DYHA Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 (edytowane) Mam hamulce Magura Hs11 czyli hydrauliczne V-ki i w tylnym hamulcu mam tak że jak wcisne klamkę to klocki reagują natychmiast, natomiast jak ją puszczę to wracają powoli. I np jak nacisnę klamkę do połowy a potem puszczę to potem do tej połowy klamka chodzi bardzo miękko a jak odczekam chwilę aż klocki wrócą to klamka znów chodzi normalnie. Dodam też że nie da sie przekręcić tej śrubki przy klamce od twardości Rower kupiłem używany kilka dni temu i nie wiem co z tym fantem zrobić. Czyżby się zapowietrzył? Jak tak to czy da się odpowietrzyć bez wymiany oleju bo już kompletnie się spłukałem Dzięki. Ps. w przednim kole jeden klocek obciera o obręcz, jak go odsunąc? Edytowane 21 Listopada 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Do rozebrania na części pierwsze i wyczyszczenia oraz przesmarowania tłoczków . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DYHA Napisano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Czy będę musiał przy tym zlać olej z kabli ? Jeżeli tak to mogę go użyc ponownie? Kompletnie nie mam szmalu. A i czy moge przesmarować tłoczki jakimś nieprofesjonalnym preparatem. Mam oleje - hipol, silnikowy pół syntetyk 10w40 i do mieszanki do 2 suwów pół syntetyk któryś z nich się nada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Bardziej trzeba by wyjąć tłoczki i je wyczyścić, nawilżyć uszczelkę tym olejem na którym pracuje i będzie ok. To wersja dla ubogich, bez kupowania innych specyfików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefankowalski Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Niestety kilka zł trzeba wydać. Do napełnienia hamulców niezbędne będą : -olej hydrauliczny LHM np Total do Citroenów 1l około 23zł -to najtańsza rozsądna opcja -duża strzykawka z apteki np 100ml 2-4 zł -1m wężyka 4-5mm 1-5 zł -2 szt wentyli rowerowych lub lepiej mosiężne kroćce stosowane w instalacjach gazowych z gwintem 6mm o takie http://allegro.pl/dysza-wkretka-kolektora-na-klucz-krociec-fi-5mm-i4836482143.html Samo napełnienie nie jest takie łatwe. Zanim nabrałem wprawy to trochę tego oleju zużyłem dlatego myślę że kupno 1l oleju to nie jest przesada. Najlepsze efekty udawało mi się uzyskać pompując olej strzykawką od strony zacisków hamulcowych w stronę klamki, z tym że aby łatwo pozbyc się powietrza z układu należy tak ulożyć rower by otwór odpowietrzający-przelewowy w klamce był ustawiony w górę. Jeśli chodzi o obcierający klocek to zacisk posiada pełną regulację,bez problemu można odsunąć cały zacisk jednoczesnie dosuwając ten przeciwległy. Używam roweru z takimi hamulcami od 1,5 roku i uważam że są rewelacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Odpowietrzenie/napełnienie układu jest bardzo proste - trzeba zrobić to właśnie od strony szczęk hamulcowych. Jeśli ktoś zamontuje końcówki firmowe lub takie jak piszesz to napełnienie pustego układu odbywa się za pomocą jednej pełnej strzykawki. Hamulec nie chomikuje powietrza - jedno przepchnięcie płynu wystarcza. Czy będę musiał przy tym zlać olej z kabli ? Jeżeli tak to mogę go użyc ponownie? Kompletnie nie mam szmalu. Do wykonania serwisu tłoczków w szczękach będziesz musiał płyn wypuścić - jeśli tłoczki wyjmiesz. Żeby odpowietrzyć układ potrzebne jest więcej płynu niż jest w układzie - to raczej logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.