Gość Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Jeździłem do tej pory na Clarks CPS958 http://rowertour.com/clarks-cps958-klocki-hamulcowe-mtb-v-brake-72mm.html i jestem bardzo z nich zadowolony. Ale ostatnio w Łodzi nie ma w sklepach, natomiast pewna hurtownia ma Merida Green Brake http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-v-brake-merida-green-brake-lodz-i4857586071.html . Jaki sprawują się te klocki w praktyce? Oczywiście czytałem archiwum, ale opinie były sprzed paru lat, a jak wiadomo na rynku często się zdarza, że produkt który był dobry nagle staje się kiepski, bo ktos tam postanowił ciąć koszty. Znalazłem tez Meridy z ABS http://allegro.pl/klocki-v-brake-abs-merida-control-anti-lock-lodz-i4789836845.html - to jakaś ściema marketingowa czy naprawdę działają?
rodszyld69 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 natomiast pewna hurtownia ma Merida Green Brake http://allegro.pl/kl...4857586071.html . Jaki sprawują się te klocki w praktyce? Mam te klocki zamontowane w crossie i złego słowa nie powiem. Nie słychać aby szurały po obręczy, dobrą maja przyczepność. na pewno nastepnym razem wymienię na takie same.
michal1289 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Merida Green Brake http://allegro.pl/kl...4857586071.html . Jaki sprawują się te klocki w praktyce? Też miałem te klocki. Dobry wybór. Siła hamowania ok, po za tym ciche, u mnie nic nie piszczały na sucho i na mokro.
lyndowss Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Jestem za Merida'ą! Bardzo dobre klocki. Chyba nawet mam je obecnie w rowerze, ale już nie pamiętam, bo dawno nie wymieniałem.
mklos1 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 @@Thomlodz, Meridy nie znam, natomiast Clarks'y sprawdziłem w wielu smakach - ale jednoskładnikowe. Nie mam zaufania do wieloskładnikowych konstrukcji. Przepis: - jeżeli potrzebujesz dużego zakresu modulacji, kup czarną mieszankę (ciche, bardzo miękkie); - jeżeli jeździsz często w deszczu, kup mieszankę czerwoną (lubią popiskiwać); - jeżeli chcesz mieć żylety, kup zielone (bardzo głośne).
lyndowss Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 mklos1 Z tego co piszesz wnioskuję, że nie testowałeś. Też miałem takie obawy, ale zaryzykowałem. Naprawdę to się sprawdza. W każdych warunkach dają dobrze radę. Mieszanki tylko twarde, lub tylko miękkie są dobre w określonych warunkach, ale w innych spisują się słabo. Trzyskładnikowe w każdych dają sobie dobrze radę.
Gromosmok Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Klocki Merida Green Brake to dobry wybór.
mklos1 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 @@lyndowss, Nie mam zaufania do "wielokolorowych", bo jak miękka część ma spełniać swoje zadanie skoro klocek oprze się na twardszej części (popatrz na niektóre konstrukcje). Prędzej kupiłbym taką konstrukcję: http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1221,3632.html lub wspomnianą tutaj konstrukcję Meridy z "ABS" niż Clarska, Authora/Meridę trójkolorową. Poza tym trzeba uważać na tanie wersje dwu/trzy składnikowe. Niektórzy producenci po prostu stosują różny kolor gumy, a skład mieszanki jest ten sam. Ashima stosuje takich chwyt co najmniej w stosunku do klocków do Magury HS. Oczywiście najbardziej polecane Authory 3CC zbierają dobre opinie, ale mnie jakoś taka konstrukcja nie przekonuje. Natomiast XLC już są zbudowane rozsądnie.
rodszyld69 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Nie mam zaufania do "wielokolorowych", bo jak miękka część ma spełniać swoje zadanie skoro klocek oprze się na twardszej części (popatrz na niektóre konstrukcje). Na wiosnę gdy musiałem wymienić okładziny w hamulcach w sklepie zaproponowali mi klocki meridy. Trochę sceptycznie do tego podeszłem ale sprzedawca zachwalał je bardzo plus był jeszcze jeden klient który potwierdził że to dobry wybór. Zaryzykowałem, kupiłem i jestem zadowolony.
BikerLight Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 I mogę potwierdzić to co Koledzy powyżej napisali o Meridzie - tanie, nie miziają obręczy, skuteczne. Hamują o wiele silniej niż np. Saccon (miękkie) czy Avid Rim Wrangler (twarde).
