Skocz do zawartości

[Rower] Na ramie stalowej do 6000 zł


pixar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie


 


Przyszła zima i wraz z nią trochę więcej czasu na zastanowienie się nad wyborem roweru na następny rok. Przechodząc od razu do konkretów szukam roweru bardzo uniwersalnego, ale spełniającego moje chyba dość wygórowane jak na polski rynek oczekiwania. 


Ma to być rower mega uniwersalny, coś na pograniczu szosy, commuting bike, light touring bike, gravel bike, przełaju i temu podobne, czyli rower do wszystkiego, ale nie koniecznie do niczego ;p


Do czego ma służyć...do dojazdów po mieście, wypadów jednodniowych i kilkudniowych z max dwiema wypakowanymi sakwami i namiotem (musi mieć możliwość założenia tylnego bagażnika-przód jest nieistotny, nie będzie obciążany jak na wyprawę totalną), ma być wygodny, ale i szybki na szosie, nie może również również bać się delikatnego terenu, (szuter, utwardzone dukty leśne).


 


To tak tytułem wstępu, teraz będzie jeszcze gorzej ;p


 


Rama - stal, tylko i wyłącznie, najlepiej Reynolds, albo Columbus, o stonowanym looku, może być w stylu retro, nie żadne fikuśne wynalazki


Kierownica - koniecznie drop bar (z klamkomanetkami - mój faworyt, albo bar endami), prosta odpada


Napęd - raczej coś z grup szosowych sora/tiagra/105 - i to chyba wystarczy nie ma co przesadzać z odchudzaniem roweru inwestując w droższe grupy,


Hamulce - tarcze, cantilever, albo szosowe - skłaniam się ku tarczom, ale znając ograniczenia rynku to schodzi na dalszy plan


Błotniki - musi mieć możliwość założenia pełnych błotników- "ciasne" szosówki bez miejsca na błotniki odpadają 


Opony - dobrze, żeby mieścił gumę do 1,5 -1,6, ale nie jest to wymóg konieczny, jeśli zmieści się coś ciut szerszego niż typowa opona szosowa i z bardziej terenowym bieżnikiem będę zadowolony  :)


 


To chyba cała lista życzeń. Przeglądając polski rynek bardzo trudno jest znaleźć coś nowego, co spełni moje wymagania. Udało mi się znaleźć tylko dwa modele, które pasują mi również z wyglądu:


 


Kona Honky Tonk 2015 - http://www.konaworld.../honky_tonk.cfm - jest stalowa rama Reynoldsa, jest drop bar, jest ładny, styl retro, ma otwory na tylny bagażnik i błotniki, wchodzi oponka max 32 bez błotników i 28 z błotnikami więc nie jest najgorzej, jest to opcja budżetowa, dość sporo poniżej kwoty planowanej do wydania. Nie jest to może moje marzenie, ale najmniejsze i najtańsze zło, które po drobnych zmianach spełniałoby moje wymagania (zmiana oponek na takie z bieżnikiem również w rozmiarze 28, dorzucenie błotników i bagażnika) Cena 3600 zł  


 


Cinelli HoBo Bootleg - http://www.cinelli.i...gory_id=1&sub=4 rama Columbus, bardzo ładny look ramy i całego roweru, rama solidna i trwała do wykorzystania w przyszłości może do budowy roweru od zera, reszta w rowerze prawie bez zastrzeżeń, są błotniki, mieści szerszą oponę, na wyposażeniu bagażniki Tubusa i pedały SPD (odpada kolejna inwestycja na początek) kompletna maszyna nie wymagająca zmian. To co mi nie do końca pasuje to end bary-chyba wolałbym klamkomanetki i hamulce canti, bez możliwości wsadzenia kiedyś tarczy. Cena 6000 zł (stąd też graniczny budżet) do przełknięcia, ale z mały trudem z powodu wyżej wymienionych niuansów. 


