szamysz83 Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 Czyli do prawej golenie nie lać nic? smarowanie stałe tylko tak? Bo powyżej, na samym początku tematu jest rozmowa o wlaniu oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 Moja porada to po stronie blokady nie lej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrueFaith Napisano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 Czy modyfikacja z pierwszego postu pozytywnie wpłynie na wybieranie małych nierówności? mrmorty pisał, że amortyzator zaczął nieco ciężej wchodzić na początku ugięcia, co na logikę obniża czułość na małe nierówności. Chciałbym ten amortyzator trochę podrasować zanim złożę nowy rower, najbardziej mnie irytuje właśnie jego ospałość, jak się jedzie po kamieniach czy czymś takim to on w ogóle nie pracuje, lałem mu pod uszczelki trochę oleju wazelinowego co jakiś czas ale dawało to efekt na chwilę, poza tym zawsze po takim zabiegu golenie górne były całe upieprzone w czarnym smarze, możliwe że duża jego ilość się wypłukała. Może pokombinować coś przy tym tłumiku jeśli da radę go rozebrać? Nie wiem czy kombinować na siłę z olejami czy przywrócić widelec do stanu fabrycznego (stały smar + nowe uszczelki). Jak mówiłem priorytetem jest uzyskanie z niego maksymalnej czułości na małe nierówności, potem stawiam na możlwiie długą bezobsługowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Najpierw prosił bym cie o napisanie tu który masz rocznik swojego Raidona, potem dopiero będziemy dalej działać - do 2013 (stalowe rury goleniowe) - od 2014 (aluminiowe złotawe rury goleniowe) Co do kartridża to niestety nic tam nieździałasz bo jest on nierozbieralny Chcąc mieć lepszą pracę tłumienia to musiał byś wymienić na kartridż z Epicona Edytowane 10 Stycznia 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrueFaith Napisano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 Fakt zapomniałem podać modelu. Z tego co pamiętam jest to 2013, blokada z manetki, pompowany od dołu. Takie same naklejki jak ten w temacie. Nie chciałbym na niego nie wiadomo jakiej kwoty wydać, w tym roku raczej skupie się na prawie jazdy i samochodzie ale na następny sezon planuję już składać nowy sprzęt na Epiconie/Rebie lub czymś w tym stylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Co do lepszej pracy amorka to nic dobrego w tym modelu nie zrobisz, bo to ma komorę powietrzną z blokadą hydrauliczną w jednym kartridżu zamkniętym nierozbieralnym. Był to feler z Suntoura gdzie po roku czasu wycofał to z produkcji Edytowane 10 Stycznia 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 Ale ja mam wrażenie, że kolega nie czyta ze zrozumieniem... Nieco ciężej dotyczy tylko pierwszego ugięcia a nie że widelec trzeba wciskać z nie wiadomo jaką siłą czy też że widelec stał się nieczuły. Wszystko jest "winą" lepszych uszczelek. Winą nie do końca bo to jest też zaleta - te uszczelki nie puszczają brud do środka. Kolejna sprawa to gąbki smarujące - pomysł znacząco wpłynął na kulturę pracy, więc mogę polecić moją modyfikację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Poniżej w linku są uszczelki przeciwkurzowe sporo lepsze niż oryginalne co montują http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/uszczelki-i-podzespoly/uszczelki_uszczelka-przeciwkurzowa-z-warga-epicon-i-axon-32mm/653 oraz gąbki smarujące http://www.activia.sgl.pl/czesci/czesci-zamienne-suntour/gabki-olejowe/gabki-olejowe/189 Edytowane 10 Stycznia 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrueFaith Napisano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 (edytowane) A jaki olej lać do tych gąbek smarujących i potem ewentualnie na golenie? Najlepiej coś co dałoby się kupić w rozsądnej ilości. Chyba że taki silnikowy się nada Edytowane 11 Stycznia 2016 przez TrueFaith Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Na gąbki to daje taki sam co do komory powietrznej czyli min 80W. Dają rzadsze np, 15W lecz szybciej wtedy wysycha. Dolne