fairview Napisano 30 Listopada 2014 Napisano 30 Listopada 2014 Witam, mam nastepujacy problem wynikajacy z mego ograniczenia umyslowego i niewiedzy . Posiadam obrecz mavic 319 (700c) pod v-brake, piaste shimano m-590 front, nyple dt swiss 2.0x12mm. Jaka powinna byc dl. szprych i jakie polecacie?, (waze ponad 100 kg), jezdze do pracy ok. 10 km dziennie, bez jakis szalenstw. W tych kalkulatorach dl szprych nie moge sie polapac i w zwiazku z tym prosze o pomoc.
Nagrix Napisano 30 Listopada 2014 Napisano 30 Listopada 2014 Polecam skorzystać z kalkulatora szprych DT Swiss. Przydatne informacje: http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/products/2_104.pdf - ERD - spoke suport diameter - średnica obręczy do miejsc osadzenia nypli: 600+4mm (w pomocy do kalkulatora DT jest napisane, żeby do ERD obręczy Mavic dodawać ~4mm; wybierając w kalkulatorze obręcz A319 wartość jest już skorygowana do 604mm) - Masa: 600g https://leonard.io/edd/hub/1093-shimano-hb-m590s-front http://wheelbuilder.jmoore.me/hub/print# Dla piasty HB-M590: - Pitch circle diameter left - średnica kołnierza piasty do osi otworów na szprychy: 38mm - Pitch circle diameter right: 38mm - Flange distance left - center to left flange - odległość od środka piasty do kołnierza (tutaj podawane jest różnie - czasem do krawędzi zewn./wewn. kołnierza, czasem do środka kołnierza; na szczęście ma to bardzo małe znaczenie; w naszym przypadku strony podają dwie różne wartości więc wziąłem ~średnią): 35mm - Flange distance right - 35mm - Spoke hole diameter - średnica otworu na szprychę: 2,5mm http://gewichte.mtb-news.de/product-4643/shimano-nabe-deore-hb-m590 - Masa: 145g - No. of intersections - ile razy szprychy krzyżują się ze sobą, czyli rodzaj zaplotu, np. na 3 krzyże: 3 - No. of spokes - ilość szprych: 32 Szprychy np. Dt competition 2-1,8-2 i nyple 12mm Wyszło 296mm Co do szprych, to zależy ile chcesz wydać. Spokojnie dadzą radę zwykłe np. Dt Champion. Podobno nieco lepiej sprawują się droższe Dt competition. Jeśli planujesz w przyszłości pobawić się w sakwiarstwo z bardzo dużym bagażem, to przy swojej wadze możesz zainwestować w Dt Alpine III. Mówię z własnego doświadczenia - praktycznie co roku na wyprawach naszemu największemu koledze strzelają szprychy (zwykłe DT).
fairview Napisano 30 Listopada 2014 Autor Napisano 30 Listopada 2014 Dziekuje bardzo za pomoc, wszystko napisane prosto i co najwazniejsze pokazane jak to obliczyc i z czego korzystac, Jeszcze raz; DZIEKUJE
Nagrix Napisano 1 Grudnia 2014 Napisano 1 Grudnia 2014 Proszę . Zauważyłem właśnie, że strzeliłem jedną głupotę. DT Alpine III jeśli już, to do tylnego koła. I to właśnie z tyłu kumplowi strzelały szprychy. Z przodu nie ma sensu stosować wzmacnianych. Warto jeszcze dodać, że dość często udaje się skorzystać z kalkulatora w bardzo prosty sposób - wybierając części z katalogów. Np. z któregoś podanego w tym temacie lub https://leonard.io/edd/
fairview Napisano 3 Grudnia 2014 Autor Napisano 3 Grudnia 2014 Kupilem DT Swiss Competition, oraz ze wzgledu na brak doswiadczenia tensiometr. Mam nadzieje ze teraz sie uda, bo za pierwszym razem z tylnim kolem, ktore jak wiadomo jest trudniejsze, mialem ok. 7milimetowe przesuniecie osi symetrii - chyba zle dobralem szprychy . .
Tofi Napisano 3 Grudnia 2014 Napisano 3 Grudnia 2014 Edd ma bardzo przydatną funkcję - naprężenie szprych L/P strona.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.