 


Inne rowery które mieszczą się w tym budżecie dostępne w Polsce to Kona Rove, Kona Sutra, Trek 520, czy Specialized Awol Elite - trzy ostatnie to typowe touringi. Tych czterech nie biorę pod uwagę, ponieważ pomimo tego, że spełniają wymagania to nie do końca podobają mi się wizualnie  :)


 


Niestety nie udało mi się znaleźć nic więcej na polskim rynku, co posiadałoby wyżej opisane przeze mnie cechy, stąd moja prośba o pomoc nie tylko przy wyborze jednego z tych dwóch, ale również o podsunięcie innych propozycji. Nie bez znaczenia jest również kwestia dostępności, ponieważ Konę i HOBO mogę przymierzyć i odebrać osobiście w Warszawie (nie ma problemów z dopasowaniem rozmiaru, oblookaniem geometrii i całego roweru), ale nie ograniczam się tylko do zakup w sklepie stacjonarnym i tylko na terenie kraju.


 


Ze względu na kwotę jaką dysponuję biorę też pod uwagę możliwość składania roweru. Bardzo spodobała mi się ram Genesisia Croix de Fer http://www.genesisbi...de-fer-frameset z tego roku. Byłbym skłonny kupić ją w jakimś brytyjskim sklepie internetowym, ale mam duże wątpliwości co do odpowiedniego rozmiaru. Cena to około 2500 zł, reszta zostaje na szpeje.


 


Radźcie, radźcie, radźcie, podsuwajcie pomysły z gotowymi rowerami jaki i na framesety do złożenia maszyny od zera.


 


Wielkie dzięki za podpowiedzi i sugestie.


  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Z takim budżetem i obostrzeniami tylko w Kraju-Raju:

 

1. Odpuść sobie gotowca bo w Polszcze mizeria w tym temacie aż piszczy. Poza tym jak juz bedzie gotowiec to zawsze coś nietegez jest...

2. Za 3-4 klocki zamów szyta na miarę ramę od Rychtara, Orła czy nawet Kajaka. Pozostałe 2-3 klocki na szpej przy odrobinie poszukiwań i gimnastyki powinno wystarczyć.

 

 

Szacunek...

I.

 

 

Napisano

Dzięki za answer

 

 

 

1. Odpuść sobie gotowca bo w Polszcze mizeria w tym temacie aż piszczy. Poza tym jak juz bedzie gotowiec to zawsze coś nietegez jest...

 

Otóż to, nie bez powodu znalazły się tylko dwa prawie pasujące modele.

 

 

 

2. Za 3-4 klocki zamów szyta na miarę ramę od Rychtara, Orła czy nawet Kajaka. Pozostałe 2-3 klocki na szpej przy odrobinie poszukiwań i gimnastyki powinno wystarczyć.

 

Myślałem o zrobieniu ramy na miarę, ale obawiam się, że jeszcze nie czuję się na siłach, żeby w pełni decydować o co mi chodzi...

 

Co jest jeszcze godnego uwagi, żeby ściągnąć z Kraju-Raju, czy to w całości, czy tylko frame ? 

 

Pozdro

 

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Ja , ze wzgledu na miejsce stałego pobytu mogę zapodawac przeglad rynu UK w temacie. Co do krajowych opcji, musisz poczekać na tych, którzy są na miejscu.

 

Ale nie podejrzewam, aby nagle wystukali z rękawa jakieś cuda, o których żeśmy nie dyskutowali dotychczas w ----> http://www.forumrowerowe.org/topic/130279-rowery-nietypowe-faty-roznokolowce-29-mx-single-bezprzerzutkowce-bikepackingrafting-itp/

 

 

Co do obaw w temacie ramy szytej na miarę... Skopiuj sobie geo roweru który sprawdziłeś i pasuje Tobie. Ramy na miare mają te przewage nad innymi, że przy standardowym geo możesz zażyczyć sobie dodatki jak potrójne oczka na bagażniki, potrójne dziury na klatkę bidonu, punkty mocowania błotników w połowie widelców - aby nie trzeba było używać adapterów tarczy - mocowanie do suszarki, mikrofalówki i zlewozmywaka :icon_mrgreen:

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

Ja , ze wzgledu na miejsce stałego pobytu mogę zapodawac przeglad rynu UK w temacie.

