emcinek Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Witam, borykam się od dawna już z hamulcami, może ktoś coś doradzi w tym temacie? Mianowicie, mam zaciski avid bb7 road, tarcze avid hs1, klamkomanetki shimano sora, linki accent teflonowe, pancerze accent ultimate. Klocki dopiero co wymieniłem na nowe, bo stare zasyfiłem sobie. Przed montażem, dla pewności przetarłem tarcze rozpuszczalnikiem nitro i... lepszym określeniem byłoby spowalnianie roweru, niż hamowanie. Jak złapie w dolnym chwycie i zacisne klamki na fest, to faktycznie, można to już nazwać hamowaniem, ale tak się nie da za każdym razem... Wydawało mi się, że są dobrze ustawione zaciski, bo jak obracam kołem od tak, to ładnie chodzi, a jak minimalnie zaciskam klamki, to klocki zaczynają trzeć o tarczę. Z drugiej strony przejechałem się na nowych klockach jakieś 500 metrów i hamowałem przy tym ze 3-4 razy, więc może po prostu nie dotarte klocki, ale żeby aż tak było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 3-4 razy aby dotrzeć klocki? To jaky nieco mało... Mi zazwyczaj zajmuje to między 15 a 20 hamowań... Z dugiej strony tarcze Avida to padło, także zbyt wiele bym od nich nie oczekiwał. U mnie zestaw BB7 Road i tarcza SLX 160mm chodzi bez przysłowiowej doopy... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Przychamowałem mocniej kilka - kilkanście razy i trochę się poprawiło, aczkolwiek dalej trzeba mocno ciągnąć. Jutro zrobię trochę km i zobaczę czy się się polepszy. Tak czy owak, spodziewałem się większej siły hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Spróbuj jak najbardziej zbliżyć klocek od strony piasty do tarczy, o jeden, czy dwa ząbki regulacji od ocierania o tarczę. Próbuj z regulacją i pojeździj na nich trochę a powinny się dotrzeć. Te hamulce to naprawdę żylety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 (edytowane) No mam tak, że jak przekręcę o jeden ząbek pokrętło, czy od zewnątrz, czy od wewnątrz, to jedno i drugie by ocierało. Max wychylenie klamki mam dosłownie parę stopni, ale muszę się wysilić, żeby hamować. Jutro pokatuję trochę te hamulce i się zobaczy. Pytam, bo wyczytałem gdzieś na temat avid bb7, że żeby one dobrze hamowały, to trzeba zaciski idealnie ustawić. Moim zdaniem jest dobrze, ale mimo wszystko to moje pierwsze tarczówki, więc mam wątpliwości. Jutro się okaże. Inna sprawa, że nie wiem do końca czego powinienem się spodziewać po hamulcach tarczowych, bo jedyne z jakimi miałem styczność do tej pory, to te w samochodzie, jednak jak czytam wypowiedzi, że ten staje w miejscu używając jednego dwóch, a ten jednego palca i to małego, to mi daleko od takiego stanu rzeczy. Edytowane 5 Grudnia 2014 przez emcinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Bb7/5 road + klamkomanetki szosowe = wrzód na tyłku. Ustawienie tych hamulców w tej kombinacji to wirtuozerska sztuka - albo trze a skok klamki jest mały albo nie trze a dźwignia ma zbyt duży skok. Ustawienie ich "na twardo" też proste nie jest. Wg mnie dużo przyjaźniejsze użytkownikowi są zaciski Hayes mx 5. Z bb road powinieneś mieć "wybieraki luzu" - regulatory zamocowane na kablach, które wybierają luz linki. Bardzo ważne jest sprawdzić czy sprężyny dobrze dociskają klocki do zacisku - niekiedy klocki siedzą pod kątem w gnieździe dołem odstając. Tarcze w tej kombinacji muszą być idealnie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Tarcze są proste. Luz mam całkowicie skasowany właśnie tymi baryłkami. Wcześniej napisałem, że skok klamki mam parę stopni, więc mam raczej na twardo ustawione. Tarcza ma 2 mm grubości, szpara między klockami ma około 2.5 mm grubości, więc minimalnie i nic nie ociera. Jutro pokatuję je, żeby mieć pewność, że są dotarte i wtedy się wypowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Klamki mają twardy punkt docisku do tarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Jaśniej proszę. Jest tak, że jak lekko ciągnę to klocek trze o tarcze, ale w zasadzie nic się nie dzieje. Dochodzę do punktu, gdzie czuć wyraźny opór - oba klocki zaciskają tarczę i dalej jak ciągnę to faktycznie zaczyna hamować, ale trzeba użyć trochę siły i nie jest to bynajmniej jeden palec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Podłączę się do tematu @tobo jaki masz sposób gdy klocki leżą pod kątem? U mnie ten od piasty dociska bardziej górą niż dołem. Zewnętrzny dociska idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Sprawdzenie jak siedzi sprężyna na klockach ewentualnie jej podgięcie. W przypadku bb5 sprężyną jest wygięta w kształt litery V blaszka którą trzeba niekiedy przesunąć w stronę jednego bądź drugiego klocka, ewentualnie spiąć wąs klocka zipem ze sprężynką. Regulacja tych hamulców wersji szosowej jest bardzo upierdliwa. Nowsze modele nie są mocowane adapterem tylko dwoma tulejami z półkolistymi gniazdami (trochę jak tri align kiedyś) przy dokręcaniu śrub tuleje przekrzywiają zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Kurtka... To ja chyba jakiś bógjestemczyco Ustawione na oko i hamuje jak szatan... BB7r, srebrna wersja sprzed kilku lat + tarcza SLX 160mm... W życiu nie miałem problemów z ustawieniem siódemek... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Ustawiałem i regulowałem bardzo wiele tarczówek różnych firm, mechanicznych i hydraulicznych i zdecydowanie drogowa wersja bb jest najbardziej upierdliwa. Szosowe Shimano są pod tym względem dużo lepsze a wspomniane Hayesy wzorowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 To skoro bebecze ustawiało mi sie lekko jak spacerek w parku, znaczy się Hujesy bedą mi się same regulować, jak tylko zbliżę rękę do nich ? Miałeś może Tobo do czynienia z wynalazkami TRP? A konkretnie Spyre lub Spyre SLC? Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 To się wtrącę, Trp to szmelc jest moim zdaniem, najlepsze z mechanicznych to właśnie Hayes i Promax, bb5 są zazwyczaj miękkie jak kupa i beznadziejne do ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Nie miałem. W przyszłorocznych szosach mają być. Zwyczajnie ustawienie tych wujesów trwa ułamek sekundy, co z ejwidami mi sie nie udało ani razu. Żeby nie było: nie jeździłem na żadnych mechanikach szosowych, natomiast ustawienie wymienionych jest drastycznie różne co do łatwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 ... to ciągnąc dalej... Promax Render-R jak mniemam? Co do Hayes'ów, czy jest jakaś raźnica poza waga i kolorem w wersjach Comp, Expert i Pro? Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 A jest coś takiego jak mechaniczny Hayes w wersjach jakie podałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Ofkors... http://www.hayesdiscbrake.com/products/brakes/cx/ Co ciekawe, na stronie H. zapodają że OEM only a w sklepach do dostania http://www.wiggle.co.uk/hayes-cx-pro-mechanical-disc-brake-caliper-and-rotor/ http://www.wiggle.co.uk/hayes-cx-expert-mechanical-disc-brake-caliper-and-rotor/ Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.