chudeusz09 Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Witam. Aktualnie posiadam z tyłu deorkę 591 i noszę się z zamiarem kupna XT 771. Czy ma to sens? Czy odczuję jakieś zmiany na plus pod względem precyzji zmiany przełożeń itp? Jest na allegro ten model za 179zł. Jeśli te informacje potrzebne to w skrócie: kaseta hg80 11-28, łańcuch hg93, korba M610, manetki m590.
Mod Team michuuu Napisano 12 Listopada 2014 Mod Team Napisano 12 Listopada 2014 Bardziej odczuwalna będzie zmiana manetek, później przerzutka. Albo jednocześnie.
chudeusz09 Napisano 12 Listopada 2014 Autor Napisano 12 Listopada 2014 Dla portfela zapewne . Myślałem jeszcze o slx662. Szukałem całej czarnej ale nie ma w czym wybierać w napędzie 9rz.
Kaczorak Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Jeździłem na Deore, SLX i XT wszystkie 9rz. W moim odczuciu jest większa różnica miedzy XT a SLX niż między SLX a Deore. Ale tak jak kolega @@michuuu, napisał największą różnicę odczujesz przy zmianie manetki bo to ona steruje przerzutką
chudeusz09 Napisano 12 Listopada 2014 Autor Napisano 12 Listopada 2014 Czyli teoretycznie zmiana z deore na XT jakieś korzyści przyniesie choć warto mieć na uwadze to, żeby zbierać na manetki. Trochę drogie to nie ukrywam.
nemo2009 Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Czy dużo jeździsz w terenie? Może zastanowisz się na Sramem?
chudeusz09 Napisano 12 Listopada 2014 Autor Napisano 12 Listopada 2014 W terenie praktycznie wcale. Jeżdżę crossem ale głównie po asfalcie. Leśne ścieżki też się zdarzają ale sporadycznie. Raczej terenem bym tego nie nazwał
Mod Team Pixon Napisano 12 Listopada 2014 Mod Team Napisano 12 Listopada 2014 Może zastanowisz się na Sramem? Taak i później średniej klasy przerzutkę kupujesz nie jak w Shimano za 150 zł, tylko za 200 zł. Według mnie Sram stał się nieopłacalny w Polsce od jakiegoś czasu. Sam noszę się z zamiarem zmiany systemu ze Srama na Shimano.
nemo2009 Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Taak i później średniej klasy przerzutkę kupujesz nie jak w Shimano za 150 zł, tylko za 200 zł. W dwóch rowerach mam przerzutki Sram,w trzecim Shimano.Wolę używać rowery z przerzutkami Srama.Jeden ma 2 lata,drugi 3 lata,przerzutki chodzą,jak na razie bez zarzutu.Jeśli dojdzie do wymiany,to dopłacę i kupię Srama.
modrzew Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Zajeździj to co masz i tyle. Skoro działa to przesłanek do wymiany nie ma, chyba że jesteś maniakiem lekkości albo potrzebujesz szybkiego i pewnego działania w trudnych warunkach. W każdym razie nie wymieniłeś żadnych zastrzeżeń co do pracy obecnej zmieniarki. PS. slx m662 nie jest czarna
realkrzysiek Napisano 12 Listopada 2014 Napisano 12 Listopada 2014 Według mnie Sram stał się nieopłacalny w Polsce od jakiegoś czasu. Jak składałem rower na X0, XX to taniej mnie to wyszło niż na XTR. Oczywiście jakbym poszedł do Szurkowskiego w Warszawie i poprosił kogoś zza lady cały zestaw to poszedłbym z torbami. Ceny części tych z wyższej półki są dość kosmiczne, ale kultura pracy Srama rewelacja. Jeżdżę na dwóch podobnych rowerach, z tym że w jednym ma XT, a w drugim X0, XX i żeby taka różnica była.
Mod Team Pixon Napisano 13 Listopada 2014 Mod Team Napisano 13 Listopada 2014 Gripy Sram X.0 w połączeniu ze Sramem X.9 rewelacji nie ma, napęd 8 rz. Siostra ma całość na XT M770 10 rz. Działa to lepiej. Także ja zmieniam system i zobaczę czy będę z tej decyzji zadowolony.
chudeusz09 Napisano 13 Listopada 2014 Autor Napisano 13 Listopada 2014 Zajeździj to co masz i tyle. Skoro działa to przesłanek do wymiany nie ma, chyba że jesteś maniakiem lekkości albo potrzebujesz szybkiego i pewnego działania w trudnych warunkach. W każdym razie nie wymieniłeś żadnych zastrzeżeń co do pracy obecnej zmieniarki. PS. slx m662 nie jest czarna Być może to kwestia lepszej regulacji ale problem polega na tym, że często przerzutka się "zastanawia" przy zmianie przełożeń a po chwili działa już płynnie. Sprzęt ma kilka miesięcy i nie był raczej katowany w terenie. Głównie śmigam po asfalcie. Nie ukrywam też, że srebrna mi tam średnio pasuje ale to nie priorytet . Wiem, że slx nie jest czarny a raczej grafitowy ale xt też cała czarna nie jest. Całe czarne do 9rz to chyba tylko niższe grupy. Żeby uciąć zbędną dyskusję o wyższości sram'a nad shimano napiszę, że zostaję przy shimano.
