Cox Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Witam, studiuje na PWR, 7 semestr, piszę pracę inżynierską pod tytułem : "Analiza wytrzymałości wybranych części rowerowych metodą elementów skończonych" tutaj szczegóły Temat jak widać zawiły i dość trudny Może ktoś się tym interesuje i chciałby coś pomóc? Będę projektował w SolidWorks -kierownicę -mostek -korbę HT II -coś jeszcze jak starczy czasu na celu mam maksymalne odchudzenie części , przy zachowaniu pełnej użyteczności Pierwszy problem : - utwierdzenie kierownicy na mostku- jakie "ciśnienie" jako docisk płytki i mostka, moment zakręcenie śruby- siła & powierzchnia docisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukeps Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 http://www.schmolke-carbon.de/Oni powinni Ci pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 U kogo prace piszesz? Nie komplikuj sobie sprawy - ja bym kiere po prostu utwierdził w miejscu mocowania do mostka, analogicznie z całą resztą. Zastanów się dobrze nad obciążeniami które dobierzesz - większość sił w rowerze to siły dynamiczne, a ty zapewne będziesz liczył statyke. A, i polecam wybierać materiały izotropowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Poczytaj o badaniu wytrzymałości ram tutaj: http://www.sheldonbrown.com/rinard/EFBe/frame_fatigue_test.htm Badaniem wytrzymałości części rowerowych zajmuje się na przykład: http://www.efbe.de/ Możesz tam podpatrzeć ciekawe rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Prace pisze u dr Stańco, obciążenia wg EN14781 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.