Arni220 Napisano 6 Grudnia 2014 Napisano 6 Grudnia 2014 Założę nowy temat i w nim będę się pytał o nurtujące mnie problemy. Na początek obręcze. Ważę ok. 100kg i już wstępnie wybrałem obręcze WTB, ale teraz jaki model? - Frequency i23 lub i25 - KOM i23 Tak jak wspomniałem, najważniejsze by nie gięły się pod moimi 100kg. Przeznaczenie to ambitne starty w maratonach. Zakładać chcę opony 2.2 do 2.4. Obydwa modele mają chyba po 32 otwory, 36 nie mogę bynajmniej znaleźć. Które wybrać? Wolał bym KOM ze względu na wagę, ale czy nie są za delikatne? Tanią alternatywą mogły by być Dartmoor Rocket v2, ale nie wiem czego one warte.
dawid Napisano 6 Grudnia 2014 Napisano 6 Grudnia 2014 Wtb frequency i23 spokojnie dadza rade. wtb teraz tez ma kom i25, tez ciekawa opcja Z tanszych i wcale nie gorszych opcji jest DTswiss m442 czy e512, sa to bardzo dobre obrecze idealne pod 100kg
jahoo84 Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 Ciekawy jestem jak będzie zachowywała się kom i25 pod 100kg ja ważę odrobinę mniej- 95 i mam zamiar zamówić te obrecze, świetna szerokość no i ta waga... Super
Arni220 Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Napisano 7 Grudnia 2014 Wtb frequency i23 spokojnie dadza rade. wtb teraz tez ma kom i25, tez ciekawa opcja Z tanszych i wcale nie gorszych opcji jest DTswiss m442 czy e512, sa to bardzo dobre obrecze idealne pod 100kg No fakt, nieco cięższe ale o 100zł tańsze, rozważę je, ale puki mnie stać to WTB KOM. Tylko czy wytrzymają pode mną? Dawajcie info No i prosił bym o podpowiedź na druga część pytania. Opony 2.2/2.25 do 2.4 - wybrać 23 czy 25 w środku? Najnowsze trendy ile podpowiadają do ścigania w maratonach, bo różnica wagowa pomiędzy KOM 23 i 25 to raptem 17 gram?
jahoo84 Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 Ja biorę 25 bo im szerzej tym lepiej szczególnie do opony 2,4 zresztą wystarczy poczytać jak szeroką opona zachowuje się na węższych a bardzo szerokich obręczach.
grzesiowu Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 nie startuję w maratonach i może dlatego wydaje mi się że średnice opon podane przez Ciebie są za duże na moją intuicję maratony to 2 do 2,2 ale jak piszę nie siedzę w temacie co do ilości otworów to spotkałem się w necie z opiniami że 36 szprych wcale nie przekłada się na wzmocnienie kół względem 32
dawid Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 Teraz jakosc obreczy i szprych jest taka, ze 100kg i 28 czy 32h w zupelnosci starczaja
Arni220 Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Napisano 7 Grudnia 2014 nie startuję w maratonach i może dlatego wydaje mi się że średnice opon podane przez Ciebie są za duże na moją intuicję maratony to 2 do 2,2 ale jak piszę nie siedzę w temacie Dla przeciętnego Kowalskiego 2.0 do 2.2 wystarczy, ale pod 100kg minimum jednak to 2.2. W 26" jeździłem na 2.1 i na niższych ciśnieniach łapałem snejki, a i trzymanie nie było takie jakie bym chciał, szczególnie w piachu. Opony miały realnie 49/50mm. Teraz mam XK 2.4 oraz RK2.2 i jest wielka różnica, ale opony nie mają swojego wymiaru bo tylko 54m. Jeśli do nowego roweru założę szersze obręcze 23 lub 25mm to spokojnie powinienem 54mm uzyskać już z opon 2.2, a więc będzie i przyczepnie i lekko. Pytanie tylko co lepiej 23 czy 25 pod moja wagę by z oponek 2.2 mieć faktyczny wymiar producenta?
seczuan Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 teraz jakosc obreczy i szprych jest taka, ze 100kg i 28 czy 32h w zupelnosci starczaja ja (100kg) na mavicach crossone 24 szprychy jeżdżę i wytrzymują (niby mają limit wagi jeźdźca 100kg, wiec tak na styk)
Janooch Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 http://www.team29er.pl/start/koa/1348-rewolucja-wisi-w-powietrzu-obrcze-dt-na-sezon-2015 Sam się zastanawiam nad X392, cena 111 zł przyznam szczerze zaskakująca.
jahoo84 Napisano 7 Grudnia 2014 Napisano 7 Grudnia 2014 Jak co bede je mial lada dzien Jaka cena za 2 szt?
woojj Napisano 9 Grudnia 2014 Napisano 9 Grudnia 2014 co do ilości szprych... może być 32 ale 36 zawsze będzie mocniejsze, jak możesz wybieraj szerszą obręcz. Koło 28 " jest wiele bardziej wiotkie. Można temu zaradzić przez zastosowanie szerszych obręczy. Z drugiej strony ta wielkość powoduje że jeździ się szybciej i wygodniej zarazem. Wiem że można 24-28 szprych... ale przy wadze 100kg brałbym 32 ...bo pewnie będziesz z tą wagą zchodził...
