Skocz do zawartości

[koła] Nowe koła 29" dla 100kg


Arni220

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Założę nowy temat i w nim będę się pytał o nurtujące mnie problemy.

 

Na początek obręcze. 

Ważę ok. 100kg i już wstępnie wybrałem obręcze WTB, ale teraz jaki model? 

- Frequency i23 lub i25

- KOM i23 

 

Tak jak wspomniałem, najważniejsze by nie gięły się pod moimi 100kg. Przeznaczenie to ambitne starty w maratonach. Zakładać chcę opony 2.2 do 2.4. 

Obydwa modele mają chyba po 32 otwory, 36 nie mogę bynajmniej znaleźć. Które wybrać? Wolał bym KOM ze względu na wagę, ale czy nie są za delikatne?

 

Tanią alternatywą mogły by być Dartmoor Rocket v2, ale nie wiem czego one warte.

Napisano

Wtb frequency i23 spokojnie dadza rade. wtb teraz tez ma kom i25, tez ciekawa opcja

Z tanszych i wcale nie gorszych opcji jest DTswiss m442 czy e512, sa to bardzo dobre obrecze idealne pod 100kg :)

Napisano

Ciekawy jestem jak będzie zachowywała się kom i25 pod 100kg ja ważę odrobinę mniej- 95 :) i mam zamiar zamówić te obrecze, świetna szerokość no i ta waga... Super

Napisano

Wtb frequency i23 spokojnie dadza rade. wtb teraz tez ma kom i25, tez ciekawa opcja

Z tanszych i wcale nie gorszych opcji jest DTswiss m442 czy e512, sa to bardzo dobre obrecze idealne pod 100kg :)

No fakt, nieco cięższe ale o 100zł tańsze, rozważę je, ale puki mnie stać to WTB KOM. Tylko czy wytrzymają pode mną? Dawajcie info :)

 

No i prosił bym o podpowiedź na druga część pytania. Opony 2.2/2.25 do 2.4 - wybrać 23 czy 25 w środku? Najnowsze trendy ile podpowiadają do ścigania w maratonach, bo różnica wagowa pomiędzy KOM 23 i 25 to raptem 17 gram?

Napisano

Ja biorę 25 bo im szerzej tym lepiej szczególnie do opony 2,4 zresztą wystarczy poczytać jak szeroką opona zachowuje się na węższych a bardzo szerokich obręczach.

Napisano

nie startuję w maratonach i może dlatego wydaje mi się że średnice opon podane przez Ciebie są za duże na moją intuicję maratony to 2 do 2,2 ale jak piszę nie siedzę w temacie

 

co do ilości otworów to spotkałem się w necie z opiniami że 36 szprych wcale nie przekłada się na wzmocnienie kół względem 32

Napisano

 

 

nie startuję w maratonach i może dlatego wydaje mi się że średnice opon podane przez Ciebie są za duże na moją intuicję maratony to 2 do 2,2 ale jak piszę nie siedzę w temacie

Dla przeciętnego Kowalskiego 2.0 do 2.2 wystarczy, ale pod 100kg minimum jednak to 2.2. W 26" jeździłem na 2.1 i na niższych ciśnieniach łapałem snejki, a i trzymanie nie było takie jakie bym chciał, szczególnie w piachu. Opony miały realnie 49/50mm. Teraz mam XK 2.4 oraz RK2.2 i jest wielka różnica, ale opony nie mają swojego wymiaru bo tylko 54m. Jeśli do nowego roweru założę szersze obręcze 23 lub 25mm to spokojnie powinienem 54mm uzyskać już z opon 2.2, a więc będzie i przyczepnie i lekko.

Pytanie tylko co lepiej 23 czy 25 pod moja wagę by z oponek 2.2 mieć faktyczny wymiar producenta?

