Skocz do zawartości

[bb 7 road] problem?


emcinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

borykam się od dawna już z hamulcami, może ktoś coś doradzi w tym temacie?

Mianowicie, mam zaciski avid bb7 road, tarcze avid hs1, klamkomanetki shimano sora, linki accent teflonowe, pancerze accent ultimate. Klocki dopiero co wymieniłem na nowe, bo stare zasyfiłem sobie. Przed montażem, dla pewności przetarłem tarcze rozpuszczalnikiem nitro i... lepszym określeniem byłoby spowalnianie roweru, niż hamowanie. Jak złapie w dolnym chwycie i zacisne klamki na fest, to faktycznie, można to już nazwać hamowaniem, ale tak się nie da za każdym razem...

Wydawało mi się, że są dobrze ustawione zaciski, bo jak obracam kołem od tak, to ładnie chodzi, a jak minimalnie zaciskam klamki, to klocki zaczynają trzeć o tarczę. Z drugiej strony przejechałem się na nowych klockach jakieś 500 metrów i hamowałem przy tym ze 3-4 razy, więc może po prostu nie dotarte klocki, ale żeby aż tak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

3-4 razy aby dotrzeć klocki? To jaky nieco mało... Mi zazwyczaj zajmuje to między 15 a 20 hamowań...

 

Z dugiej strony tarcze Avida to padło, także zbyt wiele bym od nich nie oczekiwał. U mnie zestaw BB7 Road i tarcza SLX 160mm chodzi bez przysłowiowej doopy...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam tak, że jak przekręcę o jeden ząbek pokrętło, czy od zewnątrz, czy od wewnątrz, to jedno i drugie by ocierało. Max wychylenie klamki mam dosłownie parę stopni, ale muszę się wysilić, żeby hamować. Jutro pokatuję trochę te hamulce i się zobaczy.

Pytam, bo wyczytałem gdzieś na temat avid bb7, że żeby one dobrze hamowały, to trzeba zaciski idealnie ustawić. Moim zdaniem jest dobrze, ale mimo wszystko to moje pierwsze tarczówki, więc mam wątpliwości. Jutro się okaże.

Inna sprawa, że nie wiem do końca czego powinienem się spodziewać po hamulcach tarczowych, bo jedyne z jakimi miałem styczność do tej pory, to te w samochodzie, jednak jak czytam wypowiedzi, że ten staje w miejscu używając jednego dwóch, a ten jednego palca i to małego, to mi daleko od takiego stanu rzeczy.

Edytowane przez emcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bb7/5 road + klamkomanetki szosowe = wrzód na tyłku.

Ustawienie tych hamulców w tej kombinacji to wirtuozerska sztuka - albo trze a skok klamki jest mały albo nie trze a dźwignia ma zbyt duży skok. Ustawienie ich "na twardo" też proste nie jest. 

Wg mnie dużo przyjaźniejsze użytkownikowi są zaciski Hayes mx 5. 

Z bb road powinieneś mieć "wybieraki luzu" - regulatory zamocowane na kablach, które wybierają luz linki.

Bardzo ważne jest sprawdzić czy sprężyny dobrze dociskają klocki do zacisku - niekiedy klocki siedzą pod kątem w gnieździe dołem odstając.

Tarcze w tej kombinacji muszą być idealnie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze są proste. Luz mam całkowicie skasowany właśnie tymi baryłkami. Wcześniej napisałem, że skok klamki mam parę stopni, więc mam raczej na twardo ustawione. Tarcza ma 2 mm grubości, szpara między klockami ma około 2.5 mm grubości, więc minimalnie i nic nie ociera. Jutro pokatuję je, żeby mieć pewność, że są dotarte i wtedy się wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaśniej proszę. Jest tak, że jak lekko ciągnę to klocek trze o tarcze, ale w zasadzie nic się nie dzieje. Dochodzę do punktu, gdzie czuć wyraźny opór - oba klocki zaciskają tarczę i dalej jak ciągnę to faktycznie zaczyna hamować, ale trzeba użyć trochę siły i nie jest to bynajmniej jeden palec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie jak siedzi sprężyna na klockach ewentualnie jej podgięcie. W przypadku bb5 sprężyną jest wygięta w kształt litery V blaszka którą trzeba niekiedy przesunąć w stronę jednego bądź drugiego klocka, ewentualnie spiąć wąs klocka zipem ze sprężynką. Regulacja tych hamulców wersji szosowej jest bardzo upierdliwa. 

Nowsze modele nie są mocowane adapterem tylko dwoma tulejami z półkolistymi gniazdami (trochę jak tri align kiedyś) przy dokręcaniu śrub tuleje przekrzywiają zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem. W przyszłorocznych szosach mają być.

Zwyczajnie ustawienie tych wujesów trwa ułamek sekundy, co z ejwidami mi sie nie udało ani razu.


Żeby nie było: nie jeździłem na żadnych mechanikach szosowych, natomiast ustawienie wymienionych jest drastycznie różne co do łatwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...