Arni220 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Napisano 9 Grudnia 2014 Dzięki woojj, 32 szprychy to dam na pewno, ale na spadek wagi nie liczę wielki, 23 lata siłki wychodzą Mówisz, że lepiej 25mm obręcz niż 23?
woojj Napisano 9 Grudnia 2014 Napisano 9 Grudnia 2014 czym szerzej tym lepiej...ale w granicach rozsądku WAGOWEGO... i dobrej jakości szprychy...aluminiowe nyple sobie odpuść na tylne koło
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2014 Aluminiowe nyple to Zło i Niedobro Tutaj z przedniego koła 29cali, 1.5 po roku użyszkodzenia przez użyszkodnika żywej wagi 65kg w porywach. Nie jakieś nołnejmy tylko nyple DT... Szacunek... I.
Arni220 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Napisano 9 Grudnia 2014 W obecnym 26" mam koła zaplecione na alu nyplach i jak na razie się nic nie dzieje, a z 10 maratonów obskoczyły i w góry trekingowo z plecaczkiem pojechały. Hmm, no nie wiem sam, czy tak duży wpływ na wytrzymałość ma rozmiar 29"? To samo szprychy, teraz mam Sapimy Race, 32szt, zaplot 3X. Coś zmienić w tym temacie w 29"? W szosie mam nawet D-Light, no ale w niej obciążenia są mniejsze jednak. Tym niemniej w obecnych zestawach wszystko działa jak należy.
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2014 U mnie też było fajnie. Przez półtora roku. Potem nagle zaczęły lecieć jak zęby po strzale bejsbolem w mazak. Jak w przeciagu 3 tygodni musiałem po raz 3 rozklejać ghetto aby dostać się do nypli które akurat walnęły, postanowiłem je na wszelki wypadek podmienić na mosiężne. Część DOSŁOWNIE rozpadała się pod dotykiem klucza do szprych... Nie wykluczone, że to wpływ zgniłęj, brytolskiej pogody i używania tego w pełnosztywnym singlu... Jak dla mnie NIGDY więcej alu nypli... Szacunek... I.
woojj Napisano 9 Grudnia 2014 Napisano 9 Grudnia 2014 dlatego też alu tylko na przód jako zło konieczne i zbicie wagi. Nyple alu mają być markowe- sapimy.... po 2 latach dalej można je centrować.... ;-) D-layt to szprycha dedykowana do MTB... Race to wyśmienita szprycha.... sprawdzona w bojach. Lepiej się spisuje w kole niż leader- ma świetny stosunek cena/jakość szczególnie wersja srebrna. Sapimowskie nyple alu wytrzymują spokojnie 2 sezony u CIARACHA ;-)
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2014 Nieno, bez jaj... Jakie są oszczędności wagowe na nyplach mosiężnych vs alu? Pomijając całą ideę Wagomirstaw, która wzbudza we mnie rechot jeśli juz zdejmować wagę to w miejscach z których sie da to zrobic bez obawy o funkcjonalność i żywotność części. Jakoś do mnie nie przemawia ważę stówke, to sobie wsadzę alu nyple, ale tylko z przodu Szacunek... I.
woojj Napisano 9 Grudnia 2014 Napisano 9 Grudnia 2014 ivan.... to są rzeczy sprawdzone a nie jakieś tam wymysły. Każdy ma wybór. 100 kg nie dyskwalifikuje użycie alu nypli na przednim kole. Najbardziej odczuwalne zabijanie masy jest na kołach szczególnie 29... a czym dalej od osi tym ma być lżej. Są pewne kompromisy między wagą a wytrzymałościa.... jedni widzą ich sens, a inni nie ;-)
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2014 W sumie luuuz Ja sprawdziłem nyple alu DT i dziekuję, już więcej nie winszuje sobie. Szacunek... I.
woojj Napisano 9 Grudnia 2014 Napisano 9 Grudnia 2014 Ja się nie ścigam... nie liczę gramów ... nypli alu nie używam, ale serwisuje rowery ścigantów.... i nyple się tam alu sprawdzają ;-) i sapimy alu są OK...a na przednie koło to na pewno;-)
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2014 To tak jak ja masz. Ja tam tylko nikomu nic nie serwisuję, a alu nyple zdecydowanie mi się nie sprawdziły, co widać na załączonej focie... Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.