Shiryu Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Obecnie mam w Maestro Suntoura NVX z 75 mm skoku. Zastanawiam się nad jego wymianą, bo ciężkie to i sprężynuje zamiast amortyzować (ważę ok 74 kg). Szukam czegoś z pivotami (nie planuję przesiadki na tarcze), koło oczywiście 28". Drogi widzę dwie: 63 albo 80 mm skoku. Obawiam się, że 63 mm będzie za mało, bo wertepów nie unikam. Z kolei 80 mm widziałem tylko pod koło 26". Podpowiecie, czego szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Standardowo amorki trekingowe to maja 63 lub 75mm. Jesli chcesz pod skok 80mm to zrób tak jak parę moich klientów. Wsadzili raidona XC RLR pod koło 27,5 z 2014r. z ustawionym skokiem 80mm. odległość opony do podkowy przy założonej 700x43C była 30mm, Myslę że to dla ciebie było by dobre rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Napisałem o skoku 80 mm, bo nie widziałem nic sensownego pod 75 mm. Jak jest, to chętnie kupię Ten Raidon odpada, bo nie zamontuję do niego v-brake'ów. Tak jak pisałem: nie planuję zmieniać hamulców, więc amor musi mieć pivoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 @@Shiryu, Skok 75mm można uzyskać w Suntour NCX i NRX w wersji air po niewielkiej ingerencji serwisowej (usunięciu podkładek lub zmianie położenia bolca w zależności od rocznika). Oba mają wersje z piwotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Czyli 63 mm można przerobić na 75? To by mnie pięknie urządzało (choć trzeba by budżet nagiąć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Tak, w wersji air możesz zmieniać skok w zakresie 50 - 63 - 75mm albo żonglując podkładkami lub manipulując bolcem. Pierwszy z brzegu NCX air: http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2014%2FSF14-NCX-D-DS-LO-air-CTS-700-75%2C63%2C50-%281%29.pdf Wersja z podkładkami, usuwając elementy oznaczone jako (5i) można uzyskać pożądany skok Analogicznie przy NRX. A wadą tych amorków jest nierozbieralny kartridż dampera, nie wiem jak jest z jego dostępnością gdy padnie. Przy budżetcie ~500zł myślę że da się coś upolować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Przy budżetcie ~500zł myślę że da się coś upolować. Nowego NCXa - może. NRX to okolice 560-580 zł, z tego co na szybko znalazłem. Są między nimi różnice na tyle istotne, żeby warto było dołożyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 NCX - laga 28mm, NRX 30mm. W teorii NRX powinien być sztywniejszy no i wygląda bardziej agresywnie. Czy warto za to dokładać? Nie znaju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Tylko w teorii? Bo jakby w praktyce też, to dołożę. Za dużo się trzęsę po wertepach, żeby machnąć na to ręką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Podepnę się pod temat - czy wspominane amorki to najtańsze sensowne i z jakimś przyzwoitym tłumieniem które można wrzucić do crossa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Tylko w teorii? Bo jakby w praktyce też, to dołożę. Za dużo się trzęsę po wertepach, żeby machnąć na to ręką Ja bym w takim razie brał NRX Nawet z wyglądu jest to amor bardziej terenowy od w sumie delikatnie wyglądającego NCX. @@MikeSkywalker, W tej klasie cenowej tak. Co do tłumienia to możliwość regulacji mają tylko NRX light które są stosunkowo drogie i moim zdaniem nieopłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akostarek Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 NCX-E ma lagi 30 mm, NCX-D Air chyba też. Z nowości sam zastanawiałem się nad Rock Shox Paragon. Sam zakupiłem NCX-E (63mm), niedługo zmienie slicki na 29" i zobacze jak to działa na mniej przyjaznych drogach, an asfalcie max dopuszczalny sag i dopiero zaczął ładnie wybierać. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Tak, w wersji air możesz zmieniać skok w zakresie 50 - 63 - 75mm albo żonglując podkładkami lub manipulując bolcem. Pierwszy z brzegu NCX air: http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2014%2FSF14-NCX-D-DS-LO-air-CTS-700-75%2C63%2C50-%281%29.pdf Wersja z podkładkami, usuwając elementy oznaczone jako (5i) można uzyskać pożądany skok Analogicznie przy NRX. Pytanie za sto punktów: da się to zrobić bez użycia specjalnych narzędzi? I czy ewentualnie taka ingerencja zostawi ślad, który mógłby mieć wpływ na gwarancję (jakieś plomby czy inne licho)? W sklepie za taką zamianę chcę mnie skasować na 15 zł Trochę szkoda kasy, bo dwóch lewych rąk nie mam (ale doświadczenia też nie...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Plomb i innego licha nie ma Ale będziesz potrzebował klucza nasadowego o odpowiednich rozmiarach by wykręcić korek a jeśli to wersja z bolcem to jakiś wybijak o odpowiedniej średnicy by wybić i ponownie wbić bolec w innym otworze. Co Waszmość kupił dokładnie jeśli można spytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 A, to mam w garażu wszystko, co trzeba Jeszczem nic nie kupił. Przymierzam się do NRXa DRL 2013. Pewnie sfinalizuję w przyszłym tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Przyzwoity stuff biorąc pod uwagę cenę To w takim razie będzie prawdopodobnie ten: http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2013%2FSF13-NRX%2FSF13-NRX-D-P-RL-air-700-75%2C63-%281%29.PDF Chociaż co mnie dziwi to fakt że na technodocku bolec jest pokazany w najwyższej pozycji czyli w teorii jest na 75mm. Napisz coś jak już go dostaniesz na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Ostatecznie padło na NRXa z 2014 r. Lamerskie pytanie: do linki prowadzącej z pushlocka do goleni potrzebuję pancerza. Przerzutkowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Przerzutkowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.