Skocz do zawartości

[opony nobby nic zwijane evo] bicie na kole


GIANT84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Niedawno zalozylem opony nobby nic evo zwijane za 175zl szt. ( sam w to nie wierze). Po zalozeniu okazalo sie ze na przodzie(mniej) jak i na tyle jest bicie w pionie. Jadac scieszka bujanie jak na statku, gora dol, gora dol. Juz kilka razy sciagalem je i zakladalem. Smarowalem brzegi oraz jezdzilem na mniejszym powieszu. Nic nie dalo. Felgi oczywiscie proste. Olac to czy odeslac? Az takiej wielkiej tragedii nie ma jesli chodzi o komfort, bardziej sie martwie czy sie nic nie popsuje. 2 kwestia dla tych co maja-jak zalozyliscie opony w kierunku opisanym rotatio(producent) czy na logike patrzac na bierznik?. Przepraszam za bledy, pisanena kolanie w pracy tapatalkiem.:-P

  • Mod Team
Napisano

Te opony potrafią trafić się tak kiepsko wykonane, że bicie będzie zawsze a z czasem może się jeszcze bardziej rozjechać.

Napisano

Czy inne Nobby Nic i podobne modele od Schwalbe tez tak maja? Pytam, bo planuje zakup pary 26 x 2.1, ale normalne (wired, preformance line, nie zwijane).

  • Mod Team
Napisano

3.0bar lub 3.5 to już chyba max jaki podaje producent przy 4-5-ciu jest całkiem realna szansa na zerwanie oplotu w stopce opony i  będzie spadać z rantu albo zdeformuje się widoczny sposób, szczególnie tyczy się to sytemu UST i Tubeless Ready. Miałem przypadek z całkiem nowiutką NN 2.1 ust, przy 3 barach zdetonowała, oplot w stopce nie wytrzymał, nie dało się jej już później zamontować.

Tak więc proponuję rozważnie z dozowaniem ciśnienia, w dętkowej oponie można np. zwilżyć rant opony płynem do szyb, dale poślizg na chwilę, później szybko wysycha i delikatnie poprawia trzymanie rantu.

Napisano

O dętkę się nie martw, bo żeby pęknąć musiała by się rozszerzyć mocniej niż objętość opony, a to nie jest możliwe do mmentu kiedy opona nie zostanie wyrwana z obręczy. Jeżeli, jak piszesz próbowałeś różnych metod bezskutecznie, to spróbuj zmienić dętkę. NIe wiem, czy widziałeś kiedyś piłkę do kosza kończącą swój żywot. W którymś miejscu struktura gumy od obijania, lub przepompowania się skruszyła i tworzą się guzy. Możliwe, że masz gdzieś takie guzy na swojej dętce, ale to łatwo zaobserwować pompując samą dętkę. Inna kwestia, to obejrzyj kołnierz opony (to co ją trzyma w rawce). Powinien być jednolity na całym obwodzie. Jeże jest gdzieś uszkodzony, to masz opony do wyrzucania. Raz sobie w ten sposób uszkodziłem łyżką do opon przy zmianie kół - obkroiłem go równiutko do okoła, co spowodowało nie tyle nierówności, co wyrywanie kpony z rawki. Przy drobniejszych uszkodzeniach mogą być te nierówności. A tak wogóle to ukłądałeś dętkę na talk, czy mydło w płynie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...