Napisano

 

 

teraz jakosc obreczy i szprych jest taka, ze 100kg i 28 czy 32h w zupelnosci starczaja

ja (100kg) na mavicach crossone 24 szprychy  jeżdżę i  wytrzymują (niby mają limit wagi jeźdźca 100kg, wiec tak na styk)  
Napisano

co do ilości szprych... może być 32 ale 36 zawsze będzie mocniejsze, jak możesz wybieraj szerszą obręcz. Koło 28 " jest wiele bardziej wiotkie. Można temu zaradzić przez zastosowanie szerszych obręczy. Z drugiej strony ta wielkość powoduje że jeździ się szybciej i wygodniej zarazem. Wiem że można 24-28 szprych... ale przy wadze 100kg brałbym 32 ...bo pewnie będziesz z tą wagą zchodził... 

  • Mod Team
Napisano

8751240032_245accd10b_c.jpg

 

 

Aluminiowe nyple to Zło i Niedobro :(  Tutaj z przedniego koła 29cali, 1.5 po roku użyszkodzenia przez użyszkodnika żywej wagi 65kg w porywach.

Nie jakieś nołnejmy tylko nyple DT...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

W obecnym 26" mam koła zaplecione na alu nyplach i jak na razie się nic nie dzieje, a z 10 maratonów obskoczyły i w góry trekingowo z plecaczkiem pojechały. Hmm, no nie wiem sam, czy tak duży wpływ na wytrzymałość ma rozmiar 29"?

To samo szprychy, teraz mam Sapimy Race, 32szt, zaplot 3X. Coś zmienić w tym temacie w 29"? W szosie mam nawet D-Light, no ale w niej obciążenia są mniejsze jednak. Tym niemniej w obecnych zestawach wszystko działa jak należy. 

  • Mod Team
Napisano

U mnie też było fajnie. Przez półtora roku. Potem nagle zaczęły lecieć jak zęby po strzale bejsbolem w mazak.

 

Jak w przeciagu 3 tygodni musiałem po raz 3 rozklejać ghetto aby dostać się do nypli które akurat walnęły, postanowiłem je na wszelki wypadek podmienić na mosiężne.

 

Część DOSŁOWNIE rozpadała się pod dotykiem klucza do szprych...

 

Nie wykluczone, że to wpływ zgniłęj, brytolskiej pogody i używania tego w pełnosztywnym singlu...

 

Jak dla mnie NIGDY więcej alu nypli...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

dlatego też alu tylko na przód jako zło konieczne i zbicie wagi. Nyple alu mają być markowe- sapimy.... po 2 latach dalej można je centrować.... ;-) D-layt to szprycha dedykowana do MTB... Race to wyśmienita szprycha.... sprawdzona w bojach. Lepiej się spisuje w kole niż leader- ma świetny stosunek cena/jakość szczególnie wersja srebrna.

Sapimowskie nyple alu wytrzymują spokojnie 2 sezony u CIARACHA ;-) 

 

  • Mod Team
Napisano

Nieno, bez jaj... Jakie są oszczędności wagowe na nyplach mosiężnych vs alu?

 

Pomijając całą ideę Wagomirstaw, która wzbudza we mnie rechot jeśli juz zdejmować wagę to w miejscach z których sie da to zrobic bez obawy o funkcjonalność i żywotność części.

 

Jakoś do mnie nie przemawia

ważę stówke, to sobie wsadzę alu nyple, ale tylko z przodu

:D

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Napisano

ivan.... to są rzeczy sprawdzone a nie jakieś tam wymysły. Każdy ma wybór. 100 kg nie dyskwalifikuje użycie alu nypli na przednim kole. Najbardziej odczuwalne zabijanie masy jest na kołach szczególnie 29... a czym dalej od osi tym ma być lżej. Są pewne kompromisy między wagą a wytrzymałościa.... jedni widzą ich sens, a inni nie ;-) 

Napisano

Ja się nie ścigam... nie liczę gramów ... nypli alu nie używam, ale serwisuje rowery ścigantów.... i nyple się tam alu sprawdzają ;-) i sapimy alu są OK...a na przednie koło to na pewno;-)

 

  • Mod Team
Napisano

To tak jak ja masz. Ja tam tylko nikomu nic nie serwisuję, a alu nyple zdecydowanie mi się nie sprawdziły, co widać na załączonej focie...

 

Szacunek...

I.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...