Skocz do zawartości

[rowery 3500 zł] Kross Level R8 vs Scott Aspect 710


pziet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od dawna czytam forum, mam nadzieję, że mi doradzicie. Jeździłem dotychczas na rowerzem crossowym 28 cali. Spodobała mi się jazda po lesie, wzniesienia, ostry wysiłek. Zmieniłem opony na 29 x 2.0. Koło 29 cali przypadło mi do gustu. Ale patrząc na geomterie ram mtb na kołach 29 musiałbym celować w najniższe rozmiary (mierzyłem Krossa B7 w rozmiarze M - stanowczo za duży). Pomyślałem, że koło 27,5 cala to dobry kompromis. Zdaję sobie sprawę, że to absolutna końcówka wyprzedaży, rozmiarów jest niewiele. Proszę o podpowiedź, wszelkie sugestie i opinie będą cenne. Nasłuchałem się już od sprzedawców... Mam dość. Wiem jakiej specyfiki szukam. Znam swoje potrzeby i możliwości. Jeżdżę wyłącznie w terenie, lasy, delikatne pagórki Mazowsze. Nie myślałem o amatorskim ściganiu się, ale nie wykluczam. Szukam roweru z przyzwoitym osprzętem, budżet 3,500 zł. Nie znam się na geometrii. Z góry dziękuję za pomoc.

 

Znalazłem oferty Krossa B8 i Scotta Aspect 710 z 2014 w cenie wyprzedażowej 3200 zł.

 

Znam dobre i złe strony obu modeli, ale nie potrafię zdecydować. Jeździłem na obu. Krossa mierzyłem w rozmiarze S (432 mm), Scotta w rozmiarze M (440 mm). Moje odczucia: Kross był nieco za mały  (sztyca pewnie do zmiany), a rozmiar M był nieco za duży (niewiele miejsca w kroku). Kross ma chyba wyżej położony suport stąd to odczucie. Scott dużo lepiej, choć pozycja na rowerze nieco za bardzo wyprostowana, ale za to bardzo zwrotny. 

 

Plusy Scotta:

- lepsze dopasowanie rozmiarowe

- dożywotnia gwarancja na ramę

- powietrzny amortyzator

 

 

Plusy Krossa:

- taperowa główka (ew. zmiana amortyzatora)

- osprzęt SRAM

- estetycznie dopracowana rama

- 2 blaty

 

Proszę o konstruktywne opinie, ew. inne propozycje.

 

 

Moje wymiary:

Wzrost: 178 cm,

Noga: 81 cm

Waga: 80 kg

 

KROSS Level B8 2014

 

Rama Aluminium Ultralite

Widelec Rock Shox XC 32 TK Solo Air Tapered (skok 100mm, blokada w manetce)

Ilość biegów 20

Przerzutka przód Shimano Deore M616 Direct Mount

Przerzutka tył Shimano SLX M670

Hamulec przód Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczny, tarcza 180mm)

Hamulec tył Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczny, tarcza 160mm)

Dźwignie hamulca Avid Elixir 3 Disc

Manetki Shimano Deore M610, 10 biegów

Korby Shimano Deore M615 38/24T

Suport Shimano Press Fit SM-BB71

Łańcuch Shimano HG54

Kaseta / Wolnobieg Shimano Deore HG50-10 11-36T

Piasta przód Shimano HB-M475 32H

Piasta tył Shimano FB-M475 32H

Opony Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 29"x2,1"

Obręcze WTB Speed Disc i19 29" 32H

Kierownica KROSS Racing Components (Aluminium,prosta 680-700, 31,8mm)

Wspornik kierownicy KROSS Racing Components (Aluminium, ahead, 31,8mm)

Wspornik siodła KROSS Racing Components (aluminiowe, 27,2mm)

Stery VP A45AC2 pół-zintegrowane

Siodło Selle Royal Seta M1 Custom

Chwyty KROSS Foam

Pedały Aluminiowe VP-519A

 

Geometria: http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-275quot/level-r8

 

 

 

