Skocz do zawartości

[kółka napinacza] jak często je wymieniacie?


Sansei6

Rekomendowane odpowiedzi

Co jaki czas? Ciężko powiedzieć. Obecne XT (przejechane ~20kkm) mam od nowości, SLX'y nie miały tyle szczęścia. IMHO nie brałbym pod uwagę czasu a właśnie poziom zużycia. Szczególnymi objawami wskazującymi na wymianę kółek to wytarte ząbki, luz czy znaczny opór (choć z reguły wystarczy nasmarować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

nie wiem czy dobrze mówię, ale wydaje mi się, że zadaniem tego elementu jest napinanie łańcucha, nie stwarzając przy tym dodatkowych oporów i nie narażając elementów na uszkodzenie. Tak więc jeżeli łańcuch obraca tymi kółkami bez oporów, to nie ma co sobie zaprzątać głowy wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości zapytam jaki ma przebieg ta przerzutka z tymi kółkami?? Bo ja szczerze mówiąc jeszcze nigdy w życiu takiego kółka nie musiałem wymieniać w swojej historii ;) Może dlatego, że nigdy nie zostawiam łańcucha do oporu tylko systematycznie go wymieniam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja Ci powiem, że w tym rowerze gdzie mam obecnie najstarszą przerzutkę z przebiegiem ok 20 tyś kółeczka nie wykazują specjalnego zużycia stąd moje zdziwienie Z tym, że ja osobiście dbam o serwis swoich rowerów i takie rzeczy jak czyszczenie napędu i konserwacja oraz pilnowanie wyciągnięcia łańcucha jest u mnie normą. Przy 7 tysiącach moim zdaniem nie powinny jeszcze tak wyglądać  Prędzej wymienię całą przerzutkę niż te kółeczka chociaż jak widać po tym temacie to nie jest ogólna norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na takich igiełkach długo już się nie nacieszysz, spokojnie możesz je już wymieniać.

Życie kółeczek to indywidualna sprawa, udawało mi się zarzeźbić komplet xt-ków w jeden zimowy sezon ścigania na przełaju i nikt w sumie się nie dziwił, bo w takich warunkach fajnie jak nowe klocki w canti starczały na cały 45 minutowy wyścig.  Znów w szosówce 20k km i wciąż jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@tobo, oczywiście masz rację jednak uważam, że spory wpływ na żywotność ma też dbanie o czystość całego napędu, jego odpowiednia konserwacja (w tym przypadku czyszczenie i smarowanie tulei kółeczek aby lekko się obracały), znacznie zużyty łańcuch i pośrednio również technika zmieniania biegów na rowerze gdzie niektóre osoby potrafią zajechać napęd błyskawicznie. Stąd właśnie tak duże rozbieżności w przejechanych dystansach na danym sprzęcie i jego stanie zużycia.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...