Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Nadchodzi zima, rower (przynajmniej ten) odstawiłem, zaczyna się trochę luzy. Tym samym, przychodzi pora na pewne zmiany w sprzęcie.

Prosiłbym Was o pomoc, w odchudzeniu mojego aktualnego roweru, oraz informacje czy ma to sens – czy nie lepiej będzie zmienić całość.

 

Rower to Scott Scale 970 z 2013 roku. Specyfikacja:

Waga: 12,8
Rama (materiał): Scale z aluminium 6061, podwójnie cieniowane rurki
Widelec: Suntour XCR 29 LO 100 mm 
 
Przerzutka przednia: Shimano Deore FC-M590-10 / 34.9mm
Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M593 SGS
Korba: Shimano FC-M522, 44/32/22 zęby
Środek suportu: Shimano ES25 Octalink 
Kaseta: Shimano CS-HG62-10, 11-36 zębów, 10 biegów
Łańcuch: KMC X10
 
Piasta przednia: Formula CL51
Piasta tylna: Shimano FH-RM35 Disc CL
Obręcze: Syncros XC-49 Disc
Opony: Schwalbe Rocket Ron 29 x 2.1
 
Manetki: Shimano DeoreSL-M591-10
Dźwignie hamulca: Shimano BL-M395 Disc
Hamulec przedni: Shimano BR-M395, tarczowy, 180 mm
Hamulec tylny: Shimano BR-M395, tarczowy, 160 mm
Kierownica: Syncros FL2.5 Tbar 6061 / 9° / 700mm
Mostek: Syncros FL2.0
Stery: Ritchey OE 1 1/8"
Siodełko: Syncros XR2.5
Wspornik siodełka: Syncros FL2.5 / 31.6mm
 
Moim zdaniem, naturalnym wyborem na start, będzie amortyzator ale będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
Napisano

Moim zdaniem najpierw koła i amortyzator.

Nie wiem ile masz do wydania, ale na dt4you w pliku wyprzedażowym są świetne ceny na amortyzatory. Np. DT XMM 29" tappered carbon można dostać za 1,8k. Waga około 1500g.

Jeśli chodzi o koła, to zależy ile ważysz :)

Napisano

Kwoty w granicach rozsądku, moim głównym rowerem jest szosa. Powiedzmy 2–2,5k na całość.

Ten amor wygląda sensownie, szczególnie z tą wagą, chociaż cena chyba jak dla mnie ciut za wysoka.

 

Co do kół, zupełnie nie umiem poruszać się w temacie kół do mtb;)

Waga: 62-65kg

Napisano

W granicach 2,5 powinieneś się zmieścić z kołami np od Wojczala z allegro - ma gotowe zestawy i amorem np RST first air z manetką blokady skoku.
Sporo wagi zredukujesz takim zestawem. Jak będziesz wymieniał napęd to chyba najlepiej najpierw kupować części a później zamontować wszystko naraz żeby się dobrze spasowało.

Napisano

Za 1300zl złożysz koła na Novatecach i obręczach ZTR Crest - waga około 1550g.

W dziale giełda jest też ogłoszenie na koła na piastach Soul Kozak i Crestach za 1700zl - waga 1450g. Bardzo dobra oferta.

 

Amor - za pozostała kwotę możesz szukać używki jakiegoś powietrznego amortyzatora np. Reby.

Napisano

Moim zdaniem najpierw koła i amortyzator.

Nie wiem ile masz do wydania, ale na dt4you w pliku wyprzedażowym są świetne ceny na amortyzatory. Np. DT XMM 29" tappered carbon można dostać za 1,8k. Waga około 1500g.

Jeśli chodzi o koła, to zależy ile ważysz :)

Niestety wszystkie tapery odpadają :/ Ale dobrze podpowiadają. Amor i koła to podstawa resztę (napęd) po mału wymienisz jak sie zużyje. 

Napisano

To nawet lepiej :D W takim wypadku, w dt4you jest identyczny amor XMM tylko z aluminiowa sterowka i stery 1 i 1/8" za 1350zl! I do tego dają pompkę. Naprawę fajna oferta, a masz nówkę z gwarancja :)

Napisano

XMM TB29 100 9 TS R ABS A WSA dokładnie ten?

Kółka na ZTR Crest wyglądaja ciekawie, znalazłem na portalu aukcyjnym za 1300, waga 1480.

Oponki jeszcze na mazowieckie warunki polećcie, bo te Rocket Rony, moim zdaniem średnio się spisują (Geax Mezcal?)

 

Przede wszystkim, dzięki za pomoc :)

Napisano

Tak, dokładnie ten.

Opony słabo pod jakim względem? To są oponki o dość agresywnym bieżniku. Jeśli chcesz coś lżejszego to mezcal może być. Poza tym polecam zestaw Race King 2.2 + na przód X-king 2.2 w wersji Racesport

Napisano

Dokładnie o bieżnik chodzi, Rockety wydają mi się średnio odpowiednie na nawierzchnie które mam u siebie, dlatego szukam czegoś lżejszego.

Zacznę zapewne od amorka i opon :) Temat chyba wyczerpany.

Napisano

 

 
Moim zdaniem, naturalnym wyborem na start, będzie amortyzator ale będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

 

kup nieużywaną rebę i zobaczysz ile ci kaski zostanie ... na upartego można w tym rowerku upgradeować wszystko ale też nic więcej i wymieniać części jak się zużyją/zepsują

Napisano

To jeszcze pytanie, jak ma się Reba, RST First Air, Recon (którykolwiek) do amora od DT (XMM TB29 100 9 TS R ABS A WSA)?

Info o nim znaleźć nie mogę. Ewentualnie inaczej, co będzie najlepszym wyborem do 1350?

Napisano (edytowane)

Dt. Innych z prosta sterowka raczej nie znajdziesz.

Na bike24 są Reby od 340eur.

 

Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!

Edytowane przez dran2
Napisano

Ok, to może podejdźmy jeszcze z drugiej strony? Może sprzedać Scotta i wybrać jakiś z modeli Treka? Superfly 7 np? Zakładając, że tu dołożę 2-2,5k, a obecny rower sprzedam za 2k(?) wyjdę na równo.

Napisano

Ok, to może podejdźmy jeszcze z drugiej strony? Może sprzedać Scotta i wybrać jakiś z modeli Treka? Superfly 7 np? Zakładając, że tu dołożę 2-2,5k, a obecny rower sprzedam za 2k(?) wyjdę na równo.

idąc dalej to możesz też mieć 2 rowery tzn kupić nowy a starego nie sprzedawać ;-)

 

a tak na poważnie to ten scott jest fajny ... braku tapera bym nie demonizował

Napisano

Tak, tylko to byłby już 4ty;)

 

DT o którym pisał Jechan fajny jest, bezapelacyjnie – tylko, że biały co totalnie nie pasuje mi do niczego.

Zostaje Reba z bike24, albo szperanie na alle..

Napisano (edytowane)

forums.mtbr.com/beginners-corner/straight-steerer-entry-level-fork-tapered-reba-938886.html

 

Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!

Edytowane przez dran2
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...