SCOTT ASPECT 710 2014

Rama Aspect 700, aluminium 6061, podwójnie cieniowane

Widelec Rock Shox XC 30 27.5? TK Solo Air, aluminiowa rura sterowa, manetka blokady Pop Loc, regulacja odbicia, 100 mm skoku
Stery Ritchey Logic OE integ.
Przerzutka (tył)Shimano XT RD-M781 SGS Shadow Type 30 Speed
Przerzutka (przód) Shimano Deore FD-M610 / 34.9mm
Manetki Shimano Deore SL-M610Rapidfire plus 2 way release w/gear indicator
Klamki hamulca Shimano BL-M445
Hamulce Shimano BR-M447 Hydr. Disc 180F/160R mm SM-RT54 CL Rotor
Korbowód Shimano FC-M622 2-piece Design 40Ax30Ax22
Oś korbowodu Shimano Cartridge 68mm shell
Kierownica Syncros M2.5 660mm, black, 31,8mm15mm rise 8°
Mostek Syncros M2.5 JD-ST57 A
PedałyWellgo C 128
Sztyca Syncros M2.5, 31.6mm
Siodło Aspect SCT19
Piasta (Przód) Formula CL51
Piasta (Tył) Shimano FH-RM 66-CL
Łańcuch KMC X10
Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-36
Szprychy 15 G, stainless, black
Obręcze Syncros X-37 Disc 32H, black
Opony Schwalbe Rapid Rob 27.5 x 2.25 / 50TPI

 

GEOMETRIA: http://www.scott-sports.com/global/en/products/234049008/bike-aspect-710-l/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź! Żebym tylko mieszkał w Twoim mieście :). Zrezygnowałem z rowerów, do których nie mogę się przymierzyć (tak upadł pomysł na Radona). Ale to rzeczywiście bardzo ciekawa propozycja. Lepszy amor, lepsze hamulce, etc. Tylko gdzie tu się przymierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scott nie ma dożywotniej gwarancji.

 

Ma 3 lata, z opcją przedłużenia do 5 jeśli co rok oddajesz na serwis do autoryzowanego dealera.

 

Obecnie jeżdżę na Scott Aspect na 26 i rama M jest ok a mam 174 cm wzrostu, S była dramatycznie mała

 

Aspecty to jest linia rekreacyjna scotta bardziej sportowe są Scale, jeździłem na testach zarówno na 27,5 M jak i 29 M i samopoczucie było ok

 

Co do Krossa też się nad nim zastanawiałem ale niestety sława pękających aluminiowych ram i problemy z gwarancją mnie zniechęciły.

 

P.S. Podobnie jak ty jestem na kupnie roweru i z podobnym przedziałem cenowym i kieruję się w stronę Scale 970/960

 

 

Edit:

 

Wyciąg z warunków gwarancji chyba że na dniach się coś zmieniło:

 

 

Dobrowolna gwarancja udzielana jest na 5 lat pod warunkiem dokonywania corocznych przeglądów, które powinny być przeprowadzane zgodnie z warunkami podanymi poniżej.

Autoryzowany Serwis musi potwierdzić podpisem i pieczątką wykonanie przeglądu. Jeśli taki coroczny przegląd nie zostanie wykonany, ta 5-letnia dobrowolna gwarancja zostanie skrócona do 3 lat.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pzepraszam Panowie, walnąłem się - oczywiście chodzi o R8. Dzięki @rddkAG. Pisząc myślałem o B7, do którego też się przymierzałem. Cholera, jak zedytować temat, żeby nie wprowadzać w błąd? :)

 

@maciejga
dzięki za te informacje. Mnie bliżej do Scale 960 (komu nie :) I jakoś nie mogę się rozstać z 29erem. Dałeś mi do myślenia, dzięki. O to chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest raczej bb71 trochę słabsze niż bb92 ale to powiedzmy szczegół 

 

ta geomteria na 2015 rzeczywiście prezentuje się lepiej szczególnie te wygięcie rury podsiodłowej dobrze przeniesie ciężar ciała na tył roweru co zwiększy jego przyczepność, tylko ta cena za tego scotta przeraża 960 - 3999 a 950 -5599 na inne to już nie patrzyłem żeby zawału nie dostać 

 

w tych pieniądzach można dostać o wiele lepszy rower jak np polecane przez rodszyld69 Silverbacki 

 

z 29er też mają coś porównywalnego jak SOLA 2 http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-2-xt-recon-air-wyprzedaz-i4817750012.html

 

i SOLA 1 http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-1-full-xt-reba-no-tubes-i4818818941.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Dlatego nie mogę z lekkim sercem kupić Scotta Scale 960, nawet z 2014, bo trzyma cenę, a sprzedawcy nie chcą ustąpić (4000 zł w sklepie stacjonarnym i ok. 3870 zł w necie). Nie działa nawet argument, że Scale 960 z 2015 jest po 3999 zł, więc starszy model powinien mieć cenę w okolicach 3600 zł. Geometria SCOTTA mi pasuje, a do Silverbacka (Sola 2) nie mogę się przymierzyć... Cholera jest zagwozdka. Może coś poradzicie... Głód rowerowy jest spory, pogoda nienajgorsza, a sprzętu brak.

