Skocz do zawartości

[~500 zł] Na co zmienić NVX?


Shiryu

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam w Maestro Suntoura NVX z 75 mm skoku. Zastanawiam się nad jego wymianą, bo ciężkie to i sprężynuje zamiast amortyzować (ważę ok 74 kg). Szukam czegoś z pivotami (nie planuję przesiadki na tarcze), koło oczywiście 28".

Drogi widzę dwie: 63 albo 80 mm skoku. Obawiam się, że 63 mm będzie za mało, bo wertepów nie unikam. Z kolei 80 mm widziałem tylko pod koło 26".

 

Podpowiecie, czego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo amorki trekingowe to maja 63 lub 75mm. Jesli chcesz pod skok 80mm to zrób tak jak parę moich klientów. Wsadzili raidona XC RLR pod koło 27,5 z 2014r. z ustawionym skokiem 80mm. odległość opony do podkowy przy założonej 700x43C była 30mm, Myslę że to dla ciebie było by dobre rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w wersji air możesz zmieniać skok w zakresie 50 - 63 - 75mm albo żonglując podkładkami lub manipulując bolcem. Pierwszy z brzegu NCX air:

http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2014%2FSF14-NCX-D-DS-LO-air-CTS-700-75%2C63%2C50-%281%29.pdf

Wersja z podkładkami, usuwając elementy oznaczone jako (5i) można uzyskać pożądany skok :) Analogicznie przy NRX.

A wadą tych amorków jest nierozbieralny kartridż dampera, nie wiem jak jest z jego dostępnością gdy padnie.

Przy budżetcie ~500zł myślę że da się coś upolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w teorii? ;) Bo jakby w praktyce też, to dołożę. Za dużo się trzęsę po wertepach, żeby machnąć na to ręką ;)

 

Ja bym w takim razie brał NRX ;) Nawet z wyglądu jest to amor bardziej terenowy od w sumie delikatnie wyglądającego NCX.

@@MikeSkywalker,

W tej klasie cenowej tak. Co do tłumienia to możliwość regulacji mają tylko NRX light które są stosunkowo drogie i moim zdaniem nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NCX-E ma lagi 30 mm, NCX-D Air chyba też.

Z nowości sam zastanawiałem się nad Rock Shox Paragon.

 

Sam zakupiłem NCX-E (63mm), niedługo zmienie slicki na 29" i zobacze jak to działa na mniej przyjaznych drogach, an asfalcie max dopuszczalny sag i dopiero zaczął ładnie wybierać.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w wersji air możesz zmieniać skok w zakresie 50 - 63 - 75mm albo żonglując podkładkami lub manipulując bolcem. Pierwszy z brzegu NCX air:

http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2014%2FSF14-NCX-D-DS-LO-air-CTS-700-75%2C63%2C50-%281%29.pdf

Wersja z podkładkami, usuwając elementy oznaczone jako (5i) można uzyskać pożądany skok :) Analogicznie przy NRX.

Pytanie za sto punktów: da się to zrobić bez użycia specjalnych narzędzi? I czy ewentualnie taka ingerencja zostawi ślad, który mógłby mieć wpływ na gwarancję (jakieś plomby czy inne licho)? W sklepie za taką zamianę chcę mnie skasować na 15 zł :P Trochę szkoda kasy, bo dwóch lewych rąk nie mam (ale doświadczenia też nie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwoity stuff biorąc pod uwagę cenę :thumbsup:

To w takim razie będzie prawdopodobnie ten:

http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2013%2FSF13-NRX%2FSF13-NRX-D-P-RL-air-700-75%2C63-%281%29.PDF

 

Chociaż co mnie dziwi to fakt że na technodocku bolec jest pokazany w najwyższej pozycji czyli w teorii jest na 75mm. Napisz coś jak już go dostaniesz na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...