 

Myślałem, czy nie ściągnąć czegoś z UK, całego, albo samej ramy, ale nie znam dokładnie tego rynku, nie do końca wiem jakie firmy, jakie sklepy, jak duży jest problem z dostępnością i samy ściągnięciem towaru. Gdybyś mógł podsunąć coś ciekawego byłbym wdzięczny :)

 

 

 

Co do obaw w temacie ramy szytej na miarę... Skopiuj sobie geo roweru który sprawdziłeś i pasuje Tobie.

 

Śmigałem chwilę na HOBO, ale na tyle krótko, że nie mogłem dokładnie ocenić, czy mi on pasuje, bo co innego jest się przymierzyć do ramy, a co innego pokonać na niej, kilkadziesiąt kilometrów, żeby móc dobrać geo, także z tym też pewnie miałbym problem, bo teraz bazuję na wiedzy o pionowej i poziomej rzurze, rozstawie kół i przekroku.   

  • Mod Team
Napisano

... no to raczej odpada ściąganie z UK, lub kądkolwiek. Skoro nie wiesz co Ci pasuje, raczej jesteś skazany na Polską Mizerię :(

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

nie do końca wiem jakie firmy, jakie sklepy, jak duży jest problem z dostępnością i samy ściągnięciem towaru. Gdybyś mógł podsunąć coś ciekawego byłbym wdzięczny


Z tego co napisałeś na początku, to mniej więcej wiesz, czego chcesz, ale niezbyt dokładnie. :) Jeśli chcesz gotowca, to tutaj masz dwie popularne i sprawdzone propozycje w Twoim budżecie:

- http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXKAFFAPEX/planet-x-kaffenback-sram-apex-road-bike
- http://www.freeborn.co.uk/genesis-croix-de-fer-bike-2014

Ze ściągnięciem roweru z UK nie ma najmniejszego problemu, z odesłaniem (jak rower nie przypasi) też większego być nie powinno, jednak jestem podobnego zdania jak Ivan, żebyś najpierw nieco poczytał (nie tylko podlinkowany wątek), poprzeglądał internety, podpytał na forum w razie potrzeby i dokładnie dookreślił co Ci potrzebne i w duszy gra.
Wtedy zobaczysz, że sam będziesz skłaniał się do customowej ramy (która zapewne będzie z lepszych jakościowo rurek, niż podlinkowane rowery), bo zawsze coś Ci w gotowcach nie będzie pasowało. Twój budżet, mimo że ciasny na customa, to jednak na niego pozwala. Może bez specjalnych szaleństw, ale powinno dać się coś ciekawego zbudować.
Napisano

 

 

Z tego co napisałeś na początku, to mniej więcej wiesz, czego chcesz, ale niezbyt dokładnie

 

Otóż to, otóż to, coś gdzieś dzwoni, wiem jak mniej więcej ma wyglądać, do czego służyć, ale zbyt mało informacji na jakie firmy warto zwrócić uwagę, co jest dostępne na rynkach zewnętrznych itd. Stąd właśnie pytania do do Was, czyli osób siedzących głęboko w temacie. 

 

Kwestia tego, że coś nie do końca pasuje mi w osprzęcie w gotowcu to jedno i najchętniej rozwiązałbym ją w ten sposób, że kupuję gotowy framest i składam z tego co mi się podoba. Natomiast kwestia doboru geo dokładnie pod siebie w ramie robionej na zamówienie to już inna para kaloszy. Po prostu mam pewne obawy wynikające z niewiedzy, czy warto zrobić coś dodatkowego w ramie, co przełoży się na jej większą uniwersalność, której mogę teraz nie potrzebować, jak powinny być pospawane/lutowane rurki i jakiej długości etc. Stąd też pomysł o zakupie gotowego framesetu, który ma na pewno jakieś ograniczenia, ale ponieważ ich nie widzę, bo nie zdaję sobie z nich sprawy, w tym momencie, więc mi nie przeszkadzają. Chyba po prostu jeszcze do tego nie dojrzałem, choć z drugiej strony kiedy ma nastąpić lepszy czas jak nie teraz na zrobienie "swojego" wymarzonego roweru...