 

Czekam jeszcze na jakiegoś właściciela Grand Canyona z serii AL z Warszawy i okolic, który się zlituje i pozwoli się przymierzyć do rozmiaru M. Bo na stole został już tylko Scott Scale 960 i Grand Canyon AL 5.9... No i teraz ten Silverback jako alternatywa... Jak żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Scale 960 z 2015 jest po 3999 zł

 

myślę że w sezonie będą po 4599 zł ta cena to na razie takie na nakręcenie się

 

 

 

Silverbacka (Sola 2) nie mogę się przymierzyć...

 

jak to mówi mietek typowy handlarz importowanymi samochodami kto nie ryzykuje szampana nie pije ..... tak na poważnie to ta SOLA 2 to obecnie w cenie do 3500 chyba najlepsza z propozycji powietrzny recon, sztywna przednia oś, 30 przełożeń XT/DEORE, hamulce Deorki br-m615 mało kto tyle daje w takiej cenie

 

ramka geometrią podobna do nowej ramy scale, też podsiodłówką podgięta delikatnie do tyłu co do wymiarów to sola przy roz M ma 450 wysokości i 605 długości, nowy scale 440 i 600 także wychodzi podobnie sola cm wyższa i proporcjonalnie pół cm dłuższa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze różnica w kącie główki: Silverback ma 70,5 stopnia, a Scott 69,5 i mniejsza w kącie podsiodłowej, ale to 0,5 stopnia. Odczuwalna różnica? Pytam, bo jeśli by. Brał Silverbacka to będę się opierał na Geomterii Scotta.

 

Ryzyko przy Silverbacku polega też na tym, że będzie problem z ew. reklamacją. Scott mam pod nosem. I jeszcze się dziś dowiedziałem, że jeśli kupię Scotta przez internet, to nie będę miał gwarancji. Co za ściema sprzedawcy. Chyba miał na myśli sprzedaż przez Allegro przez firmę "krzak". Przecież sklepy internetowe mają wersje stacjonarne i są przedstawicielami Scottta.

 

Ściema, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pziet z tą gwarancją u SCOTTa jest podobnie brzmiący punkt:
 

Gwarancją objęte są wady materiałowe i wady fabryczne ramy, wahacza czy widelca (pod warunkiem, że jest to widelec marki SCOTT). Na rowery firmy SCOTT sprzedawane jako kompletnie złożone przez firmę SCOTT lub autoryzowanego dealera SCOTT.

 

 

 

ale nie wiem czy są w stanie to egzekwować pytanie co ci sprzedający wpisze w gwarancje.

 

cała gwarancja dostępna: http://www.scott.pl/dokumenty/

 

 

Co do Silverbacka to pierwszy raz o nim słyszałem na tym forum,  w życiu nie widziałem by ktoś na tym jeździł, a SCOTT to SCOTT ale wiadomo za markę i lata doświadczeń się płaci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

za markę i lata doświadczeń się płaci

 

chyba już tylko za to pierwsze, taka mała ciekawostka http://www.mtb-bg.com/index.php/special/specialother/2621-specialother007-cross-factory-tour tak od połowy artykułu widać jak nowe scociki schodzą prosto z taśmy bługarskiej fabryki bo sądząc po języku to chyba nie jest USA no chyba że coś geopolitycznie się zmieniło bo ostatnio jak oglądałem tv to putin był jeszcze na krymie ;)

 

jeśli komuś ten napis scott pomaga w jeździe to na pewno warto za niego zapłacić 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba już tylko za to pierwsze, taka mała ciekawostka http://www.mtb-bg.co...ss-factory-tour tak od połowy artykułu widać jak nowe scociki schodzą prosto z taśmy bługarskiej fabryki bo sądząc po języku to chyba nie jest USA no chyba że coś geopolitycznie się zmieniło bo ostatnio jak oglądałem tv to putin był jeszcze na krymie ;)

To gdzie produkują to jedna rzecz, a kto je projektuje to druga. Dla mnie mogą nawet robić w Chinach, ale oni się pod tym podpisują i są gwarantem jakości.

 

jeśli komuś ten napis scott pomaga w jeździe to na pewno warto za niego zapłacić

Nie ukrywam, że mi pomaga ;) i godzę się też na to, że dopłacam też kilka % za naklejkę.