golenie to od strony kartridża nie zalewaj gdyż jest tam kartridż nierozbieralny, a jak olej dostanie się do środka kartridża to już wtedy lipa, a nowy kartridż mało nie kosztuje. Jedynie można z drugiej strony dodać, lecz jak ktoś ma raidona ze starszych modeli tj, do 2013r. to nie warto zalewać dolnych lag, gdyż tam wtedy jest wkład a nie praca tłoczka bezpośrednio na rurze goleniowej co jest od 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Ktoś powie - ale reklamą zapachniało. Może i zapachniało, ale tylko w ten sposób mogę się odwdzięczyć zupełnie obcemu człowiekowi za kilkanaście minut darmowych porad telefonicznych co i jak zrobić by widelec lepiej pracował. Jak ktoś chce powiedzieć że pachnie marketingiem to niech mówi. Ja powiem od siebie że byłem w Activii po Raidona jakoś w połowie zeszłego roku, pojechałem z całym rowerem. Wymiana widelca, docięcie sterówki + dobra godzina bajery na tematy rowerowe i nie tylko. jakby każdy serwis tak pracował to wolałbym zapłacić kilka złotych za usługi niż grzebać przy rowerze w domu bo i coś podpatrzę i można czas fajnie spędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MinisteRR Napisano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Od góry jest jakaś zaślepka/korek której nie udało mi się zdjąć. Próbowałem stuknąć w to od dołu(od wewnątrz) jakimś prętem ale albo ten korek jest wkręcony albo wklejony czy też mocno wbity. Nie próbowałem mocniej stukać by nie uszkodzić. W tym miejscu mam prośbę - jeśli ktoś wie jak go wyjąć to proszę o info w tym temacie!!! Odgrzewam temat, ale może się komuś przyda. Mi udało się dostać do lewej goleni. Jest tam od góry nakręcana zaślepka, którą da się odkręcić. Nie jest to takie oczywiste bo trudno złapać ją kluczem. Wewnątrz rzeczywiście jest sprężyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szamysz83 Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 To odgrzeję temat: ile ml oleju wlać od spodu do lagi ze sprężyną? jakaś określona ilość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 A masz uszczelnienie na śrubach żeby olejem ci na zewnątrz nie rzygał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szamysz83 Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Oczywiście uszczelnienie zrobione, oring plus silikon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Ponadto tak jak pisałem w poprzednich postach jeśli masz Raidona to masz na pewno nierozbieralny kartridż. Przy zalaniu dolnych lag olejem to podczas jazdy olej lubi się do kartridża, a wtedy będzie cię to drogo kosztowało bo kartridż pójdzie do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szamysz83 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Wiem aby nie zalać kartridża z prawą laga nie mam zamiaru nic robić - prócz wymiany uszczelki kurzowej i dodania gąbki olejowej. Chodzi mi o drugą lagę - ze sprężyną. Warto tam wlać olej? No i ile tego oleju... Mam Motorexa 15W. Oczywiście nasmaruję ślizgi smarem Suntoura, kupionego oczywiście w Activii No i uszczelki - dodałem zdjęcie na którym chcę pokazać czy dobrze kombinuję z gąbkami - mam je tak zamontować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 1 Lutego 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 tak synu, dobrze kombinujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekhs Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 konstrukcja all in one działająca z tego co udało mi sie wywnioskować jak konstrukcja dampera z tłumkiem w jednym. ciśnienie na jakim pracuje widelec jest również ciśnieniem można by rzec komory olejowej i tłoka IFP jaki tam niewątpliwie jest. Nie ma IFP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szamysz83 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 tak synu, dobrze kombinujesz... Dzięki Tato hahaha A oleju do lewej dolać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Lutego 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 lać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.