MiszynImposybul Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 Witam. Postanowiłem się trochę pobawić przy starych ramach rowerowych i zbudować tall bike'a. Jak na razie prace szły pomyślnie i udało mi się dojść do takiego cudeńka: http://zapodaj.net/8fe72b827cadc.jpg.html Niestety jest problem. Rama górna jest mniejsza od dolnej więc zbudowanie widelca nie mogło się opierać tylko na włożeniu z dwóch stron rurki, przyspawanie jej i czuć się bohaterem Trzeba było improwizować. W ruch poszły 2 kolanka, które są przedłużeniem widelca i spełniają rolę łączenia widelca z ramą jak to widać na zdjęciach: 1.http://zapodaj.net/c33ed64aef0e0.jpg.html 2.http://zapodaj.net/d4e4f28276589.jpg.html Problem zaczął się się przy spawaniu tego wszystkiego. Kiedy kolanka zostały przyspawane a następnie połączone do ramy(a raczej przyłapane ale porządnie dla ewentualnej korekty ustawienia kierownicy względem widelca) problemem było obracanie kierownicy. Wyjaśnię to na zdjęciach. Kiedy przed przyspawaniem widelca do górnej ramy kręciło się kierownicą, chodziła on tak jak powinna czyli kręciła się do samego końca dotykając górnej rurki ramy jak to wygląda na tym zdjęciu: http://zapodaj.net/ff436fe476a89.jpg.html Kiedy widelec razem z kolankami został przyłapany paroma spawami widelec i cała kierownica powinna chodzić normalnie czyli dochodzić do samego końca górnej rurki. Niestety kierownica dochodzi tylko do momentu jak na tym zdjęciu(czyli do połowy skrętu): http://zapodaj.net/ce1484269c31e.jpg.html następnie jest opór. Kierownica nie chce dalej iść. Po mocniejszym dociśnięciu kierownicy spaw pęka w miejscu zaznaczonym na zielona na zdjęciu nr.2. Dlaczego? Czy ma to związek z tym że obie ramy mają inne rozmiary, a może coś z geometrią roweru? Może jakoś inaczej rozplanować zbudowanie tego widelca i nie ma znaczenie rozmiar ramy ani geometria roweru bo ja sądzę że nie ma i cały widelec powinien się obracać nawet już bo przyspawaniu w paru miejscach. Może trochę masło maślane to co napisałem ale wierze że pomożecie i dacie jakieś rady.
Maciek226 Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 wszystko przez kolanka , załóż na początku i końcu rury przegub krzyżakowy i po sprawie
MiszynImposybul Napisano 11 Listopada 2014 Autor Napisano 11 Listopada 2014 Chodzi ci o takie coś jak na pierwszym zdjęciu http://www.e-autonaprawa.pl/encyklopedia/przegub-ang-ijoint-i/2269/ ? Przecież to jest ruchoma część. A widelec musi być stały. Chyba że się mylę i czegoś nie rozumiem. Mam prośbę jezeli chce ci sie to narysuj mi w paincie jakis najprostszy rysunek jak mialoby to wygladac polaczenie. Bede wdzieczny
Maciek226 Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 o dokładnie to , dzięki temu nie będzie blokować ruchu kierownicą , a przy okazji będzie sztywne wzdłużnie
MiszynImposybul Napisano 19 Listopada 2014 Autor Napisano 19 Listopada 2014 upewniam się czyli takie coś mogę zamawiać http://olx.pl/oferta/przegub-krzyzakowy-podwojny-CID628-ID79G27.html#9a34b328e1
Burak Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 Myślałem, że żartujesz, ale widzę, że jednak nie... Przegub pozwala połaczyć dwie osie obrotu, które są nachylone do siebie pod kątem. U Ciebie osie obrotu są równoległe, więc musiałbyś wziąć dwa przeguby, ale całe to rozwiązanie jest bez sensu... Odetnij to co pospawałeś z tyłu i zacznij od przodu. Przeciągnij jakąś rurę przez główki obu ram i dopiero potem spawaj rury podsiodłowe. Tam sobie możesz kombinować kolankami i czym tam chcesz. Rura sterowa ma przechodzić prosto, w jednej linii, przez obie główki ram. Podsumowując, nie, nie kupuj przegubów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.