 

Jeśli udałoby mi się pospawać rame w cenie powiedzmy 2500 - 3000 to chyba nie mam się co zastanawiać nad wyborem gotowa/spawana, tylko szybko zgłębiać wiedzę ramowo-metalurgiczną ;p 

 

Górny pułap cenowy, czyli 6 tysi bierze się z kwoty jaką trzeba zapłacić za HOBO, powiedzcie, czy ten sprzęt jest tle wart, czy duży udział w cenie to marka? Jak rama w tym sprzęcie ? 

 

Jak oceniacie tą ramę http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/frames/croix-de-fer-frameset, warto się nią w ogóle interesować ?

 

Co jest jeszcze godnego uwagi jeśli chodzi o ramy na zagranicznych rynkach ?

 

Dzięki za odpowiedz. 

 

Mam wrażenie, że to będzie dłuuuuga dyskusja :) 

 

 

Napisano

Ta rama podobna jest do mojej coticowej. Geo sprawa indywidualna. Dla mnie dobrze się prowadzi. Połączenie CX z MX, w zależności jaki zapodasz napęd i kapcie.

 

Na co zwróciłbym uwagę:

 

Prowadzenie linek dołem. Dla nie których to minus

Tylko na tarcze

Możliwość zapięcia blotnikow

Brak wymiennego haka przerzutki? Do sprawdzenia

suport press fit? Do sprawdzenia. Da mnie to byłby minus

Do sprawdzenia jakie max opony możesz założyć. Skoro miałby to być rower wyprawowy to dobrze by było zapodać cos szerszego

 

Ogólnie fajna baza na budowę porządnego roweru

 

Przeglądnij sobie jeszcze wątek różnokołowców. Ta rama była na stronie ok 181

Popatrz sobie jeszcze na charge. A nóż coś Ci wpadnie w oko. Mają troche długi ogon, ale co kto lubi...

http://www.chargebikes.com/plug/plug-3

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Przyglądnąłem się geo Gienka i chyba cos tam musieli zmienić na 2015 lub nawet 2014 gdyż ramy wygladaja przyjemnie kwadratowo.

 

Jesli CdF to ja bym szukał modelu 2014, jak na przykład u Freeborn'ów gdyz miał stalowy widelec. Ten węglowy, mi osobiście, optycznie strasznie lipnie sie komponuje ---> http://www.freeborn.co.uk/genesis-croix-de-fer-frameset-2014

 

Fakt, czarny to nie kolor, ale ciężko mieć wszystko jak sie decydujesz na off the peg bike/frame.

 

Brak wymiennego haka przerzutki to raczej standard w stalowych ramach thomasz, suport zasię to :

 


 

68mm British (not incl.)

 

 

Także normalnie, a nie jakieś syficzne PF...

 

A że tylko pod tarcze to jak dla mnie zaleta. Raz że tarcze, a dwa bez piwotów rama wyglada czyściej.

 

Co do pojemności tylnego/przedniego widelca zaatakowałbym Lorda jako lokalnego znawcę Gienków.

 

Od siebie zaleciłbym cierpliwość i poczekał na nowego Singular Kite'a Stary to była wyscigówka w starym stylu, nowy ma być bardziej uniwersalny i potwornicki. Chyba już można go przyuważyc na Kickstarter'ze.

 

Ciekawą opcja jest Surly Straggler ---> http://surlybikes.com/bikes/straggler ale nie wykluczone, ze dla Ciebie nieco zbyt solidny...

 

A może All City Macho King? ----> http://allcitycycles.com/bikes/macho_king Reynolds 853.... mMMmmhhhhmmm :rolleyes: ...