Gość Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 I mogę potwierdzić to co Koledzy powyżej napisali o Meridzie - tanie, nie miziają obręczy, skuteczne. Hamują o wiele silniej niż np. Saccon (miękkie) czy Avid Rim Wrangler (twarde). OK, dzięki za wszystkie opinie. A co w sprawie tego "ABS" w klockach? Część w kolorze zielonym wykonana jest z gumy naturalnej i odpowiada za idealne przyleganie klocka do obręczy oraz posiada funkcję tłumiącą siłę hamowania
Gość Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Meridy nie znam, natomiast Clarks'y sprawdziłem w wielu smakach - ale jednoskładnikowe. Nie mam zaufania do wieloskładnikowych konstrukcji. Przepis: - jeżeli potrzebujesz dużego zakresu modulacji, kup czarną mieszankę (ciche, bardzo miękkie); - jeżeli jeździsz często w deszczu, kup mieszankę czerwoną (lubią popiskiwać); - jeżeli chcesz mieć żylety, kup zielone (bardzo głośne). Klocki kupione i przetestowane. Na suchym żyleta, na deszczu trochę gorzej. po pewnym czasie tył hamuje bardzo słabo i trzeba polegać głownie na przednim Szukałem z ciekawości w necie informacji o tych kolorowych mieszankach gumy, ale żaden z producentów (Merica, Clark's, Alligator, Kool Stop) nie podaje konkretów. Tylko w jednym sklepie przy klockach Clarks było napisane, że czarna guma odpowiada za hamowanie na sucho, zaś czerwona na mokro. A jak jest w przypadku Meridy (zielony-czarny-szary)? Jeżdżę w różnych warunkach, deszczu staram sie unikać ale jak juz pada to nic na niego nie poradzę
BikerLight Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 A w przypadku Meridy jest tak samo jak z Authorem 3CC, znane są też pod innymi nazwami czyli różnią się kolorem gumy i nazwą. Drastycznej różnicy pomiędzy mokrymi a suchymi warunkami nie ma, zresztą klocki które hamują na suchym a nie chcą skutecznie zatrzymywać podczas deszczu ja bym od razu zdyskwalifikował. Tu jest trochę więcej na ten temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/137658-klocki-v-brake-author-3cc/
mklos1 Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Klocki kupione i przetestowane. Co dokładnie kupiłeś?
Gość Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 2i Regulaminu http://www.rowerymerida.pl/akcesoria/produkt69/klocki-hamulcowe-green-brake.html Przy okazji takie pytanie. Jak fizycznie wyjaśnić fakt, że układ podkładek, w którym szerokie sa wewnątrz, zwiększa siłę hamowania?
rodszyld69 Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 2i Regulaminu Może to że są bliżej obręczy, przeca do tego służą.
Gość Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 2i Regulaminu No ale przecież to samo możemy uzyskać za pomocą regulacji naciągu linki
rodszyld69 Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 No ale przecież to samo możemy uzyskać za pomocą regulacji naciągu linki Taj ale jak masz nowe klocki to od wewnętrznej strony dajesz węższe podkładki, jak się trochę zużyją zamieniasz je na szersze. Polecam ten artykuł
Gość Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 aj ale jak masz nowe klocki to od wewnętrznej strony dajesz węższe podkładki, jak się trochę zużyją zamieniasz je na szersze. Polecam ten artykuł No tak. Przeanalizowałem to sobie i wychodzi mi na to, że ta szersza podkładka od środka powoduje, ze w miarę zbliżania się klocków do obręczy przy hamowaniu maleje kąt pomiędzy powierzchnią klocka a obręczy (oczywiście przy odpowiednim ustawieniu klocków),a więc zwiększa się i powierzchnia styku. Ponadto rośnie użyteczna składowa siły docisku. W niektórych poradnikach np. http://blogrowerowy.pl/wpis/montaz-i-obsluga-hamulcow-typu-v/ jest napisane, że ramiona hamulców musza tworzyć literę V, zas tworzenie litery A jest niedopuszczalne Uwaga! Po wyregulowaniu klocków przyjrzyj się, w jaki sposób układają się ramiona szczęk. Jak sama nazwa V-brake wskazuje, szczęki hamulcowe powinny tworzyć literę V. Gdy obręcz jest bardzo wąska lub rozstaw sworzni większy niż standardowy, ramiona szczęk ułożą Ci się równolegle lub nawet (i to jest niedopuszczalne) w literę A. Możesz temu zapobiec, przekładając sferyczne podkładki na śrubie mocującej klocek. Jedna z nich jest wąska, druga szeroka. Zamień je miejscami, niech przy samym klocku będzie szeroka podkładka. to oddali ramię szczęki od obręczy i hamulce znowu przybiorą kształt litery V.
rodszyld69 Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 musza tworzyć literę V, zas tworzenie litery A jest niedopuszczalne A przy ciągłym naciągu linki, to zwężanie się u góry ramion hamulca było by nieuniknione.
BikerLight Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 Te podkładki należy ustawić tak by ramiona hamulca były równolegle do siebie gdy klocki dotykają do obręczy. Wtedy siła hamowania jest największa.
Gość Napisano 17 Grudnia 2014 Napisano 17 Grudnia 2014 Nie mam zaufania do "wielokolorowych", bo jak miękka część ma spełniać swoje zadanie skoro klocek oprze się na twardszej części (popatrz na niektóre konstrukcje). No właśnie, a niektóre klocki mają taką konstrukcję jak Merida Green Control http://www.rowerymerida.pl/akcesoria/produkt73/klocki-hamulcowe-green-control.html . Takie jakby 2 trójkąty z gumy zielonej i czarnej. Jaka moze być róznica w praktyce pomiedzy Green Brake a Green Control?
BikerLight Napisano 17 Grudnia 2014 Napisano 17 Grudnia 2014 Miałem te klocki w tylnym hamulcu - siła hamowania zacna ale modulacja słabiutka, łatwo było zblokować koło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.