Skocz do zawartości

[rower] Full XC


trial89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co do szczegółów, to wyglądają one mniej więcej tak:

- Jak już wcześniej napisałem, poszukuje roweru z pełnym zawieszeniem, który nada się do jazdy po typowo górskim terenie, ale również będzie mógł zostać wykorzystany jako rower do jazdy po mieście i okolicy (lasy jak i asfalt). Mówiąc górski teren nie mam na myśli żadnych tras downhill'owych, myślę tu głównie o oznakowanych szlakach górskich (szuter, kamienie większe/mniejsze).

- Jeżeli chodzi o rozmiar kół, to ze względu na sam wzrost (197) wolałbym iść w kierunku 29er, bądź też 27,5er.

- W grę wchodzi zakup nowego roweru, najlepiej do 6000zł. Znając życie, to pewnie i tak tę kwotę przekroczę, ale taką ustawiłem sobie granicę.

 

Z samym zakupem się nie spieszę i pewnie poczekam do wiosny, choć chciałbym już wiedzieć w kierunku których marek i modeli moge celować. 

Napisano

Jeśli mogę coś zasugerować w kierunku fulla to szukaj jak już czegoś z większym skokiem. Min 120mm bo inaczej sensu to nie ma. Nie trzeba tras zjazdowych by poczuć różnicę. To co zaproponowałeś to fajny sprzęt ale nie w góry. Równie dobrze możesz kupić HT 29er i będzie prawie to samo.

Napisano

 

 

i będzie prawie to samo.

A jak wiadomo prawie robi dużą różnicę.

 

Full to full i nikt HT go nie dogoni pod względem trakcji na dziurach, niemniej jednak jak mają to być góry to zakres 120-150mm jest optymalny.

Napisano

To oczywiste, że tylne zawieszenie pozwoli na trochę więcej ale to wszystko. Sprzęt ze skokiem 100mm w pewnym momencie będzie się gubił, nie poradzi sobie i bardzo szybko będzie uczucie niedosytu. Na spokojną jazdę jak znalazł ale też z doświadczenia wiem, że wraz z lepszą techniką i umiejętnościami rośnie apetyt na coś więcej.

  • Mod Team
Napisano

Nie zapominajmy że jazda fullem to nie tylko lepsza trakcja, ale i komfort jazdy. Od jakichś 5 lat jeżdżę fullem i jak czasem jakiś znajomek daje sie przejechać HTkiem, nawet na szutrze czy dziurawym asfalcie różnica jest ogromna. normalnie zaraz pojawia się myśl "Kurde, jak można na tym jeździć" :D

Napisano

Dzięki za opinie i rady. Rowery TREK wydają się być ciekawe, ale z tego co widze, to z modeli 2014 zostały już same małe ramy.

 

Pytanie z innej beczki. Jak wygląda jazda fullem na dłuższych trasach asfaltowych (tak plus/minus 100km)? Chodzi mi tutaj przede wszystkim o pozycje i wygode? Jest sens katować się fullem, czy lepiej kupić jakiegoś taniego crossa?

  • Mod Team
Napisano

Komfort jazdy na takich dystansach nie zależy od tego czy rower jest fullem, czy też nie, ale od geometrii, wagi roweru, grubości opon i najważniejsze, wygodnego siodełka. Także lekki full XC ze skokiem 100mm i blokadami zawieszenia ew. platformą jak najbardziej się na takie trasy nada. Natomiast cięższa maszynka AM/Enduro z większym skokiem i szerokimi kapciami już nie bardzo.

Napisano

Ideą roweru z pełnym zawieszeniem jest jazda w terenie i jak ktoś się uprze i uwielbia co chwilę zmieniać opony to pewnie i po asfalcie będzie jeździł natomiast moim zdaniem po to się składa fulla żeby miał porządne kapcie terenowe i aby zabierać go w porządny górzysty teren. Pewnie są i tacy co mają dwa komplety kół (teren/szosa) i nawet znam taką osobę ale po co? Jak ktoś chce rower na asfalt to już lepiej coś taniego dokupić przystosowanego do tej jazdy jako dodatek uzupełniający. Długie wycieczki na fullu AM/Enduro i cięższych po płaskim to istna katorga - nie polecam. 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Długie wycieczki na fullu AM/Enduro i cięższych po płaskim to istna katorga - nie polecam.

 

... a zwłaszcza w towarzystwie kolegów na lekkich HTkach XC. Przerypane jednym słowem ;)

Napisano

Czyli jak dobrze wnioskuję, nie warto bawić się w żadne półśrodki, typu full o skoku 100mm, tylko kupić coś bardziej do jazdy po górach. 

Jakie opinie macie o tym

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/stance.27.5/18864/76338/

http://www.rowerymerida.pl/produkt841/one-twenty-7-500-rower-merida.html

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/gorskie/fullsuspension/enduro-27-5/swag-10

 

Napisano

Stance'a bym odrzucił - nie posiada zawieszenia maestro a to jest jeden z większych atutów fulli gianta. Z gianta patrz na trance ew. anthem.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...