Manias92 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Witajcie. Mam problem z tylnym heblem M446. Ma on okolo 2 lat. Dzis zauwazylem, ze tloczki przestaly rowno sie wysowac (lewy wychodzi wiecej a prawy mniej). W zeszlym roku mialem tak samo, pomoglo rozephniecie tloczkow. Rozepchnac tylko tloczki, czy wymontowac je, wyczyscic i przy montazu uzyc pasty do tloczkow? Olej shimano mam. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Smar do tloczkow stosuje się tylko w hamulcach zalewanych DOTem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Dwa lata powiadasz.?! Dla spokojności kup nowe uszczelki posmaruj tym http://endurorider.pl/2006/11/pasta-do-smarowania-tloczkow-hamulcowych/ I gotowe. Przedni również przeserwisuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Rozebranie pozwoli ustalić stan uszczelek, powierzchni roboczych tłoczków oraz gniazd w zacisku. Jeśli używałeś hamulca w temperaturach poniżej zera być może jedna z uszczelek uległa deformacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Topol+ już widzę jak kolega kupuje uszczelki do shimano :lol: gdzie ? Może link daj to pół Polski tam kupi. Nie ma w sprzedaży uszczelek do shimano. A link do smaru jaki podałeś jest bez sensu. Smaruje się smarem hamulce zalewane płynem DOT. Shimano pracuje na mineralnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Zamienniki to też uszczelka. http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/239/uszczelki-do-tloczkow-hamulcow-hydraulicznych-shimano.html A ze sie nie smaruje,to nie znaczy ze nie można. Lub napisac do GG Trading i zapytać o uszczelki: R15 M 20,8x25, 1x2 NBR. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Są firmy, które parają się dorabianiem uszczelek. Parę miesięcy temu w mojej pracy posypała się rozlutownica (uszelnienie w pompce). Kolega nie mógł znaleźć zamiennika, więc poszedł do takiej firmy. Nie dość, że dorobili praktycznie od ręki, to jeszcze w zadziwiająco niskiej cenie (nie pamiętam ile, 20-30 PLN/szt - takie okolice). Jak na uratowanie sprzętu za 3000 PLN to cena żadna. A oto rowerowy dowód, że tak się da: http://www.rowerowepodhale.eu/index.php/opisytras/145-serwis-tarczowek-shimano-br-m535 Edytowane 6 Grudnia 2014 przez mklos1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Smar do tloczkow stosuje się tylko w hamulcach zalewanych DOTem. Bo? Najpierw trzeba rozebrać zacisk, i zobaczyć w jakim są stanie uszczelki. wymiana to ok kilku zł jak sie wie gdzie kupić. Później nasmarować, zalać i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manias92 Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Nie zgadzam sié z ostrzezeniem, wydaje mi sie, ze dobrze napisalem temat. Dziekujé za porady. Jutro bede dzialal. Jesli uszczelki wydadza mi sie zuzyte/uszkodzone to zamowie nowe bo uzywalem roweru w zime. Tloczki przesmaruje. Czy aby wypchnac tloczki musze rozpolowic zacisk? Jeszce nigdy nie rozbieralem rowerowego a nie mam kluczy gwiazdek a juz bym pohasal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Klameczką popompuj tloczki bez klockow by sie wysuneły. Pomoze ci to je po rozkreceniu zacisku wyjac w latwiejszy sposob. zaopatrzony rowniez w plyn/aerozol do czyszczenia tarcz hamulcowych np firmy bool, umyj wszystko. Przy dobrtm swietle pod lupą zeskanuj stan wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) A ja jako mechanik samochodowy napiszę tylko, że popularne odtłuszczacze do hamulców hamulców i sprzęgieł czasami niszczą uszczelki, nie raz oringi itp. puchły w oczach po wymyciu jakimś tam sprayem, i raczej to wina gumy. Tak więc lepiej uważać bo można narobić sobie kłopotów. Najbezpieczniejszym środkiem jest Meglio i ma pałer.... Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Puklus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Nie dodałem. Wszystko prócz uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Tłoczki należy wyczyścić mechanicznie, jak jest potrzeba wypolerować, zacisków nie należy niczym dotykać poza alkoholem bo skutki mogą być różne, da lakieru. Klocki trzeba wyjąc, i w zależności z czego są wypalić lub umyć. Wnętrze zacisku tylko wyłącznie wytrzeć z ewentualnego brudu. Często w starych hamulcach pod uszczelką od strony zacisku zbiera sie chamski osad, trzeba go usunąć ale ostrożnie bo zacznie cieknąć. Z totalnie zapieczonego zacisku można wyjąć tłoki pompką do amortyzatorów, najlepiej w 2 osoby. z dętki wycina się uszczelkę by uszczelnić dopływ powietrza, w imadło zacisnąć głowicę pompki i zacisk, pompować aż wystrzeli. zacisk owinąć szmatką by tłok nie poleciał do sąsiedniego powiatu. Gorzej ze stroną z przewodem ale też można sobie poradzić podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Możesz też zablokować szczypcami tłoczek od strony przewodu i klamką wypchnąć przeciwległy tłoczek. Potem rozkręcasz zacisk ,palcem zatykasz otwór pomiędzy połówkami zacisku i wypychasz klamką tłoczek od strony przewodu. I pamiętaj że uszczelki są kierunkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Zamienniki to też uszczelka. http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/239/uszczelki-do-tloczkow-hamulcow-hydraulicznych-shimano.html A ze sie nie smaruje,to nie znaczy ze nie można. Lub napisac do GG Trading i zapytać o uszczelki: R15 M 20,8x25, 1x2 NBR. U mnie te uszczelki wytrzymały 3 tygodnie. Dlatego mam mieszane odczucia co do zamienników. Wziąłem dwa komplety, i drugi komplet wytrzymał jakieś 1,5 miesiąca. Bardzo losowa jakość. od GG Trading. Bo? Bo smar do DOT ma bazę syntetyczną, Teoretycznie może zaszkodzić uszczelkom z Shimano. Przy zamiennikach nie koniecznie. I tak twierdził pan z firmy dorabiającej uszczelki. Dorobili mi takie które miały banglać na tym smarze a padły szybko . Gdzie jest złoty środek ja nie wiem. Ostatecznie wydałem kilka złotych na nowy zacisk. Bo nie chciało mi się co chwilę rozbierać go. W sumie może nawet i by mi się chciało, ale wizja, że padnie mi na wyjeździe uszczelniacz jakoś mnie nie napawała optymizmem. Edytowane 9 Grudnia 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Co nie znaczy ze nie można ich smarować czymś innym a z twojej wypowiedzi można wnioskować ze w ogóle sie nie powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Nasuwac sie moze dziwna teza odnosnie shimano. To hamulce jednorazowe. Czesci zamiennych brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Wniosek ten już dawno wyciągnęli producenci samochodów. Wiele rzeczy, które były kiedyś normalnie można było rozebrać i naprawić, dzisiaj są połączone w zespoły, bez możliwości serwisu i części zamiennych. Zysk... Edytowane 9 Grudnia 2014 przez mklos1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Czesci zamiennych brak. Jak to brak ... możesz całą klamkę kupić przecież Dla nich to cześć zamienna. poza tym komplety uszczelek często bywały drogie jak pół hamulca, a skompletowanie tego samemu czasami to śmieszne pieniądze. No takie czasy mamy ze mimo że wszystko jes dostępne czasami nie ma nic i trzeba improwizować jak za starych dobrych czasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manias92 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Zrobiłem, własnie zakończony 2gi dzień takiego tam amatorskiego xc po poligonie i musze pwoiedzieć, że zacisk działa poprawnie. Ciekawe na jak długo ^^ Puklus nigdy nie słyszałem o polerowaniu tłoczków, rozumiem, że chodzi o wygładzenie nierówności? W samochodach tóoczki/cylinderki jak mi sie nie podobały to wymieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Chodzi o to że cześć pracująca na zewnątrz, często posiada osad, który skutecznie upośledza działanie hamulca na nowych klockach. Niby tłoczek nie jest drogi ale to tez zależy do jakiego hamulca. Wiadomo im gładsza powierzchnia tym lepiej tłoczek będzie pracował a i uszczelki dłużej posłużą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort3n Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 No jeśli chodzi o te części zamienne, głównie uszczelki to jedna wielka porażka. Rozumiem że ktoś musi na tym zarobić, no ale bez przesady.. Kupujesz przód+tył XTR za ponad 1000zł i nagle nóż widelec niech Ci padną uszczelki na tłoczku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 to piszesz do firmy uszczlekowej i kupujesz za ok 5złza szuke a reszta co ma w sprzedaży za 100zł niech sie wypcha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort3n Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Właśnie nie wiem czy takie 5zł, próbowałem dobrać uszczelki do tłoczka z M575 i wymiary są tak nietypowe że nic takiego nie ma, tzn. są podobne no ale albo za szerokie o 1mm, albo za wysokie itd. Właśnie napisałem maila do GG Trading i zobaczymy co z tego będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Jeżeli coś jest mocno nietypowe cena może być większa, jednak na pewno nie większa niż cena kompletu w sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.