 

A potem to już wpytę wynalazków z tamtej strony Atlantyku...

 

A wracając do ramy na miarę...

 

Coś mi to tak wyglada, ze masz dylemat typu Cnotliwej Zuzanny: chciałabym ale się boję :P

 

Skopiować geo które wydaje się OK i podokładać co tam sie da z ekstrasów - błotniki, bagazniki, bidony, tarcze, linki górą itp, itd... Bo od przybytku głowa nie boli a jak Ci sie wyklaruje i bedziesz chciał coś ponad standard zrobić to wszystko już pod ręka i gotowe...

 

Generalnie jeśli nie masz konkretnych pomysłów wymiarowo/geometrycznych to i tak jesteś skazany na jakiegos gotowca lub zdanie się na bajkfitera lub doświadczenie i sugestie frejmbildera...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Faktycznie ten carbooon psuję stalowy charakter setu, ale kolorek ma bardzo ładny. Prowadzenie linek przeżyję, tylko tarcze - bomba...wygląda, że jest sporo miejsca na oponkę, jak się nie zmieści to co chcę, to spuszczę te parę milimetrów i płakał nie będę.

 

Pluga 3 brałem pod uwagę. Na evansie jest poniżej 4 tysi 2015(choć nie widzę różnicy między 2014), wiec bardzo przyjemnie. Plug 4  na 105 też myślałem, ale ten kolor...jak to mówi młodzież...masakra ;p     

 

 

 

 

Coś mi to tak wyglada, ze masz dylemat typu Cnotliwej Zuzanny: chciałabym ale się boję

 

Strzał w dziesiątkę ;p Człowiek boi się tego co nieznane...ale może czas z tą cnotliwością zerwać... Powoli zaczyna mi chodzić po głowie robienie ramy na wymiar... ALE

 

Szukałem u polskiego dealera Genka modelu CdF (to inny model niż Croix de Fer) z 2014, bo mi się spodobał, ale po kontakcie z Genesisiem stwierdzili, że już jest nie dostępny, wiec nawet nie szukałem go po sklepach internetowych. 

 

ALE ten frame http://www.freeborn.co.uk/genesis-croix-de-fer-frameset-2014 jest wielce zacny :D za 2 tysie mam coś, co mi przypada do gustu :D nic, że czarny, da się chrom od ritcheya i brown tape oraz siodło w tymże kolorze i będzie piknie :D Wielki szacun za tą ofertę...to chyba niezła oferta za takie pieniążki ?? 

 

 

 

Od siebie zaleciłbym cierpliwość i poczekał na nowego Singular Kite'a Stary to była wyscigówka w starym stylu, nowy ma być bardziej uniwersalny i potwornicki. Chyba już można go przyuważyc na Kickstarter'ze
 

 

Ciekawe to i ciut niżej cenowo niż Croix, w sumie mi się nie śpieszy, więc można poczekać...

 

 

 

A może All City Macho King? ----> http://allcitycycles...ikes/macho_king Reynolds 853.... mMMmmhhhhmmm ...
 

 

Ładniusie, ale bez górnych otworów na bagażnik, więc dyskwalifikacja. A to nie jest company zza wielkiego jeziora ? Jak z dostępnością w UK tego ??

 

No i Surly...wszystkie jakieś takie masywne, toporne jak te ich ogromne blaszaki co na galony ropy jeżdżą :)  

 

 

Kurczę, ten frameset Genka mi chyba pasi, za 2 tysie to chyba nie mam co liczyć na jakaś ciekawą propozycję, a o customowej ramie to chyba mogę zapomnieć.

