tolan Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Ja również mogę się pochwalić takimi oponkami . Mam je od dwóch sezonów i jak tylko jest śnieg to szaleje ile wejdzie - miny mijanych ludzi bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 miny mijanych ludzi bezcenne Albo pukają się w czoło jak muszą uważać idąc, żeby orła nie wywinąć, a my mijamy ich na zakręcie prawie 30 km/h Często też się zdarza, że po wyjeżdżonym śniegu wyprzedza się samochody, ale musi być szeroka droga, bo nigdy nie wiadomo czy samochodu nie zarzuci w naszą stronę... Fakt faktem że z takimi oponami najniebezpieczniejszy jest moment postawienia nogi na lodzie podczas zatrzymywania się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ezios Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 https://docs.google.com/file/d/0BxZgebSGY41PNUMxTDVFellGUm8/edit?usp=docslist_apiTo na czystym lodzie nic nie daje.https://docs.google.com/file/d/0BxZgebSGY41PRkFiR3k0WGNYdGM/edit?usp=docslist_apiChociaż podczas jazdy na asfalcie słychać lekkie pykanie jednak może coś daje. Zaliczyłem pierwszą glebę podczas wjazdu z ulicy na ścieżkę rowerową jak się okazało kostka pokryta cienką warstwą lodu. Zrobiłem to ciut za szybko ale przód szedł jak po asfalcie a tyłek mi uciekł. Teraz zastanawiam się czy jednak coś to dało? Podczas jazdy po asfalcie słychać wyraźne pykanie śrub o podłoże. Jako zabezpieczenie dętki dałem drugą rozciętą wzdłuż bez klejenia i jeżdżę już prawie 2 tygodnie. https://drive.google.com/file/d/0BxZgebSGY41PeEhKay1YSC0xLWc/view?usp=sharing Mógłby ktoś zorganizować grupowe zakupy zimówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Fakt faktem że z takimi oponami najniebezpieczniejszy jest moment postawienia nogi na lodzie podczas zatrzymywania się. Zawsze można wkręcić kilka wkrętów w bieżnik buta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Teraz zastanawiam się czy jednak coś to dało? Jak liczę to dałeś 50 wkrętów na przód całkiem na boki opony - chyba nawet w zakręcie te kolce nie mają szans stykać się z podłożem , a jak już się stykają to jest za późno moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ezios Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Stykają się cały czas. Mam obniżone ciśnienie i pod obciążeniem przylegają do podłoża w ten sposób że trzymają na boki. Przy hamowaniu wiele to nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Próbował ktoś robić to na jakimś starym tubless'sie zalanym mlekiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 (edytowane) https://www.youtube.com/watch?v=L61o8X73YsE&feature=youtu.be z lodem też sobie poradzi 360 śrubek montowanych taką samą techniką jak u autora tematu. Wkręty z nierdzewki, mają już dwa sezony za sobą, ani śladu rdzy i nadal są ostre. Edytowane 14 Grudnia 2014 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Próbował ktoś robić to na jakimś starym tubless'sie zalanym mlekiem ? Przeszło mi to przez myśl, bo po wkręceniu kolców namaczanych w butaprenie powinno niby być dość szczelnie, a gdyby użyć kleju wulkanizującego to już w ogóle. Jednak opony z kolcami to ogumienie na specyficzne warunki, które przy obecnych zimach są przez miesiąc może 2 max. Jak się komuś chce bawić w uszczelnianie opon na chwilę to proszę bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Pozatym jak się najedzie na kamień wystający ze śniegu, to podejżewam, że mogło by upuszczaś troche mleczka. Te wkręty dosyć mocno pracują, pod obciążeniem u mnie kładły się na boki jak najeżdżałem na kamienie czy asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tolan Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Próbował ktoś robić to na jakimś starym tubless'sie zalanym mlekiem ? Nie da rady. Po najechaniu na przeszkode - koniec jazdy . A tak wyglądają moje oponki http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/2987-giant-ac/?tab=images Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baikal Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 dorzucę jeszcze trochę materiału: http://www.peterwhitecycles.com/studdedtires.asp http://wrower.pl/porady/zima-na-rowerze,5490.html u nas widziałem po 120zł opony - kendy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
youcek Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Zachęcony waszymi postami postanowiłem reanimować zużye już mocno Rony: Użyłem takich gwoździ: Na bokach zostawiłem nieco dłuższe, na środku obciąłem żeby wystawały minimalnie. Zobaczymy jak się będzie sprawowało w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Ja robiłem jakiś czas temu takie opony. Używałem blachowkrętów i szlifierki bo były za długie. jak by ktoś chciał kupić to jest na sprzedaż. http://olx.pl/oferta/opona-z-kolcami-duro-26x2-3-na-snieg-lod-CID767-ID8mlAn.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Używa, ktoś takich opon z pełnymi błotnikami? Obawiam się szczególnie o zapychanie na leśnych i błotnych trasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Ujrzałem dziś przebłysk geniuszu u jednego ze znajomków z pracy. Idealna i prosta opona na śnieg w 15 minut. Warunek: hamulce tarczowe. Koleś mówi, że działa świetnie, tylko trzeba wozić kilka zipów w zapasie, bo na asfalcie odpadają dość szybko. Podpatrzył to na instructables. Opis modyfikacji zaczerpnięty z: http://www.instructables.com/id/Zip-tie-DIY-bike-snow-tires/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Nie widzę tego na asfalcie. W momencie hamowania, kiedy zip dotyka asfaltu kompletnie nie ma przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Pomysł nie nowy, ale niepopularny, bo rowerami na tarczowych hamulcach ludzie rzadko dojeżdżają do pracy, a jak ktoś jeździ zimą ambitniej to ten sposób się nie opłaci. Problem z takimi oponami - i z kolcami i z trytkami - jest taki, że to strasznie przeszkadza na asfalcie, a zima jest teraz taka, że trzeba by zrezygnować z jazdy po drogach w ogóle. Dlatego moje lodowe opony przeleżą całą tę zimę na strychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ezios Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Gdy zakładany był temat wszyscy liczyli na śnieg. I problem leży po stronie jego braku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Śnieg i mróz, bo tylko wtedy powstaje warstwa białego lodu na drodze. Rok temu gołoledź, a potem śnieg zrobił magiczne warunki. No... może nie dla kierowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Ewentualnie zastosowanie w rowerze z torpedo bez przedniego hamulca: P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hobson Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Ja w zeszłym roku wypatrzyłem na jutubie ten sposób z tyrytytkami. Obkleiłem opaskami pół obręczy zanim życie zweryfikowało fakt, że z v-brejkami to się nie komponuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.