Szumak Napisano 15 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Witajcie Tytułem wstępu napiszę, że wiele lat temu sporą część swojego życia spędzałem na beskidzkich drogach zajeżdżając kolejno swoje dwa rowery szosowe. Później jednak życie się skomplikowało, czasu było coraz mniej i musiałem zarzucić ten proceder. Obecnie, po przeszło dwóch dekadach przerwy, pragnę powrócić do tego pięknego sposobu na spędzanie czasu. W tym celu odkopałem zarzucony dawno temu projekt złożenia dla siebie trzeciego już roweru i w związku z tym będę zapewne miał do Was wiele pytań (jeśli odpowiedzi nie znajdę na forum). Moim problemem jest to, że w czasie mojej absencji w tematyce, świat rowerowy stanął na głowie i wywinął orła, tak więc zwyczajnie nie orientuję się co obecnie można bezpiecznie kupować by dostać niezła jakość za rozsądną cenę. Końcem lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku wszedłem w posiadanie drogą kupna stalowej ramy Reynoldsa, którą obecnie pragnę wykorzystać jako bazę do budowania swojego jednośladu. Rama prezentuje się tak oto: Poniżej link do większej ilości zdjęć wraz z powiększeniami: http://www.szumak.k-informatix.com/rower/rama.html Rama nie posiada żadnych wybitych cech poza napisem "Reynolds" na widelcu, co widać na zdjęciach. I w tym momencie mam pierwsze pytanie: czy ktoś z Was rozpoznaje na zdjęciach co to za konstrukcja i mógłby coś bliżej o niej powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Kłaniam, Rama jaka jest każdy widzi. Nikt Ci nie powie co to jest bo nawet numeru nie ma nabitego na mufę suportową... Sugestie co do budowy. Pierwsze co, to sprawdź jaki masz rozstaw tylnego widelca. Bo jak to jest starsza rama to może być cokolwiek pomiedzy 110 a 130mm ze 120 i 126 po drodze. Tylko 130mm gwarantuje bezproblemowy wybór części napędowych. Wszystko poniżej ogranicza Ci wybór do starszych i baardzo starszych klamotów, z którymi oczywiście bedzie problem w dostaniu w sklepach. Rynek wtórny pozostaje... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Tak na oko rama romet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 W haki 126 mm wcisbiesz piaste 130 mm sam tak zrobilem, to ze widelec reynolds nieznaczy ze rama tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Hmmm, przecież to stalowa rama - poprawcie mnie proszę, jeżeli się mylę, lecz nie powinno być problemu z odpowiednim dogięciem tylnego widelca na wymagany rozstaw? Pamiętam, że w poprzednim rowerze robiłem to by ustawić koło w płaszczyźnie ramy i zakładam, że tu będzie podobnie. BTW kółka mam - kupione wraz z ramą, obręcze remerx. Na pewno pójdą na pierwszy montaż choć planuję złożyć drugi zestaw na mocniejszych obręczach stożkowych. W chwili obecnej mam piasty na łożyskach maszynowych pod wolnobieg, z wolnobiegiem 7-rzędowym 13-25 Sunrace. Docelowo zastanawiam się czy będę wkładał kasetę czy zostanę przy wolnobiegu. Na pewno chcę zastosować tradycyjne manetki na ramę, choć z zakupem nowych jest problem i właściwie znalazłem dopiero na wyspach oraz we Włoszech. Klamki do tego mam Tektro RL-340 czarne, hamulce będą do kompletu. Mechanizm korbowy planuję Prowheel Solid-321 175mm 52/42 - nie mam pojęcia jak się sprawdzi, jednak na takim zestawie przełożeń kiedyś jeździłem i odpowiadały mi. Przerzutki jeszcze nie wiem jakie. Muszę dobrać długość mostku, jak tylko będę miał sztycę i siedzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Generalnie nie powinno byc problemu z dogieciem, szczególnie z 126 na 130. To tylko po 2mm na stronie. Osobiście jednak wole jak wszystko jest tak jak ma być a nie na wpych... Generalnie jak dla mnie poza rozstawem tylnego widelca problemów brak. Zbierać klamoty, składać, jeździć... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 18 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Pomalowany Romet Sport. Mam szosę również na tej ramię poskładaną. Bardzo fajnie się jeździ W tym przypadku problem będzie z kołami, ponieważ rama była projektowana pod koła 27 1/4". Kupując stary rozmiar będziesz miał zawężony dostęp do opon. Z kolei wybierając nowy rozmiar 28" będziesz miał wyzwanie żeby znaleźć hamulce z dłuższymi ramionami. Ogólnie rower fajny, ale na wstępie musisz się zastanowić w którą stronę chcesz iść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gello1 Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Hamulce akurat to nie problem. Sam to przerabiałem. Rama Peugeot pod koła 27 a koła WHR 500 28. http://allegro.pl/hamulec-alhonga-dlugie-ramiona-27-28-romet-tyl-i4786818816.html Tylko, że ja kupowałem na 35zł za komplet(tył+przód). Hamulce jak na dual piwot blokują koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Pomalowany Romet Sport. Mam szosę również na tej ramię poskładaną. Bardzo fajnie się jeździ W tym przypadku problem będzie z kołami, ponieważ rama była projektowana pod koła 27 1/4". Kupując stary rozmiar będziesz miał zawężony dostęp do opon. Z kolei wybierając nowy rozmiar 28" będziesz miał wyzwanie żeby znaleźć hamulce z dłuższymi ramionami. Ogólnie rower fajny, ale na wstępie musisz się zastanowić w którą stronę chcesz iść. A to dobrze wiedzieć dziękuję! Kółka mam 28" kupione dawno temu razem z ramą. Mierzyłem odległości od otworu śruby mocującej do górnej krawędzi rawki (czyli tak, jak podaje się długość hamulców) i wymiary wynoszą 39 mm - przód oraz 43 mm - tył, a to dosyć standardowe rozmiary w zestawach hamulców, myślę, że nie będzie z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Przetrząsnąłem internet w poszukiwaniu zdjęć i doszedłem do wniosku, że rama to Romet Special Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 To dobrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Special jest znany na pomorzu, więc chyba tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 (edytowane) Mogę się mylić, ale też nie wydaje mi się by był to Romet Sport - leży mi taka rama i nie widzę na niej mocowania pod koszyczek bidonu. Posiada również zaczepy na błotniki, których tutaj nie ma. Co do rozstawu tylnych haków i ich rozgięcia - nie będzie problemu ale to tak naprawdę szkoda jest je maltretować. Zmierz ich rozstaw (od wewnętrznej do wewnętrznej strony haka) i dobierz odpowiednią piastę. Rama ci podziękuje Ew. możesz jeszcze dobrać węższą piastę (jak gdzieś ci się taka zawieruszyła) i odpowiednio zdystansować podkładkami. Edytowane 11 Grudnia 2014 przez Venec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Szczerze powiedziawszy to nie mam 100% pewności - brakuje przetłoczeń na tylnym widelcu, które widzę na większości ram opisanych jako "special" lecz być może zależało to od rocznika ramy. Za to rozmieszczenie przelotek na linki jest charakterystyczne dla tej ramy rometa, również kształt muf oraz otworu w mufie suportu wskazuje na tą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 Raczej to jest Romet Super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Wszystkie ramy Romet Super jakie widzę w googlach posiadają charakterystyczny tylny widelec w odwróconym układzie: czyli koło wkłada się od tyłu do przodu, nie widzę na nich również przelotek na linki. Moja rama posiada tradycyjne mocowanie tylnego koła. Nie wykluczam jednak, że konstrukcja tych ram zmieniała się na przestrzeni lat... Właśnie znalazłem na tablicy zdjęcia roweru z dokładnie moją ramą, co mogłoby potwierdzać Twoją tezę nonameuser1: http://olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarka-kolarzowka-romet-super-CID767-ID2P175.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 To raczej dlatego, że supery mogły być torowe (haki otwarte do tyłu) i szosowe (haki jak u Ciebie). Tu też zbliżona rama do Twojej, też super https://plus.google.com/u/0/photos/100372546750983197440/albums/6087812547102849889 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 A widzisz, o tym nie miałem bladego pojęcia, że istniało takie rozróżnienie. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Spoko, dużo nie wiem, ale co wiem, to powiem Jeśli moje przypuszczenia są słuszne, fajnie gdybyś go zrobił na szpeju z epoki, ale to Twoj rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 (edytowane) Niestety, osprzęt wkładam nowy. W sumie to wizualnie nie pasuje mi tylko mostek - zamawiałem przez internet a zdjęcia nie oddawały realnie jego gabarytów nadaje się on do ram aluminiowych o zwiększonym przekroju rur, no ale jakoś to przeżyję i może z czasem wymienię na inny.Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia, bo wczoraj złożyłem wszystko co już mam. Czekam jeszcze na owijkę, linki, zatrzaski do kół, łańcuch, wieszak bidonu oraz zostały mi do zamówienia pedały i może nalepki na ramę. Zaczyna to wyglądać tak: Mechanizm korbowy: Prowheel Solid 321 42/52T na wkładzie suportu Sunrace BBS15 68x113 mm Klamki: Tektro RL-340 Hamulce: Tektro R525 - być może wymienię klocki, bo czytam negatywne opinie... wyjdzie "w praniu" Kierownica: POINT Racing 440 1" Wspornik kierownicy: POINT 1"/1" 90mm na adapterze AHEAD 22.2/25.4 - ZOOM Q52A Sztyca: ZOOM SP-167 Siedzenie: Velo VL-1133U1 Przerzutki: Sunrace R80 Wolnobieg: Sunrace MF-R30 13-25T 7-rzędowy http://www.szumak.k-informatix.com/rower/szosa_p1.html Edytowane 13 Grudnia 2014 przez Szumak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Zrób podsumowanie wydatków Czemu pchałeś się w wyłącznie nowe części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 A więc małe podsumowanie: ramę, kompletne kółka i stery miałem kupione "nowe" wiele lat temu i leżały dotychczas czekając na ten dzień, ich kosztu nie liczę bo go nie pamiętam.Pozostałe koszta: - części, które widać na zdjęciach, - dodatkowa sztyca POINT o większej średnicy (mocno się rysuje przy wkładaniu w stalową rurę, dlatego kupiłem sztycę z redukcją), - dodatkowy szerszy wkład suportu, - przednia przerzutka Sunrace R80, - reduktor pod przednią przerzutkę, - dwa nowe zatrzaski Accent X-Country czarne, - owijka, - trochę narzędzi: klucze do suportu, wolnobiegu, wyciskacz do sworzni łańcucha Do tego miejsca koszt wynosi: 1007zł. Cała niezbędna reszta jest już zamówiona poza pedałami - tego jeszcze nie podliczałem, rower powinien zamknąć się w 1500zł zakładając, że te ramy można obecnie kupić za około 550zł to całkowity koszt zamyka się poniżej 2500zł. Do tego trzeba doliczyć buty i resztę ubrania. A dlaczego nowe części? Cóż, nowy rower, nowe części - to tylko taka fanaberia, potem już będę mógł wymieniać je na używane wyższej klasy jeśli będzie to uzasadnione. To, co widać na zdjęciach waży w tej chwili 9,36kg przypuszczam, że całość będzie około 2kg lżejsza od mojej poprzedniej szosy co może nie jest szczególnym osiągnięciem w dzisiejszych czasach lecz przecież ja z moim wiekiem, zdrowiem i gabarytami żadnych osiągnięć już nie zrobię jeździł będę wyłącznie dla własnej przyjemności i dla poprawy zdrowia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 I oto już jest! Gotowy do drogi Więcej w galerii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Elegancko, choć trochę za współcześnie do ideału (ale ja mam zboczenie na punktcie starego sprzętu). Jak malowałeś i skąd wziąłeś kalkomanię? EDIT: Im dłużej się patrzę, tym bardziej mi się bicykl podoba, świetna robota naprawdę Edytowane 4 Stycznia 2015 przez Venec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Dziękuję Malowanie jest oryginalne... tzn. kupiłem tą ramę bez śladów wcześniejszego używania, pomalowaną takim lakierem a z tego co widzę to Romet używał identycznego lakieru - wnioskuję, że może być oryginalny. Z nalepkami jest gorzej, istnieje na rynku jedna firma, która robi reprodukcję nalepek na jednoślady i z ich oferty skorzystałem. Alternatywnie można pozyskać szablony i zlecić zrobienie wydruków lecz to trochę bardziej kłopotliwe choć może wyszłoby znacząco taniej. Problemem dla mnie była aplikacja nalepek i w przypadku tej największej nieco mi nie wyszło, następnym razem będzie lepiej Jedyną używaną częścią są manetki przerzutek - nowe u nas nie do kupienia, i musiałbym kupować na ebayu gdzieś na wyspach czy we Włoszech. Po kilku sesjach na rolce widzę, że kultura pracy mojego przeniesienia napędu zostawia trochę do życzenia, to znaczy spodziewałem się czegoś o klasę wyżej - jest głośno i czuję spore drgania. Kiedyś jeździłem na Exage z blatami Sachs - więc osprzęt niskiej klasy lecz pracowało to zdecydowanie lepiej.... ale daje radę i jestem zadowolony nie mogę się doczekać aż zrobi się cieplej i przestanie lać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.