Kaczorak Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Różnice względem Deore odczujesz w szybkości zmiany biegu. Tak jak Deore jest "ospałe" tak XT działa szybko i precyzyjnie a w połączeniu z manetką XT SL-M770 zmiana biegu jest prawie natychmiastowa. Niestety nie było czarnych 771 na tył więc będziesz się musiał pogodzić z jej aluminiowym kolorem Co do SRAM'a się nie wypowiadam bo po prostu nie jeździłem.
Mod Team michuuu Napisano 13 Listopada 2014 Mod Team Napisano 13 Listopada 2014 że często przerzutka się "zastanawia" przy zmianie przełożeń Może warto sprawdzić/wymienić linki+pancerze.
modrzew Napisano 13 Listopada 2014 Napisano 13 Listopada 2014 Jak kilka miesięcy to może najzwyczajniej w świecie linka się nieco bardziej rozciągnęła i lekkie odkręcenie śruby baryłkowej może pomóc.
vitesse Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 moze najwyrazniej naped juz sie zuzyl, lancuch kwalifikuje sie do wymiany, a moze cos wiecej
tobo Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 Ospalosc pracy przerzutki wynika przede wszystkim (patrzac na dlugosc okresu uzytkowania roweru i warunki): stan linki i pancerzy, stan kolek przerzutki (luzy boczne), luzy pantografu, sztywnosc gornego piwotu przerzutki (mocowanie do haka). Stan linek i pancerzy - raczej oczywiste, wieksze tarcie mniej precyzyjna praca. Stan kolek przerzutki - luzy boczne opozniaja przesuw lancucha i czynia go mniej precyzyjnym. Luzy pantografu - jak wyzej Sztywnosc gornego piwotu - przerzutka po wrzuceniu na duze koronki kasety i duze tarcze korby nie wraca do wiekszego opasania koronek kasety lancuchem na mniejszych tarczach co uposledza szybkosc i precyzje zmiany biegow. Co do roznicy miedzy deore a xt: wiecej aluminium w tej drugiej, lepszej jakosci koleczka co do lozyskowania, nizsza masa, ewentualnie precyzyjniejsze wykonanie i troche lepsza obrobka materialu poszczegolnych czesci.
chudeusz09 Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Napisano 12 Grudnia 2014 Odgrzebuję temat. Mam na oku XT 771 SGS nową za ~155zł z przesyłką. Szybkie pytanie. Zastanawiam się czy nie wziąć wersji GS ale tu musiałbym dołożyć 3-4 dyszki. Warto? Podobno krótszy wózek działa bardziej precyzyjnie, nie obija się tak łańcuch o ramę co w chwili obecnej przy mojej deorce jest dosyć irytujące. Odczuję w ogóle różnicę w samym działaniu SGS i GS? Dla przypomnienia, kaseta 11-28, korba 48-36-26. Według danych producenta pojemność przerzutki jest trochę za mała ale nie jeżdżę na dużych przekosach. Jeśli jest znaczna różnica w precyzji działania na korzyść GS byłbym skłonny dołożyć.
konrad9100 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Jeśli ci przeszkadza obijanie łańcucha to może szukaj wersji z "+ " blokada bardziej zapobiegnie obijaniu. Ale pisałeś że śmigasz po asfalcie to co tam tak trzęsie ? ja mam 771 sgs i używam roweru do wszystkiego zarówno asfalt jak i góry. Ja bym nie dopłacał.
chudeusz09 Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Napisano 12 Grudnia 2014 Asfalt jaki jest każdy widzi . Nie wybrzydzam, nieraz trzeba się brukiem przetłuc, nieraz poboczami itd. Skoro jestem na etapie wyboru przerzutki i jest możliwość zmniejszenia tego "problemu" to chciałbym wiedzieć.
konrad9100 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Szukaj więc z blokadą nie gs ale ceny od 200 w górę.
chudeusz09 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Napisano 13 Grudnia 2014 Konrad, a przesiadłeś się z czegoś konkretnego na xt771? Jakieś zmiany na plus w porównaniu ze starym sprzętem? Łazi mi też ciągle po głowie SLX662. Jest względnie tania i jest już w technologii shadow co według wszelkich znaków na niebie i ziemi mogłoby korzystnie wpłynąć na to obijanie się łańcucha o ramę.
modrzew Napisano 13 Grudnia 2014 Napisano 13 Grudnia 2014 Shadow nie ma nic wspólnego z obijaniem bądź nie łańcucha o ramę. Jeśli już to sprzęgło by pomogło, ale to nie ten model w takim razie. Mając M662 na wertepach łańcuch lata jak ta lala, tylko nie mam na myśli "wertepów" na asfalcie jak to kolega wyżej kombinuje by zracjonalizować swój zakup
Fenthin Napisano 13 Grudnia 2014 Napisano 13 Grudnia 2014 Jeśli ci przeszkadza obijanie łańcucha to może szukaj wersji z "+ " blokada bardziej zapobiegnie obijaniu. Autor posiada kasetę CS-HG80, przerzutkę RD-M591 i chce kupić RD-M771, więc posiada 9-rzędowy napęd. Jak chcesz z tym sparować 10-rzędową przerzutkę, bo tylko takie występują w wersji Shadow+? Oczywiście bez dodatkowych wydatków?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.