jazw Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Witam W nowo zakupionym rowerku (HEAD AdaptEdge Carbon) producent zamontował kółka Fulcrum 29 Red Power SL, które ważą bez zacisków 2050g. Pytanie czy jest sens schodzić z wagą kół o 500g nie tracąc sensownej sztywności, moja waga to 72kg, tereny dla kółek to w rocznym przebiegu 85% nizinny teren i 15% górskie szlaki. Kwestie finansów pomijam. W BikeStacji proponują mi taki secik: Obręcze notubes crest 29"Piasta tył DT swiss 240sPiasta przednia DT 350 (20 MM) Szprychy DT aerolite Nyple DT prolock Alu Waga ok 1570g
MokryxD Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Z przodu masz ośkę 15mm, a nie 20mm. Może weź lepiej piasty pod proste szprychy, da to lepszą odpornośc na zmęczenie materiału. Do tego obręcze proponowałbym DT XR331. Są 10g cięższe od Crestów, ale wytrzymują większy naciąg od Crestów i powinny zapewnić wyższą odporność na ew. uszkodzenia.
jazw Napisano 12 Listopada 2014 Autor Napisano 12 Listopada 2014 no właśnie z tym przodem to już się pogubiłem, na piaście jest naklejka 20mm, a średnica zacisku to 15mm. Dzięki za sugestie - rozważę przy ew. zmianie kółek.
MokryxD Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Na pewno masz QR15, bo SIDy nie wychodzą w wersji na QR20.
jazw Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 Może weź lepiej piasty pod proste szprychy, da to lepszą odpornośc na zmęczenie materiału. A możesz coś konkretnego polecić jakie modele?
MokryxD Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Ja mam DT35Z (identyczne jak w kołach Spline 1501 i bliźniacze do DT350 straight pull) i szprychy DT Competition. Zestaw jest bardzo sztywny i lekki.
Jechan Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Zobacz w dziale giełda. Widziałem ogłoszenie na koła 1450g na Crestach i piastach Soul Kozak w tej cenie
jazw Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 Ja mam DT35Z (identyczne jak w kołach Spline 1501 i bliźniacze do DT350 straight pull) i szprychy DT Competition. Zestaw jest bardzo sztywny i lekki. DT35Z nie znalazłem w sprzedaży, czyli kierować się na DT350
dawid Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 http://allegro.pl/dt-350s-straight-pull-ztr-crest-29er-pillar-x-tra-i4766735607.htmlTu są moje koła na prostych dt 350s. Koła wychodzą bardzo sztywnie na prostych szprychach Dla osoby w okolicach 75kg jest to idealny zestaw do XC w tym budżecie
jazw Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 czyli póki co wychodzi tak: obręcze - DT XR331 P: XR 331 29 DISC PRE NE 28 BL 01P 1223 T: XR 331 29 DISC PRE NE 32 BL 01P 1250 piasty - DT 350s pod szprychy proste P: 35P 100 DBIS SA15 R28 S S T: 35P 135 DBIS QR AS R32 S S szprychy - DT competition Straight pull czy DT competition standard czy może Pillar X-tra 1420? wychodzi +-1550g
Jechan Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/172827-kola-29-obrecze-crest-szprychy-dt-aerolite-piasty-soul-kozak-waga-1470-g/ Te koła są naprawdę warte uwagi. Edit: Nie doczytałem, że na 15mm Można usunąć post.
tobo Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Szpryche krzywa dostaniesz w kazdym sklepie/serwisie. Szpryche prosta prawie na 100 procent nie. Bedziesz musial gnebic tego kto Ci te kola sprzedal lub liczyc na dobre wiatry w lokalnym serwisie, a i z tym moze byc problem - nie wiem jakie w Polsce sa warunki zakupu szprych przez serwisy ale czesto sa one oferowane w paczkach. Jesli taki jest warunek to watpie zeby jakis serwis zainwestowal pieniadze w kilkadziesiat szprych, ktorych potem prawie na pewno nie sprzeda. Mam watpliwosci czy specjalna sztywnosc kol z takimi szprychami ma znaczenie przy tej wadze i warunkach eksploatacyjnych.
