Mod Team Pixon Napisano 4 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Piękny kolor, myślę że możesz mieć dużo racji w tym, że to jest oryginał. Oglądam twój projekt i zastanawiam się czym się różni Romet Super od Romet Sport. Muszę wydrukować sobie Twoje zdjęcia, detale i popatrzeć czym się różni moja ramka. Szkoda, że ja na potrzeby kurierki i ogólnej jazdy po miescie musiałem swój rower doprowadzić do tak strasznego stanu w jakim się teraz znajduje Wolałbym tak jak napisał @@Venec, trochę starszy sprzęt tu wsadzić. A już na pewno nie B'twin czy Sunrace. To się po prostu gryzie ze sobą Ogólnie pozytywne wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Romet Super powinien mieć takie serduszka, otwory w mufkach (foto poniżej), Sport tego nie ma - jak to jest u autora tematu nie wiem, bo na zdjęciach nie widać, kolejna rzecz odróżnająca Supera od Sporta to wycięcie w mufie suportowej - to widać że Romet autora posiada. Przede wszystkim warto zmierzyć średnicę rury podsiodłowej, Sporty w większości są zrobione z kanalizy, Super powinien być na lepszych rurkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Z rzeczy najbardziej rzucających się w oczy Romet Sport ma trzy przelotki na linkę hamulca tylnego, w innym miejscu przelotkę linki przerzutki oraz inaczej wyprofilowany tylny widelec. Mufa suportu jest inna. Wydaje mi się również, że jest w nim dużo większa odległość między obręczą a osią hamulca... Ogólnie Sport sprawia wrażenie większego. Mnie marzył się ten rower na klasycznym osprzęcie campagnolo lecz to znaczny koszt i trudno skompletować, dlatego ostatecznie postanowiłem złożyć go na osprzęcie budżetowym. Nie oszukujmy się, na dzień dzisiejszy najsłabszym ogniwem w moim rowerze jestem ja, resztę z czasem będę wymieniał (bo to dla mnie również przyjemna forma rozrywki) lecz zmiana siebie samego będzie najtrudniejsza. U mnie tych "serduszek" w mufach nie ma. Za to kształt mufy ze śrubą podsiodłową jest charakterystyczny dla wszystkich ram opisanych jako "Super", które udało mi się znaleźć w sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Akurat kształt mufki podsiodłowej nie do końca może być tu wyznacznikiem-poniżej zdjęcie ramy Sporta, średnice podsiodłowej jaką masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Zarówno Sport jak i Special w poniżej zaznaczonych miejscach mają przetłoczenia: ... lecz prawdą jest, że takie detale konstrukcyjne ulegały zmianie - widziałem różne wersje tych ram. Średnica podsiodłowej u mnie: zewnętrzna 29,5mm (oczywiście na lakierze) a wewnętrzną trudno jest zmierzyć bo w miejscu obejmy pomiar nie jest miarodajny, będzie powyżej 27mm. Obecnie mam włożoną redukcję 25.4/27.0 i sztycę 25.4 - całość wchodzi z luzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Super też powinien mieć takie przetłoczenia, to akurat w Twoim jest dziwne i pierwszy raz widzę takie coś w Romecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Identyczne ramy w wersji szosowej i torowej: http://www.ostrekola.pl/forum/gallery/image.php?mode=medium&album_id=2&image_id=128 Ta podobna, ale też bez przetłoczeń: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Kłaniam, No i byłoby git, gdyby nie te paskudne, czarne klamoty Jak dla mnie klasyczna szoska powinna być wykończona klasycznie, na srebrno... ... niekoniecznie w gratach z epoki (co oczywiście byłoby ideałem...) ale koniecznie w sreberku... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Pierwszy czerwony to chyba tylko po kolorze identyczny, zdjęcia z olx są tak małe że nie wiem jak możesz mówić że masz identyczny nie widząc szczegółów mufek, mufy suportu itd... Co do drugiego i trzeciego to faktycznie identyczne jak dwie krople wody Drugi to lopro, trzeci od gromady czyli na bank spawanko lutowanko itd, z oryginału raczej nic nie zostało Wyłączam się z dyskusji bo widzę, że kolega niedawno nie wiedząc jaki ma framset, w kilka dni wchłonął całą wiedzę o ramach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Szydera musi być! Mój drogi kolego, rozpocząłem ten temat by się czegoś dowiedzieć od Was wszystkich siedzących w temacie od lat. Nigdzie nie twierdziłem, że znam się na tym sprzęcie a moich wątpliwości nikt jednoznacznie nie rozwiał. Link do tej aukcji z tablicy wkleiłem kilka wpisów wcześniej, tam było więcej zdjęć. Widziałem też gdzieś zdjęcia