Hedo77 Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Witam, na mijający już sezon, zakupiłem pierwszy raz rower z pełną amortyzacją i jestem zielony w serwisie damperów. Mianowicie, wczoraj zauważyłem że mój damper Fox float R, po przykręceniu go na "sztywno", tłok dampera zatrzymuje się w połowie swojej długości, to oznacza że w amortyzatorze spadło ciśnienie ? Ogólnie czuć, że amor wolniej odpija podczas amortyzacji, ale nic nie cieknie i nie wydaje dziwnych dźwięków. Więc jak myślicie, czy potrzebuje on ogólnego serwisu ? Czy co mam z nim zrobić ?. Pozdrawiam i czekam na odp. Cytuj
tobo Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Jeśli ciśnienie spadło to sag powinien zrobić się większy. Cytuj
Hedo77 Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 Wybacz, ale co to znaczy "sag" ? Więc jak zblokuje amortyzacje dampera na sztywno, a on blokuje się w połowie tłoka, to co jest tego przyczyną ? Cytuj
rkopec16 Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 sag to poziom ugięcia kiedy wsiądziesz na rower Cytuj
Hedo77 Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 Dzięki za podpowiedz, więc wszystko się zgadza, sag jest wyraźnie większy, ale nie jakoś tragicznie. Czyli wystarczy zwiększyć ciśnienie ? Sam sobie z tym poradzę ? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2014 Mod Team Napisano 13 Listopada 2014 Nie mając pompki a z twoich pytań można wnioskować ze jej nie masz, to sobie nie poradzisz musisz nabyć pompkę do amortyzatorów, koszt ok 60-80zł albo podejść do serwisu, najlepiej dobrego by sprawdzili czy z damperem wszystko jest ok. Cytuj
Tomek21001 Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Przejeżdziłeś sezon bez pompki ? Cytuj
Hedo77 Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi. Wiem, że czeka jeszcze mnie sporo nauki co do obchodzenia się ze sprzętem, ale o to w tym chodzi. Szybciutko zakupuje pompkę Cytuj
topol Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Pompka obowiązkowa. Jeśli damper był używany jeszcze wcześniej niż Ty go kupiłeś,to faktycznie serwis jakby wskazany.Raz w roku powinno się coś takiego oddać do serwisu.Bez względu na jego stan.Odroczyć możesz serwis jedynie gdy odpowiesz sobie na pytanie,ile km ów przedmiot przejechał. Omijaj cult bike. Cytuj
Hedo77 Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 Ok, więc gdzie polecacie serwisować amortyzatory ? Chce wysłać damper i przedni amortyzator Manitou do serwisu, tylko gdzie najlepiej ? Cytuj
lucass3 Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 (edytowane) Spider Suspensions Jest chwalony i robi dobrą robotę. Nie wiem tylko czy manitou robią?? Na FB masz ich profil. PS: BFG jeszcze jest. Edytowane 14 Listopada 2014 przez lucass3 Cytuj
lukwycz Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Ciekawe ile kosztuje taki serwis... Komplet uszczelek w cult bikes do komory powietrznej masz po 80 kilka złotych + smar, a robota bardzo prosta (jak masz pompkę ). Na youtubie jest instruktarz, np.: Ja mam bliźniaczy damper X-fusion O2, który podobno ma takie same oringi i niedługo sam będę ogarniał jego serwis. Cytuj
jasinski21444 Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Jeśli damper nie siorbie i tłumienie działa normalnie to serwis mogę ci ja zrobić w niewysokiej cenie . Gwarancja i inne takie bez problemu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.