ale jakie sa najlepsze?
djzatorze Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Od siebie dodam że z lekkich dętek nie polecam GEAX Ultralite - wybitnie nie lubią się z moimi obręczami i łatwo się dziurawiły krawędzią otworu wentyla (mimo że go wygładziłem jak mogłem). Schwalbe robi niezłe. Jeszcze nie miałem okazji spróbować Maxxisów, ciągle ich nie ma w odpowiedniej cenie
jogi109 Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Napisano 12 Grudnia 2014 Po dzisiejszej jeździe rezygnuję z RaceKingów. Na tym łatwiej sie zabić niż rozpędzić.... Saguaro jest bardziej przyczepne od Rocket Ronów?
MokryxD Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Zależy od których. RoRo EVO powinno być bardziej przyczepne. Saguaro nie daje rady na skałach. Na mokro jest całkiem znośnie to póki nie ma kombinacji wilgość + skała.
cr4zylucky Napisano 13 Grudnia 2014 Napisano 13 Grudnia 2014 Nigdy więcej wylajtowanych dętek :/. Przez "wystrzał" jednej musiałem wymienić obręcz.. Gra nie warta świeczki...
jogi109 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Napisano 13 Grudnia 2014 Podzielcie sie na jakich dętkach jeździliście
MokryxD Napisano 13 Grudnia 2014 Napisano 13 Grudnia 2014 U mnie oponki Geax Saguaro Kevlar 2.2 na przodzie (650g) i 2.0 na tyle (550g), do tego dętki Geax Ultralight (130g/szt) i cały sezon obyłoby się bez laczka, gdyby nie pewna betonowa studzienka w Bielawie. Ciśnienie przód 1.0 bara, tył 1.4 bara. Waga rajdera 58kg.
Kowal1986 Napisano 13 Grudnia 2014 Napisano 13 Grudnia 2014 Schwalbe Extra light 26" x 1,5-2,35 - 130 gram - raz snake na krawężniku -podziwiałem nowy licznik i się zagapiłem :-) CST extra light 26" 1,75-2,125 - 143 gram - dwa razy złapałem snejka (raz na krawężniku pod wodą, drugi raz na wystającym z ziemi kołku geodetów) Opony Conti Raceking Race Sport 26x2,2 z przebiegiem 6,5 tyś km (ciśnienie 1,8 bar i 2,2 bar) waga 69kg + rower HT 12,5 kg CST znacznie tańsze i dają radę
jogi109 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Napisano 13 Grudnia 2014 U mnie oponki Geax Saguaro Kevlar 2.2 na przodzie (650g) i 2.0 na tyle (550g), do tego dętki Geax Ultralight (130g/szt) i cały sezon obyłoby się bez laczka, gdyby nie pewna betonowa studzienka w Bielawie. Ciśnienie przód 1.0 bara, tył 1.4 bara. Waga rajdera 58kg. 26 ? Moje obecne 29 ważą po 185, więc w sumie zysk bd niewielki, skoro extra light do 26 ważą około 140g
MokryxD Napisano 13 Grudnia 2014 Napisano 13 Grudnia 2014 Tak, 26. Niby niewielki, ale zawsze do 29er możesz założyć dętkę 26. Ja wolę je kupić, ponieważ są tylko 4zł droższe od dętek Continentala, a zesk wagowy mam 70g/szt. Żeby było lżej musiałbym kupić coś pokroju Schwalbe XX Light, Continental Supersonic albo Maxxis Ultralight. Zysk 30g/szt, a cena 20zł więcej od Geaxa.
jogi109 Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Nie będę zakładać specjalnie nowego tematu.Znacie lżejsza alternatywe dla Saguaro 29'? Konkretnie intersuje mnie- klockowa budowa z rzędem gęsto ułożonych klocków na srodku bieznika, klocki boczne wielkosci tych na srodku, szerokosc 2.0 i przy tym waga maks 600g? Gdyby nie 660g Geaxa, kupilbym je,.no ale tozbyt pancerna opona pod mój styl jazdy
MokryxD Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 Continental X-King, Schwalbe Rocket Ron, Maxxis Ikon/Beaver.
ludz Napisano 14 Grudnia 2014 Napisano 14 Grudnia 2014 U mnie w 29 z przodu RoRo + Geax Ultralite - tani i dobry zestaw. Z tyłu Maxxis Crossmark i Geax Ultralite - opony nie polecam, dętka spoko. Ogólnie to nie zauważyłem, by te Geaxy były szczególnie gorsze czy bardziej snejkolubne niż np. Schwalbe Extralite.
jogi109 Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Napisano 14 Grudnia 2014 Oto co znalazłem:Maxxis IkonMaxxis AspenGeax AkaGeax MezcalWTB NanoNajbardziej do mnie przemawiaja dwie pierwsze- Ikon/Ikon lub Ikon/Aspen. Ew. Aka/Mezcal, z tym ze Aka podobno miekka i duzy opor na asfalcie plus szybko sie sciera. Natomiast Ikon na tyle podobno duży opor stawia. Co myslicie? PLUS Ikon jest tylko 2.2, a ja bym wolał coś w okolicach 2.0, a AKA w rozmiarze 2.2 jest jak 2.0, z tym że waży juz 650 g :/ EDIT: Oglądam jeszcze ciągle tego Aspen, i sie zastanawiam jak wypada w porównaniu z Race Kingiem (którego posiadam) Wygląda ciekawie. Wypada chyba najlepiej biorąc pod uwagę bieżnik, szerokość (w sensie zeby nie był za szeroki) i wagę. 530g przy 2.1, gdzie pewnie ma z 50-51 mm. Brałbym Ikony, ale za szerokie- szerokość Race Kingów 2.2
scyzoryk Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Weź Geax Saguaro 2.0/2.2. Wagą tych opon naprawdę się nie przejmuj bo nie jest ona w ogóle odczuwalna.
jogi109 Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 Rozumiem. Jednak ja chce lżejsze saguaro znalezc. Corazbardziejmnieprzekonuje Ikon/Ikon plus jakieśdętki 140g sztuka plus Saguaro drogie.
94ostry Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Maxxis Aspen Na Maxxis Apsen śmigałem - teraz mam Continental X Race w nowym rowerku i właśnie się zastanawiam nad powrotem do tych właśnie opon.
jogi109 Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 Idealnie! Takiego porównania szukałem. Opisz swoje przeczucia
94ostry Napisano 18 Grudnia 2014 Napisano 18 Grudnia 2014 Opisz swoje przeczucia Mam wrażenie że na oponach Maxxis Aspen jechałem szybciej. Na Continental X Race rozpędzam się, rozpędzam a potem nagle jakby opory toczenia były większe i rower zaczyna zwalniać : "za szybko" ;p Jednym słowem opona jest "szybka" i bardzo ładnie przyśpiesza. Jednakże, jak hamowałem i zablokowałem tylnie koło to czułem jak mi się rower "ślizga".Poza tym Maxxis Aspen w dotyku jest jakiś "inny" niż Continental X Race. Ale to pewnie kwestia zastosowanej gumy czy coś takiego
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.