takich ram w ofercie pod "ostre koło", nie wiem gdzie to było. Przepraszam Cię, że nie mam dostępu do zdjęć ofertowych Rometa i innych producentów ram, przepraszam również jeżeli Cię czymś uraziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadfreak Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Skoro dykusja się już jakoś toczy to i ja dorzucę swoje 3 grosze. Mam dość spore archiwum zdjęć wychodzących z ZZR a potem Rometa rowerów i samych ram szosowych i o ile z Jaguarami sprawa wydaje mi się obecnie w miarę prosta i jednoznaczna o tyle w przypadku Rometów Speciali i Super-ów ilość wariantów, kombinacji i mixów była ogromna. Sytuacji nie ułatwia fakt, że Super i Special były robione na rurach reynoldsa i dopiero po jakimś czasie przerzucono się na Columbusa w przypadku Rometa Super - tym samym trochę ułatwiając ich identyfikację. Od razu zastrzegam, że nie jestem w tym temacie jakimś mega ekspertem, ale przeszło 8 lat staram się zgłębiać wiedzę w tej kwestii. Wygląda mi na to, że Twoja rama to dość późna - choć nie najpóźniejsza wersja Rometa Speciala. Mam w swoim archiwum 3 zdjęcia takiej ramy prosto z fabryki. Jedyna różnica w stosunku do Twojej polega na dodatwym haku przerzutki przedniej - albo pojawiał się tam w wyniku indywidualnego zamówienia zawodnika lub klubu, albo pod sam koniec produkcji właśnie takie były wypuszczane. Dla porównania wrzucam też kilka zdjęć rometa super z tego samego okresu, w bardzo podobnym malowaniu. Jak widać różnice są niezwykle subtelne - inna belka tylnego hamulca i łączenie widełek przy suporcie, rury Colubusa zamiast Reynoldsa (co sprawdzić można na podstawie średnicy podsiodłówki: Reynolds - 26,4mm, Columbus - 27,2mm): Edytowane 6 Stycznia 2015 przez sadfreak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Dzięki za opinię, faktycznie te zdjęcia mają bardzo wysoki stopień zgodności z moją ramą, w zasadzie tylko hak przerzutki jest tu zastanawiający i nigdzie takiego nie widziałem. Z tego co pamiętam i mogę dodać jeszcze to wypowiedź sprzedawcy sklepu, gdzie ją kupowałem, że to rama na rurach Columbusa - co mogłoby być też jakąś wskazówką. Sam nie wiem w jaki sposób można by było to sprawdzić więc mogę tylko przyjąć tamtą wypowiedź na wiarę, a że był to niewielki sklepik prowadzony przez czynnych kolarzy, więc nie mam podstaw przypuszczać by minęli się z prawdą. ... po zapoznaniu się z kolejnymi fotkami... to w takim razie mogę potwierdzić Columbusa, mam średnicę powyżej 27mm. Wniosek nasuwa się taki, że ciężko jest dać jednoznaczną odpowiedź przy tak dużej ilości zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadfreak Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 I ja też dochodzę do tego wniosku co Ty - trudno cokolwiek powiedzieć na pewno. Tak czy inaczej dziwny trafił Ci się miks - rama na Columbusie i wiedelec na Reynoldsie. Być może tak to było wtedy kompletowane, być może pod koniec produkcji Romet zamawiał rury i mufy Reynoldsa pozwalające na montaż sztycy 27,2 (teraz widzę, że taka opcja była już dostępna w niektórych rowerach z lat 80` wbrew wcześniejszym przypuszczeniom - http://www.bikeforums.net/classic-vintage/506053-double-butted-reynolds-531-seat-tube-inside-diameter.html). Tak czy inaczej - na pewno masz porządny rower, który stanowi kawałek historii polskiego kolarstwa. Gratulacje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 I ostatecznie po drobnych korektach wygląda to tak: Wymieniłem mostek na krótszy, podniosłem nieco kierownicę, skompletowałem osprzęt wymagany przepisami, wymieniłem siedzenie na znacznie wygodniejsze. Do przodu trafiła nowa opona Schwalbe Lugano 23-622. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
askryptor Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Kolor ramy ładny, geometria ładna, naklejki git, a reszty totalnie nie ogarniam. Mostek paskudny, 2 różne opony, czarne komponenty, choć obręcze i przerzutki srebrne, a siodło i owijka biała. Każdy powinien robić rower zgodnie z własnym gustem (jeśli ci się podoba to najważniejsze), ale według mnie dobór kolorów i części to jakieś nieporozumienie (i te klamki...jeśli chciałeś koniecznie nowe to w ofercie są nadal BL-R400. Choć nawet najtańsze, używane Weinmanny lepiej by tu pasowały). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Też wizualnie mi średnio pasuje, ale jak pisze poprzednik, ma się podobać właścicielowi, jeśli się podoba, to ok... Po prostu to wygląda jakbyś pozbierał wszystko co miałeś w domu/piwnicy przypadkowego i powkładał do roweru a przecież kupowałeś specjalnie pod tą ramę, można było się nieco bardziej postarać aby to tworzyło ładną całość, w końcu klasyczne szosówki również grzeszą pięknością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Już tłumaczę Nie widzę sensu zakładać oponę do trenażera również na przednią obręcz tylko z powodu feng shui. Obręcze kupowane dekadę temu gdy koncepcja całości była inna, obecnie planowane są do wymiany pewnie gdzieś w połowie lub pod koniec sezonu (pewnie wcześniej z uwagi na ich małą wytrzymałość i moją obecną masę). Będą czarne stożki, czarne szprychy, i czarne piasty SH 105. Przerzutki z włożonego kompletu niestety nie występują w innym kolorze, więc również całość musiałbym wymienić - na razie nie planuje. BL-R400 nie widziałem czarnych, brałem komplet do zacisków a zarówno zaciski jak i klamki oceniam znacznie wyżej od tego, co miałem kiedyś i twierdzę, że zrobią robotę. Z mostkiem to faktycznie jest największy problem i za bardzo nie ma wyboru przy tej długości, oczywiście mógłbym szukać tradycyjnego, jednak skusiłem się na ahead bo widzę pewne plusy tego rozwiązania. Hmmm, oczywiście mogłem całość złożyć na osprzęcie z jednego kompletu np. SH Sora, lecz miałem wątpliwości: nie jeździłem od kilkunastu lat i wiem, że będzie trudno mi zacząć. Przybyło mi lat, wagi i problemów ze zdrowiem - może się okazać po miesiącu, że zwyczajnie nie będę mógł jeździć, więc kupno markowego osprzętu ze średniej lub wyższej półki może okazać się niezasadne, zwłaszcza, że koszt samych części wraz z przesyłką przewyższy cenę zakupu nowego roweru na danym osprzęcie.Ale tak sobie myślę, że jeżeli po pierwszym sezonie będzie wszystko w porządku (ze mną) to będę myślał nad dalszymi zmianami. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez Szumak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Chodzi o to, że wydałeś dość spora sumę a osprzęt jest raczej niezbyt, przy odsprzedaży go stracisz dużo, o ile uda się to sprzedać. Szkoda że nie wziąłeś pod uwagę zakupu używanego osprzętu w super stanie, co idzie trafić, wtedy rachunek wyszedłby podobny, wygląd klasyczny byłby zachowany i mógłbyś skompletować całą grupę, np. shimano 600 i nie straciłbyś nic na funkcjonalności i przy ewentualnej odsprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Aha, rozumiem Twój punkt widzenia, nie jest to jednak dla mnie argument. Nie składałem roweru na handel ani z myślą o późniejszej odsprzedaży. Robię to ponieważ chcę na nim jeździć oraz dlatego, że własnoręczne budowanie całości z locków zapewnia mi dobrą zabawę. Ewentualną sprzedażą lub złomowaniem zajmą się moi spadkobiercy i to już będzie ich problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Jednak nie rozumiesz Ale spoko, Twój temat, rower, nie wcinam się, to były tylko rady. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez nonameuser1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Za rady oczywiście dziękuję, wszelkie komentarze rozważam i będę miał w pamięci. Całość tego co robię nie jest nigdy ostateczną formą, na pewno będzie ewoluować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crisso Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Witam, właśnie odnawiam Rometa Sport, trafiłem na temat trochę późno. Nie prześledziłem wszystkich postów więc mam pytanie: czy ramę dostałeś pomalowaną czy robiłeś to sam ? Chodzi mi o to czy była malowana proszkowo czy tradycyjnie ? Jestem przed tym "zabiegiem", a w internecie zdania podzielone. Efekt na Twoim rowerze wygląda nieźle, więc będę wdzięczny za informację (mam oryginalnie taki sam kolor). I choć ja jestem dość "ortodoksyjny" w tej kwestii i nie lubię łączenia starego z nowym, to po obejrzeniu Twojej pracy powiem jedno: Szacun ! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Uważam, że mam jeszcze oryginalny fabryczny lakier - kupiłem ramę jako nową i nigdy dotychczas nie była używana. Nie wiem jaką technologią Romet wtedy malował swoje produkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crisso Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 No to miałeś ogromne szczęście. Dzięki za info i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.