 

Tak jak autor wątku pisał Scotta ma na miejscu, a w razie problemów z Silverbackiem, Canyonem będzie musiał wysyłać rowery co jest mało komfortowe.

 

P.S. Dodam, że również uważam, że w tym przypadku cena jaką Scott chce za tą 960 z 2014r jest przesadzona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a SCOTT to SCOTT ale wiadomo za markę i lata doświadczeń się płaci
 Nie wiem jak w tym roku ale w ubiegłym na jakość malowania ram w Scottach dużo osób narzekało. Czasami lepiej opłaca się kupić mniej znaną firmę która wchodzi na rynek, gdyż oferuje lepszej jakości rower i w niższej cenie. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą nawet robić w Chinach

 

robią ale wszystkie sztuki które nie idą do Europy, te które są sprzedawane w Europie produkują tutaj bo inaczej musieliby doliczyć 70% cła na wjeździe a tak to optymalizują sobie podatki

 

 

 

Nie ukrywam, że mi pomaga i godzę się też na to, że dopłacam też kilka % za naklejkę.

 

nie to żeby jakoś krytykował czy negował takich ludzi bo nie o to mi chodzi, tylko jaki sens ma doradzanie komuś kto już coś wybrał, po prostu idź do sklepu i kup takiego scotta na jakiego cie stać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czasami lepiej opłaca się kupić mniej znaną firmę która wchodzi na rynek, gdyż oferuje lepszej jakości rower i w niższej cenie. 

...ale czy warto zaryzykować dla lepszej tylnej przerzutki???? 

Co do scotta to dobra sprawdzona firma i robi dobre 29. Mam styczność z klientami którzy doceniają serię scale ... po przesiadce z rometo-krosso podobnych;-)

Jestem daleki od faworyzowania jakiejś marki... ale cena roweru nie bierze sie z sufitu. Jakość kosztuje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno roweru należy rozpatrywać nieco szerzej (może nie tylko roweru)..... topowość marki ma mniejsze znaczenie, ale doświadczenie w budowaniu rowerów już tak... i co najważniejsze czy jest dobrze powiązana z Polskim rynkiem.... tu mieszkamy i tu będziemy reklamować. W razie draki wysyłki wyjdą drożej niż ewentualny zysk z zakupu (opłacalność). Ja osobiście wolę dać 2-3 setki więcej ale mieć pewność że jak mi się coś stanie z rowerem to mam gdzie się z nim udać. W reklamacjach kontakt bezpośredni daje czasem więcej niż zasadność gwarancji.

 

Tyskie i Warka mają masę medali , a piwo sztampowe, przeciętne....;-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale cena roweru nie bierze sie z sufitu. Jakość kosztuje.  
 Ta jakość była parę lat temu a teraz masówka. Scott aby konkurować na rynku obniża koszty produkcji co bezpośrednio wiąże się z jakością. 

 

i co najważniejsze czy jest dobrze powiązana z Polskim rynkiem.... tu mieszkamy i tu będziemy reklamować. W razie draki wysyłki wyjdą drożej niż ewentualny zysk z zakupu (opłacalność
W dzisiejszych czasach w Erze Wielkiej Globalizacji nie ma problemu aby reklamować rower poza granicami kraju zwłaszcza że wysyłka do producenta jest na jego koszt. Różnica może być jedynie w jakim czasie rozpatrzono gwarancję i jak szybko naprawiono, ale i tu można podyskutować czy u nas będzie szybciej czy u niemiaszków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach w Erze Wielkiej Globalizacji nie ma problemu aby reklamować rower poza granicami kraju zwłaszcza że wysyłka do producenta jest na jego koszt. Różnica może być jedynie w jakim czasie rozpatrzono gwarancję i jak szybko naprawiono, ale i tu można podyskutować czy u nas będzie szybciej czy u niemiaszków.

Tu się nie zgodzę, po pierwsze nie masz darmowego pierwszego przeglądu przy kupnie przez internet (nie wiem jak gdzie indziej w Scottcie jest), po drugie kupiłem Kross'a wysyłkowo, po jakimś czasie coś zaczęło dziwnie działać i co mam odsyłać czy iść zapłacić za serwis lokalnie ? Odeślę a okaże się że to nie wada tylko tak ma być i policzą mi za koszty w obie strony (2x140zł wg kosztów przesyłki z Canyon), pomijam czas stracony na bawienie się w wysyłkę, czekanie na kuriera (przy wysyłce i odbiorze). A po trzecie kupno roweru przez internet bez przymiarki to loteria, 2 razy się sparzyłem, 3 szansy już nie dałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...