Skocz do zawartości

[szosa] b'twin


mati9810

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To ja może trochę bardziej wyczerpująco Ci odpowiem.

 

Wbrew temu, co  napisał Marco, te rowery zbytnio się nie różnią.

Rama jest taka sama (tylko kolorki inne).

Koła i opony takie same.

Co do siodła się nie wypowiem bo mnie siodło w kupnym rowerze jeszcze nigdy nie przypasowało i zawsze zmieniam na inne.

Masa roweru prawie taka sama.

 

Drobne różnice;

500-tka ma kompozytowy widelec (prawdopodobnie ciut lepiej amortyzuje drgania).

Osprzęt Sora od osprzętu "noname" nie różni się zbytnio jakością działania, 500-tka ma w miarę homogeniczny napęd (tzn. z jednej grupy), co może trochę poprawiać płynność działania, jednak jedno i drugie chodzi ciężko i opornie ogólnie (manetki zmiany biegów) a hamulce to bardziej spowalniacze niż hamulce. 

300tka ma mniej biegów (3x8). Jeśli szybko jeździsz, możesz odczuwać niedobór biegów w kasecie (mnie czasem nawet na na 3x9 brakuje).

 

Podsumowanie:

Jeśli nie jeździłeś nigdy na szosie i chcesz kupić na próbę, to kup tańszy. I tak po roku jazdy, jak Ci się spodoba, będziesz chciał zmienić na coś lepszego więc nie warto na testy wkładać więcej kasy w coś, co się prawie nie różni ;)

 

Ja osobiście zaczynałam na B'Twin Triban 3. To był rower tej klasy co wskazana przez Ciebie 300tka. Kosztował mnie ok. 1300 zł bo utargowałam (był z wystawy, miał zarysowania na ramie i uszkodzone pokrycie siodła). Bardzo byłam zadowolona z jazdy na nim ale po roku zapragnęłam mieć szosę z prawdziwego zdarzenia. Przesiadka na rower z carbonowym widelcem i osprzętem homogenicznym z grupy 105 to było jak przesiadka z Focusa do, co najmniej Audi R8 ;)

 

Pozdrówki, Marta

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...