Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Co myślicie o tej konkretnej ofercie?

Nie mam zbyt czasu na zgłębianie tematu, bo dość szybko się rozchodzą.

Wiem, że są różne wersje reby, jak na ich tle wypada RL?

Amortyzator ma skok 120mm, moja rama jest zaprojektowana pod 100mm, jak to wypada w praktyce?

Ostatnio o amortyzatorach czytałem 5 lat temu przed wyborem Darta ;)

 

pozdr,

 

Paweł

 

link do aukcji http://www.ebay.de/itm/ROCK-SHOX-REBA-RL-120-mm-Federgabel-Luft-Lockout-9-mm-SSP-1-1-8-neu-Hammerpreis-/271666694912?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item3f4098cb00

  • Mod Team
Napisano

Aktualna cena na polskie jest atrakcyjna jeżeli widelec jest nowy. W rebie łatwo zmienić skok na mniejszy jeżeli jest taka potrzeba choć 120 mocno życia nie zaburzy :P

Napisano

Nie mieszkam na ta chwile w Polsce, wiec na tutejsze realia cena tym bardziej "zrywa dach" ;)

To nie jest jakas okrojona wersja? Nie ma info o manetce

 

Napisano

Dzięki za poradę!

Amortyzator kupiłem, po mnie ktoś dwie sztuki wiec wszystko się rozeszło w 8h.

 

Mam nadzieję jedynie, że nie pochodzi z aliexpress.com ;)

 

jeszcze raz dzieki

 

teraz przedemna lektura 80stron w temecie "[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne" ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pozwolcie, ze zapytam jeszcze o zmniejszenie skoku. Znalazlem dokladny opis jak zwiekszyc, ale malo os chce zmniejszac.

Potrzebne sa podkladki, ale co one tak wlasciwie robia, powoduja mniejszy skok czy zapadniecie sie amortyzatora o dana wartosc?

Czy normalne jest, ze w nowej rebie zostaja obwodki z oleju na goleniach?

  • Mod Team
Napisano

No mniej więcej, podkładki przesuwają czynną wartość skoku w dół lub w górę, tym samym zmieniając skok i też charakterystykę widelca gdyż zmieniają sie objętości komór powietrznych.

  • Mod Team
Napisano

W solo-air skok zmienia się zmieniając cały trzpień sprężyny powietrznej, koszt ok 150zł za ten element plus robota. Podkładki czy korki wkręcane w górny kapsel komory zmieniają tylko charakterystykę pracy.

W dualu działa to inaczej : bez podkładek sprężyna wysuwa się z goleni na powiedzmy 120mm, podkładki stanowią ogranicznik wysunięcia. Aby to ogarnąć wizualnie zerknij na fotki oddzielonych górnych goleni od dolnych będziesz wiedział o czym mowa, to zupełnie jak tłok w pompce.

W nowej rebie mogą zostawać obwódki oleju lub rzadkiego smaru, wynika to z jego lekkiego nadmiaru, powinien się wypracować po paru jazdach.

Napisano

Dzięki za odp.

Czyli zostałem wprowadzony w błąd, ze łatwo zmienić skok.

 

Co do obwódek, to przynajmniej mam pewność, że w środku nie jest sucho - wspominano na forum, że nowe RS moga mieć min. zawartość oleju.

Jest sens używać brunox puki gubi olej?

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team
Napisano

Jeżeli trzeba dokupić części to faktycznie tyle by mogło wyjść. 150 zł za sprężynę a nie wiadomo czy tłumika także nie będzie trzeba wymienić, moim zdaniem lepiej by było mienić widelec :P

Napisano (edytowane)

Ja ci to mogę wykonać po kosztach . Koszt trzpienia komory powietrznej to ok 100-150zł http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=air+shaft+reba&LH_PrefLoc=2&_arm=1&_armm=63&_ruu=http%3A%2F%2Fwww.ebay.pl%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3Dair%2Bshaft%2Breba%26_arr%3D1.

 

@puklus nie rozumiem o co ci chodzi z tłumikiem . Gdybyśmy chcieli zwiększyć to okej mógłbyś mieć racje ale tu autor chce zmniejszyć skok :D

Edytowane przez jasinski21444
  • Mod Team
Napisano

yyy także tego ... my mistake :P Wiec wyślij do mnie widelec to ci to za kilka gorszy zmienię :D To w sumie tylko kwestia posiadania podkładek o żądanej grubości. No i narzędzi by to rozebrać :P

Napisano (edytowane)

A teraz spójrz na to co napisał Maniak i ja :D W solo air musi wymienić tzw air shaft czyli popychacz tłoka komory air  , podkładki tylko w wersji dual air :)

Edytowane przez jasinski21444
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Brunoxa nie ma sensu używać w ogóle :P lepiej kapnąć zamiast tego olejem 5w na uszczelki co jakiś czas.

 

 

Jeszcze niektórzy magicy polecają przed jazdą przekręcić rower do góry nogami na ok 10min, olej spływa wtedy na uszczelki i mamy smarowanie. Dla mnie ma to sens, chyba w RS-1 uszczelki cały czas w oleju chodzą - większe smarowanie lag?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...