Sansei6 Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Dziś konserwując rower tak się zastanawiam czy już moim kółkom napinacza czas na wymianę? Ogólnie to po jakich przebiegach średnio je wymieniacie? Jakieś szczególne objawy po których należy dokonac ich wymiany? EDIT: Moje obecnie wygladają tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Co jaki czas? Ciężko powiedzieć. Obecne XT (przejechane ~20kkm) mam od nowości, SLX'y nie miały tyle szczęścia. IMHO nie brałbym pod uwagę czasu a właśnie poziom zużycia. Szczególnymi objawami wskazującymi na wymianę kółek to wytarte ząbki, luz czy znaczny opór (choć z reguły wystarczy nasmarować). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Hej, nie wiem czy dobrze mówię, ale wydaje mi się, że zadaniem tego elementu jest napinanie łańcucha, nie stwarzając przy tym dodatkowych oporów i nie narażając elementów na uszkodzenie. Tak więc jeżeli łańcuch obraca tymi kółkami bez oporów, to nie ma co sobie zaprzątać głowy wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Już na temat tych kółeczek mówiłem, ale zmieniając łańcuchy odpowiednio często i ogólnie napęd, może sie zdarzyć ze fabryczne kółeczka przeżyją całą przerzutkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Tak z czystej ciekawości zapytam jaki ma przebieg ta przerzutka z tymi kółkami?? Bo ja szczerze mówiąc jeszcze nigdy w życiu takiego kółka nie musiałem wymieniać w swojej historii Może dlatego, że nigdy nie zostawiam łańcucha do oporu tylko systematycznie go wymieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Te kółeczka już prawie zaciorane są. Objawy? Ślizganie się łańcucha (do radełka do pizzy jeszcze trochę brakuje), upośledzenie precyzji zmiany biegów (opóźnienie) - z powodu dużych luzów bocznych na tulejach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Ja w xt po 12 tys musiałem zmienić kółeczka na nowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Pisałem u mie prawie 7 tyś... ale bez problemów ze ślizganiem się łańcucha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 No to ja Ci powiem, że w tym rowerze gdzie mam obecnie najstarszą przerzutkę z przebiegiem ok 20 tyś kółeczka nie wykazują specjalnego zużycia stąd moje zdziwienie Z tym, że ja osobiście dbam o serwis swoich rowerów i takie rzeczy jak czyszczenie napędu i konserwacja oraz pilnowanie wyciągnięcia łańcucha jest u mnie normą. Przy 7 tysiącach moim zdaniem nie powinny jeszcze tak wyglądać Prędzej wymienię całą przerzutkę niż te kółeczka chociaż jak widać po tym temacie to nie jest ogólna norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 29 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Na takich igiełkach długo już się nie nacieszysz, spokojnie możesz je już wymieniać. Życie kółeczek to indywidualna sprawa, udawało mi się zarzeźbić komplet xt-ków w jeden zimowy sezon ścigania na przełaju i nikt w sumie się nie dziwił, bo w takich warunkach fajnie jak nowe klocki w canti starczały na cały 45 minutowy wyścig. Znów w szosówce 20k km i wciąż jak nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Selvan82, skoro jest to stara przerzutka to i tez "stary" material, o wiele bardziej odporny na wycieranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 @@tobo, oczywiście masz rację jednak uważam, że spory wpływ na żywotność ma też dbanie o czystość całego napędu, jego odpowiednia konserwacja (w tym przypadku czyszczenie i smarowanie tulei kółeczek aby lekko się obracały), znacznie zużyty łańcuch i pośrednio również technika zmieniania biegów na rowerze gdzie niektóre osoby potrafią zajechać napęd błyskawicznie. Stąd właśnie tak duże rozbieżności w przejechanych dystansach na danym sprzęcie i jego stanie zużycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.