Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry!

Mam możliwość kupić Epicona LO-R tapered 15mm białego 100 mm za około 800zł, lub Epicona RL-RC tapered 15mm białego 100 mm za około 940 zł. Główne róznice między nimi to możliwość regulacji jakiejś niskiej prędkości kompresji (?) i manetka na kierownicę w tym RL-RC

Zamontowany będzie do Peaka, uzywany do treningów XC i startów w zawodach- XC i pochodne. 

Lubie mozliwość ustawiania wszystkiego, ale średnio jestem przy kasie. Do tego musze dokupic jeszcze piaste i przepleść koło. Musiałbym jeszcze dozbierać, z LO-R-em zmieściłbym się w budżecie.

Pytanie teraz, czy jest sens dopłacać do RL-RC, czy do maratonów styknie LO-R? 

I czy na maratonie manetka na kierownicy jest użyteczna? (do tej pory maratony jeździłem na sztywniaku, nie wiem jak to jest z bujakiem)

Proszę o mozliwie szybką pomoc

:)

Napisano

Lepiej z manetką. Jeśli będziesz chciał szybko przyśpieszyć np. przy wyprzedzaniu, wstając z siodła to wtedy przyda się zablokowanie amora, a sięganie do korony w czasie szybkiej jazdy jest ryzykowne. Podobnie podczas szybkiego pokonywania podjazdu na stojąco. A zaglądałeś do czeskich lub zachodnioeuropejskich sklepów? Czasem można tam znaleźć ciekawe oferty.

Napisano

Tłumienie wolnej kompresji pozwala, w dużym uproszczeniu, na ustawienie tego jak szybko amortyzator ugina się na nierównościach. To tak jak tłumienie powrotu-ustawiasz jak szybko amor się rozpręży, tak tu -jak szybko się spręży. Moim zdaniem, przetestowane na Manitou Minute, bardzo przydatne.

Napisano (edytowane)

@Sagitt, zle rozumiesz. Ja bym dopłacił do tłumienia kompresji. Zwłaszcza jesli planujesz jazdę górska. Kiedys była wersja pośrednia LO-RC. Z tłumieniem kompresji ale bez manetki.

Edytowane przez marcinusz
Napisano

Opisy są trochę dziwne i wg. mnie powinny tak wyglądać:

 

Czerwone pokrętło - to regulacja tłumienia powrotu (a nie regulacja tłumienia)

Niebieskie pokrętło - to regulacja tłumienia wolnej kompresji (a nie czułości blokady skoku)

Napisano

Zakupiłem RLRC. 

Mam tylko nadzieję, że to był dobry wybór, jesli chodzi o wybranie marki Suntour. Podobno wersje 2014 juz sa na wysokim poziomie. Pytanie czy dorasta do pięt Rebie? Wierzę, ze tak. Z drugiej strony, nie znalazł bym Reby z moimi wymaganiami w tej cenie (biały, tapered, 29). Dziękuję za pomoc. Jak nie zapomnę zdam relację, może już po weekendzie :P

Napisano

Przyszedł. Z miejsca ostrzegam przyszłych kupujących przed tym, że kolor biały to tak naprawdę białe lagi i czarna korona,a nie jak na zdjęciach na stronie dystrybutora cały biały. Dystrybutorze Eurobike na Polskę- DAŁEŚ PEWNEJ TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA!

 

Zakupiłem go jednak w firmie Activia, która wywiązała się z swojego zadania perfekcyjnie. Dodam nawet, ze gdy dzwoniłem do Pana Piotra z wontami na temat tego, że nie jest cały biały, to oddzwonił by wyjaśnić sytuację! Wielki plus. Polecam i w ogóle.

 

Jak nie zapomnę zdam relację, przynajmniej po krótce, co i jak. Wstępnie jest ok.

Napisano

Rozumiem cie lecz z tego co Pamiętam to na 29" Eurobike sprowadzał w 2012 i teraz 2014. W 2013 żadnych Epiconów nie sprowadzał. Może masz jakiś sprowadzony. Często widziałem że poza Polską są amorki z białą korona

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...