 

 

 

 

 


Ale co odkryłem w katalogu Genka na 2014...Croix de Fer framset SRP £374.99 więc to http://www.freeborn.co.uk/genesis-croix-de-fer-frameset-2014 jest słabe :(

Napisano

 

Ale co odkryłem w katalogu Genka na 2014...Croix de Fer framset SRP £374.99 więc to http://www.freeborn....r-frameset-2014 jest słabe

 

 

sprawa wyjaśniona, ta rama jest niestety już niedostępna :( 

 

 

 

Nawet bym sie nie zastanawiał :  http://www.wiggle.co...cx11-sora-2014/
 

 

 

wszystko pięknie, ładnie, tylko ten kolor...

 

 

Panowie jak coś gdzieś przyjdzie Wam do głowy to ślijcie, bo im więcej przeglądam tym bardziej zagubiony jestem i bardzie skłaniam się ku złożeniu czegoś na ramie szytej na miarę.

 

 

W zasadzie teraz powoli zaczynam przyjmować dwa scenariusze, albo jakaś budżetówka z małymi kompromisami, albo składanie na rami zrobionej pod siebie. 

 

 

Z czegoś takiego byłbym mega zadowolony, tylko niestety już go nie robią:(  

 

Napisano

Tak, tak widziałem go, jego też brałem pod uwagę jako budżetowe rozwiązanie, ale to już nie to samo, co czerń i chrom....mniam :) Jak z jakością charga ? Ma ktoś, coś z tej fabryczki ? 

  • Mod Team
Napisano

LOL!!! Jeśli już, to masz Kuchenkę. Cooker to kuchenka, kucharz to Cook...

 

Sam już przy innej okazji utyskiwałem nad czarnym komponentarium Wtyczki, ale to można podmienić na srebro i chromy z czasem...

 

A już Wtyczka 5, za 1400 elżbiet bez pena to ma naprawde fajny szpej powieszony i z wylepistych rurek poskładana...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

o mamo...mówię o budżecie :D  marzenie ;)

 

ja mniej więcej jestem w tym samym punkcie co Ty (autor)  , plus mam za sobą jakieś 8tys km na super ramie przełajowej od Rychtarskiego , z tym że za długiej :/

tak więc też szukam podobnego sprzętu co Ty, a w zasadzie ramy/widelca  , reszta to części zamienne tak naprawdę :)

 

tak więc ja na Twoim miejscu skopiowałbym u Rychtarskiego, no prawie bo pewnie bym zmodyfikował nieco,  wcześniej omawiany a nieprodukowany Singular Peregrine, jak dla mnie niewiele mu brakuje do 'oh ah' ;)

3384874190_e695e919d5.jpg

 

 

wg specyfikacji (oprócz rozmiaru S) wchodzi tam opona  29x2.1  , takie ramy przyjmujące 700x32c  bez błotników to bym sobie raczej darował, potraktowałbym to jako pewne ograniczenie....a nóż widelec zachce Ci się zabłysnąć na Paprykarzu  ? :D

 

 

w zasadzie jakbym zamawiał to bym od razu pomyślał o 'przecięciu na pasek', zaszkodzić nie zaszkodzi, a podnosi wartość (koszt pewnie też) ramy - ale jaki komfort psychiczny - mogie założyć pasek ;)

8430082800_2fcc0bb0cf_c.jpg

  • Mod Team
Napisano

ekhem... A czy wiesz RafalxM, że koszt jednej pary takich couplers do rozpinania ramy to jakieś 200-250funtów?

 

Patent zajefajny, szczególnie jak bawisz się w ekstremalne podróże lotnicze:

 

inbred-folding-bike-side.jpg

 

Ten Inbred należy do fana marki i kapitana lotniczego. A mieści sie w standardowej, nienadbagażowej walizce...

 

... lub masz naprawdę duuuuzy budzet w zapasie na dodatki i wynalazki...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

o cenę tego , bo mowa o jednym górnym piórze tylnego widelca (żeby pasek zamontować a nie bujać się samolotem z rowerem złożonym na pińcet części) trzeba by zapytać już mistrza R. lub mistrza O.  -   wedle uznania   , ale jest to taki element z którego można zrezygnować na etapie planowania/wyceniania  jeśli wyjdzi za drogo ,

 

a reszta pomysłu jest cacy ? ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...