Kacpi998 Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Witam!Dotarła do mnie dziś nowa piasta D041SB oparta na łożyskach maszynowych. Kręcąc osią czułem że nie kreci się ona idealnie gładko. W przypadku D042SB takiego problemu nie ma.Moje pytanie brzmi: czy takie zjawisko w nowej piaście jest akceptowalne i może została ona zbyt mocno dokręcona w fabryce, czy może kwalifikuje się do reklamacji?Z góry dziękuję za pomoc.
artofnois Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Poluzuj za pomocą małego imbusa z boku i ponownie skręć , powinno być ok.
Mod Team michuuu Napisano 14 Listopada 2014 Mod Team Napisano 14 Listopada 2014 Łożyska mogą mieć za ciasno.
Kacpi998 Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 @@artofnois, Nie za bardzo wiem gdzie i jak mam to poluzować. W ośce przez którą przechodzi szpilka QR jest coś na kształ gniazda imbusa. Oto chodzi? @@michuuu, Więc co powinienem z tym zrobić?
Mod Team michuuu Napisano 14 Listopada 2014 Mod Team Napisano 14 Listopada 2014 Więc co powinienem z tym zrobić? Jeżeli wchodzi ciasno w gniazdo to to może być powód niepłynnego kręcenia się piasty. To nie są pancerne łożyska więc ciasne osadzenie może powodować taki efekt. Jeżeli to nie wina łożyska ,samo kręci się płynnie, to można drobnym płótnem ściernym przetrzeć gniazdo co by je trochę wyluzować.
artofnois Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Dokładnie tak. Poluzuj ten "kapsel" ,powinna spokojnie ruszyć ,następnie skręć ponownie z naprawdę minimalnym luzem.
Kacpi998 Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 @@artofnois, @@michuuu, Nie wiem czy dokładnie i wystarczająco jasno opisałem swój problem. Są to nowiuśkie i moje pierwsze piasty z łożyskami maszynowymi, więc nie bardzo wiem co i jak. Kręcąc ośką tylnej piasty nie czuje nic, ale gdy pokręcę ośką piasty przedniej czuje takie jakby stuknięcia (ciężko mi to opisać).
tobo Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Najprawdopodobniej łożyska są kiepskiej jakości i ich zewnętrzny pierścień jest elastyczny, po wciśnięciu w gniazdo w piaście ulega on niewielkiej deformacji i łożysko "tyka".
Roonin Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Na razie nic nie luzuj bo jak to nie łożyska to potem będzie problem. U mnie taki opór był spowodowany przez ciasno spasowane uszczelnienie piasty, po paru kilometrach się dotarło i zaczęło się kręcić lekko. Z tego co widziałem na rysunku ta piasta ma o-ring na deklu i to on może to powodować. Dzisiaj przyszła mi nowa Octane, też kreci się ciężko, zupełnie się tym nie przejmuję bo wiem że to uszczelnienie musi się dotrzeć.
tobo Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Piasta stuka/tyka (to czuć w palcach przy kręceniu kołem) więc to prawie na pewno nie jest kwestia uszczelnienia. Ja bym pojechał z oboma kołami do sklepu i zapytał sprzedawcę co on na to.
Kacpi998 Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 @@Roonin, To nie jest opór. Gdybym wyczuwał jakikolwiek drobny opór to bym się nim nie przejął. Ta piasta stuka, gdy kręcę ośką, jakby były tam jakieś wzniesienia (cięzko jest to opisać) w różnych miejscach
mklos1 Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 Stukanie, cykanie czy jakkolwiek inaczej to nazwać jest na 99,9% problemem z łożyskami. Przerabiałem to już. Można z tym żyć, ale będzie tylko gorzej aż do momentu, gdy łożysko najprawdopodobniej się rozsypie (w dosłownym tego słowa znaczeniu). Reklamuj. Jedno z łożysk ma wadę. Gdyby piasta była za ciasno złożona kręciłaby się z oporem, ale równo.
Mod Team michuuu Napisano 15 Listopada 2014 Mod Team Napisano 15 Listopada 2014 Gdyby piasta była za ciasno złożona kręciłaby się z oporem, ale równo. Łożysko za ciasno wciśnięte daje właśnie taki objaw. Łożysko które w rękach kręci się swobodnie bez oporów wciśnięte w ciasne (za ciasne) gniazdo zachowuje się jak wyżej. Ale jest również możliwe że samo łożysko jest trefne.
mklos1 Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 Niestety nie zgodzę się. Tego objawu, który opisujesz, nie da się porównać ze stukaniem czy cykaniem uszkodzonego/wadliwego łożyska. Poza tym występuje on zwykle gdy łożysko jest mocno ściśnięte i do jego obracania należy użyć wymiernej siły. Kolega @Kacpi998, by to zauważył.
Mod Team michuuu Napisano 15 Listopada 2014 Mod Team Napisano 15 Listopada 2014 Uważam że się mylisz , z łożyskami i napędami mam do czynienia z racji pracy i takich tematów przerobiłem dużo. Dlatego aktualnie nie pasuje się łożysk tak jak kiedyś na duży wcisk. Poprawia to płynność pracy i trwałość łożysk . Ale żeby stwierdzić co to jest to i tak konieczny jest demontaż co przy sprzęcie na gwarancji pewnie będzie niewykonalne.
mklos1 Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 Kolega Wątkotwórca mówi, że nie czuje oporu. Tak było u mnie w suporcie. Łożysko zaczęło cykać, mimo że suport kręcił się bez nadmiernego oporu. Co by nie było - reklamacja.
Mod Team michuuu Napisano 15 Listopada 2014 Mod Team Napisano 15 Listopada 2014 Tak było u mnie w suporcie. Łożysko zaczęło cykać, Zaczęło cykać a tutaj cyka od nowego. Łożysko może być skantowane, krzywo osadzone co daje efekt zbyt ciasnego gniazda. Ciekawe co na to sprzedawca.
Kacpi998 Napisano 15 Listopada 2014 Autor Napisano 15 Listopada 2014 Piasty zakupiłem na allegro jako komplet. Dzisiaj wyśle maila do gościa z reklamacją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.