Skocz do zawartości

pixar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

 

Przyszła zima i wraz z nią trochę więcej czasu na zastanowienie się nad wyborem roweru na następny rok. Przechodząc od razu do konkretów szukam roweru bardzo uniwersalnego, ale spełniającego moje chyba dość wygórowane jak na polski rynek oczekiwania. 

Ma to być rower mega uniwersalny, coś na pograniczu szosy, commuting bike, light touring bike, gravel bike, przełaju i temu podobne, czyli rower do wszystkiego, ale nie koniecznie do niczego ;p

Do czego ma służyć...do dojazdów po mieście, wypadów jednodniowych i kilkudniowych z max dwiema wypakowanymi sakwami i namiotem (musi mieć możliwość założenia tylnego bagażnika-przód jest nieistotny, nie będzie obciążany jak na wyprawę totalną), ma być wygodny, ale i szybki na szosie, nie może również również bać się delikatnego terenu, (szuter, utwardzone dukty leśne).

 

To tak tytułem wstępu, teraz będzie jeszcze gorzej ;p

 

Rama - stal, tylko i wyłącznie, najlepiej Reynolds, albo Columbus, o stonowanym looku, może być w stylu retro, nie żadne fikuśne wynalazki

Kierownica - koniecznie drop bar (z klamkomanetkami - mój faworyt, albo bar endami), prosta odpada

Napęd - raczej coś z grup szosowych sora/tiagra/105 - i to chyba wystarczy nie ma co przesadzać z odchudzaniem roweru inwestując w droższe grupy,

Hamulce - tarcze, cantilever, albo szosowe - skłaniam się ku tarczom, ale znając ograniczenia rynku to schodzi na dalszy plan

Błotniki - musi mieć możliwość założenia pełnych błotników- "ciasne" szosówki bez miejsca na błotniki odpadają 

Opony - dobrze, żeby mieścił gumę do 1,5 -1,6, ale nie jest to wymóg konieczny, jeśli zmieści się coś ciut szerszego niż typowa opona szosowa i z bardziej terenowym bieżnikiem będę zadowolony :)

 

To chyba cała lista życzeń. Przeglądając polski rynek bardzo trudno jest znaleźć coś nowego, co spełni moje wymagania. Udało mi się znaleźć tylko dwa modele, które pasują mi również z wyglądu:

 

Kona Honky Tonk 2015 - http://www.konaworld.com/honky_tonk.cfm - jest stalowa rama Reynoldsa, jest drop bar, jest ładny, styl retro, ma otwory na tylny bagażnik i błotniki, wchodzi oponka max 32 bez błotników i 28 z błotnikami więc nie jest najgorzej, jest to opcja budżetowa, dość sporo poniżej kwoty planowanej do wydania. Nie jest to może moje marzenie, ale najmniejsze i najtańsze zło, które po drobnych zmianach spełniałoby moje wymagania (zmiana oponek na takie z bieżnikiem również w rozmiarze 28, dorzucenie błotników i bagażnika) Cena 3600 zł  

 

Cinelli HoBo Bootleg - http://www.cinelli.it/site/index.php/prodotti?page=shop.product_details&flypage=cinelliflypage.tpl&product_id=157&category_id=1&sub=4 rama Columbus, bardzo ładny look ramy i całego roweru, rama solidna i trwała do wykorzystania w przyszłości może do budowy roweru od zera, reszta w rowerze prawie bez zastrzeżeń, są błotniki, mieści szerszą oponę, na wyposażeniu bagażniki Tubusa i pedały SPD (odpada kolejna inwestycja na początek) kompletna maszyna nie wymagająca zmian. To co mi nie do końca pasuje to end bary-chyba wolałbym klamkomanetki i hamulce canti, bez możliwości wsadzenia kiedyś tarczy. Cena 6000 zł (stąd też graniczny budżet) do przełknięcia, ale z mały trudem z powodu wyżej wymienionych niuansów. 

 

Inne rowery które mieszczą się w tym budżecie dostępne w Polsce to Kona Rove, Kona Sutra, Trek 520, czy Specialized Awol Elite - trzy ostatnie to typowe touringi. Tych czterech nie biorę pod uwagę, ponieważ pomimo tego, że spełniają wymagania to nie do końca podobają mi się wizualnie :)

 

Niestety nie udało mi się znaleźć nic więcej na polskim rynku, co posiadałoby wyżej opisane przeze mnie cechy, stąd moja prośba o pomoc nie tylko przy wyborze jednego z tych dwóch, ale również o podsunięcie innych propozycji. Nie bez znaczenia jest również kwestia dostępności, ponieważ Konę i HOBO mogę przymierzyć i odebrać osobiście w Warszawie (nie ma problemów z dopasowaniem rozmiaru, oblookaniem geometrii i całego roweru), ale nie ograniczam się tylko do zakup w sklepie stacjonarnym i tylko na terenie kraju.

 

Ze względu na kwotę jaką dysponuję biorę też pod uwagę możliwość składania roweru. Bardzo spodobała mi się ram Genesisia Croix de Fer http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/frames/croix-de-fer-frameset z tego roku. Byłbym skłonny kupić ją w jakimś brytyjskim sklepie internetowym, ale mam duże wątpliwości co do odpowiedniego rozmiaru. Cena to około 2500 zł, reszta zostaje na szpeje.

 

Radźcie, radźcie, radźcie, podsuwajcie pomysły z gotowymi rowerami jaki i na framesety do złożenia maszyny od zera.

 

Wielkie dzięki za podpowiedzi i sugestie.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...