ska Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Witam, niestety nie udało mi się zakupić używanej sprężyny twardszej niż fabryczna więc zdecydowałem iż nabęde nową. Generalnie amortyzator jest do wszelakiego AM więc jest straszny flak, obecnie przy mojej wadze 81 kg SAG wynosi grubo ponad 4 cm a stojąc na ziemi uginając na kierownice jestem w stanie dobić go prawie do końca. Moja jazda jest czysto rekreacyjna (lekkie xc) po lesie bez dirtu hopek itp . Z wagą planuje dobić do 85 i zastanawiam się nad wersją czarną.. aczkolwiek nie chcę aby był zbyt sztywny, obsługa sklepu poleca mi kolor niebieski ale czy nie będzie za miękka ? z góry dziękuje za pomoc tutaj są wagowe kategorie http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/spezyny/prod/pike-spring?noCache#contactTab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Podales linka do wersji u-turn, jesli wszystko pasi, to polecam niebieska - posrednia. problem jest taki, ze u-turn, w miejscu gdzie chodzi slimak, ma zwoje z mniejszymi odleglosciami pomiedzy soba, powoduje to znaczna progresje podczas ugiecia wlasnie na tym odcinku , wraz ze wzrostem twardosci sprezyny. Ja posiadajac Recona 130mm/ w podanej wersji dobijalem przy czerwonej, ale przy ciezszych zjazdach /Beskidy/. Kupilem wersje czarna, nie bylem w stanie go dobic w zaden sposob, chodzil dosc plynnie na odcinku bez u-turna, tam gdzie zwoje byly ustawione bardziej gesto byla potworna progresja, bez szans dobicia. Nawet na najtrudniejszych zjazdach /Pilsko, Szczebel, itd/. Znacznie lepiej bylo na niebieskiej, rowniez bylo dosc silne utwardzenie na koncowym odcinku, ale juz lepiej pracowal skokiem. Dla jasnosci, moja waga oscylowala wtedy w okolicach 100-102kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Dzięki za odpowiedz zauważyłem brak liniowości w pracy jak jest skręcony na 95 mm (w takim ustawieniu głównie używam), najlepiej pracuje na 140 ale dla mojej ramy im mniej tym lepiej, a na najmniejszym skoku przy takim sagu praktycznie zapada się w ponad połowie. Wezmę w takim razie niebieską i mam nadzieje że będzie dobrze. A orientuje się ktoś jakie oringi pasują do tego amora? chodzi mi głównie o uszczelki które są wewnątrz górnych lag, te które zapobiegają przelaniu się oleju z góry do dołu. W internecie są zestawy do solo air ale prawdę mówiąc nie chcę kupować całego zestawu gdzie wykorzystam tylko dwie gumki, może jakieś zamienniki ze sklepu? prościej było by rozebrać i zmierzyć ale póki co nie mam części zamiennych a rower potrzebuje na co dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Zobacz sobie w serwisie Reby od A do Z /temat przyklejony/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Oring który zapobiega przelaniu oleju z góry do dołu ? Chodzi ci o uszczelniach olejowy który jest pod uszczlką kurzową zapewne. Nie jest to oring. Zestaw oringów do solo air ci się zupełnie nie przyda bo nie masz solo air tylko coil u-turn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Odnośnie sprężyny nie mam pojęcia czy któraś z nich będzie dobra ale http://activia.sgl.pl/czesci/czesci-zamienne/sprezyny/sprezyny/37 jest ich sporo w niekoniecznie wysokiej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Jak pogrzebie w temacie Reby to znajdzie wszystko, byly tam podane wymiary do sprezyn powietrznych, do samego MC, itd. U niego do lewej goleni nie potrzebuje zadnego oringa do srodka, bo takowego na sprezynie nie ma, co wleje z gory, bedzie na dole. Do MC jest analogicznie jak w Rebie, co do uszczelek zaraz pod kurzowymi, to musi rozebrac, bo nikt nie wie, czy ma wersje 2 czy 3 czesciowa, czyli kurzowa i gabka, czy kurzowa, gabka i uszczelka. A skoro napisal o przelewaniu sie z gory do dolu, to bardziej swiadczy o goleni prawej czyli MC, badz goleni lewej i ...braku wiedzy /bez urazy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Spokojnie panowie chodzi mi o stronę gdzie jest tłumik. Przy którymś serwisie zauważyłem że po prostu oleju jest dużo więcej niż w drugiej goleni co świadczy o tym że oring jest do wywalenia zalałem świeżym olejem i złożyłem do kupy. Dalej nie rozbierałem bo w tamtej chwili miałem tylko motorexa 15w ale byłem przekonany, że od strony sprężyny też jest jakaś gumka, ale jak widać jestem w błędzie. Jak przyjdzie do mnie sprężyna to biorę się za serwis, ogólnie efekt jest taki że tłumienie działa dosyć dziwnie z lekkim opóźnieniem, amortyzator mocno utwardza się w połowie skoku i nie możliwe jest dalsze ugięcie. Blokady oczywiście brak więc podejrzewam że cały olej z tłumika zleciał na dół (oring całkowicie zszedł z pierścienia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Trzeba było tak od razu , musisz wymienić oring na dole tłumika. Tam gdzie "chodzi" popychacz. Jak go wyciągniesz i pójdziesz do sklepu z nim to ci dobiorą. Przez ten nieszczelny oring olej z tłumika ucieka w dół i stąd efekt nie działającego do końca skoku oraz opoźnionego reboundu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Niestety ze sprężyny nici nawet u dystrybutora nie ma ;/ na razie tylko uszczelki powymieniam. Zastanawiam się czy po prostu nie sprzedać go i kupić jakiś typowy amor do Xc z solo airem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Ja bym opchnal, zyskasz to co chcesz, plynna zmiane twardosci i zadowalajaca wage. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 A co masz do opylenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 On mówił ze na twoim miejscu by pikea sprzedał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Zakupiłem używaną sprężyne na allegro, ponoć wyciągnięta z pike sl- kolor czarny. Tutaj jej zdjęcie: Na sobie nie ma ani grama żadnej farby, dokładnie taka jak występuje w sklepie rowerowy.com- więc stwierdziłem że bedzie okej i jak widać jest czarna Tutaj jest moja sprężyna która siedziala w środku, okazalo się że to kolor niebieski czyli stopień miększa niż najtrwardsza. Swoją droga miałem nadzieje że będzie fabryczna więc w takim razie jestem ciekaw jakim flakiem musi być ten amor na żółtej tutaj foto: I co? i nic, praktycznie żadnej różnicy. Nie wiem skąd takie odczucie- albo sprzedający sam nie wiedział jaki był na niej kiedyś kolor o ile był. Albo różnice między nimi są tak małe ze praktycznie nie wyczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Kazdy kolor mial kolor, czarna czesto byla bez naniesionego koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.