Rulez Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Jeśli będzie u kogoś składał koła, może sobie zażyczyć kilka szprych na zapas, to wiele nie kosztuje.
MokryxD Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Cały sezon przejeździłem na prostych szprychach i nie uszkodziłem ani jednej. Tak jak Rulez mówi, jeżeli się na tym znamy, to zamówmy sobie kilka na zapas. A jeśli się nie znamy, to po prostu oddamy do warsztatu, który podejmie się ściągnięcia takich szprych.
dawid Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Ja mam pare tysiecy takich szprych i kolejne kilka tysiecy w drodze szybko ich nie zabraknie szczegolnie ze w dt sa latwo dostepne
tobo Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Cały sezon przejeździłem na prostych szprychach i nie uszkodziłem ani jednej. Tak jak Rulez mówi, jeżeli się na tym znamy, to zamówmy sobie kilka na zapas. A jeśli się nie znamy, to po prostu oddamy do warsztatu, który podejmie się ściągnięcia takich szprych. Mam wrazenie ze nie wiesz o czym piszesz PRZECIETNY warsztat w miescie X i proste szprychy = problem.
dawid Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Jednak nie ma problemu mieć kilka szprych na zapas i dać je serwisowi żeby wymienił je w przypadku pilnej potrzeby A zalety szprych prostych są całkowicie namacalne Te same piasty DT 350s w przypadku prostych szprych są o 60gramów lżejsze niż zwykłe DT 350s. Szprychy nie pracują na zgięciu przez co koło jest wyraźnie sztywniejsze. Jest mniejsze ryzyko zerwania szprychy, ponieważ nie występują dodatkowe naprężenia na zgięciu. Jak dla mnie to w kolegi przypadku jedynie bym się zastanawiał nad obręczą, czy DT czy ZTR. Jak dla mnie ZTR Crest jest lepszym rozwiązaniem, dobrze zapleciona obręcz jak na tą wagę jest bardzo sztywna. W DT XR331 mam małe wątpliwości czy jest równie sztywna. Za 2-3tygodnie będę składał 2 identyczne zestawy z tym że jeden na Crest drugi na XR331 i wtedy będę miał bezpośrednie porównanie obu obręczy
jazw Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 Za 2-3tygodnie będę składał 2 identyczne zestawy z tym że jeden na Crest drugi na XR331 i wtedy będę miał bezpośrednie porównanie obu obręczy To chyba poczekam te 2-3 tygodnie na opinie kolegi ;-)
SantaaCruz Napisano 30 Listopada 2014 Napisano 30 Listopada 2014 Dwa tygodnie minęły, dzieje się coś w temacie?
dawid Napisano 30 Listopada 2014 Napisano 30 Listopada 2014 Obrecze leza i czekaja na szprychy, jeszcze troche mi to zajmie niestety. Pojawily sie jeszcze wtb kom i21, 420gramow. Tez ciekawa opcja do rozwazenia
dawid Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Wlaśnie jestem po składaniu kół na XR 331 w połączeniu z piastą DT 350s 28h straight pull i szprychami pillar psr tb2016. Mimo 28 szprych obręcz jest naprawdę sztywna, jest godna polecenia. Niemniej Cresta w tym momencie równie wysoko cenie. W tej kategorii wagowej walka jest wyrównana. XR 331 może wymagać większej uwagi przy zaplataniu ze względu na to że podkładki pod nyplem muszą się ułożyć, jednak nie jest to wielkim problemem. Crest jest 1mm szerszy XR331 jest tańszy
dawid Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Waga 1550 dla kompletu, foty w nocy moge wrzucic, zostaly na aparacie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.