OutOfMemory Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Wielokrotnie miałem o to zapytać, a w końcu mając nowy rower, chciałbym cieszyć się jego "nowością" jak najdłużej. Otóż nowy łańcuch jest fabrycznie natłuszczony. Są miliony opinii, jedni piszą nie ruszać, inni że to zgroza. Otóż, w suchych warunkach bym nie ruszał, ale ostatnio przejechałem się po mokrych leśno-piaskowych drogach, spod kół sporo piasku pryskało. Efekt był taki, że już w trakcie jazdy przy zmianie biegów solidnie zgrzytało. W domu okazało się, że do łańcucha poprzyklejało się sporo piasku. Wziąłem więc ścierę do ręki i zacząłem pracowicie kręcić. I nic. Piachu nadal było dużo. Po ciężkiej pracy udało mi się w miarę oczyścić na zewnątrz łańcuch, ale w środku ogniw widziałem drobinki piasku. Sam łańcuch nadal pozostaje w dotyku lekko lepki. Jakoś boję się jeździć ścierką maczaną w benzynie po łańcuchu, choć wydaje mi się, że jeśli nie byłaby bardzo mokra, to osuszyłaby łańcuch z zewnątrz, nie ruszając smaru w ogniwach. Tylko co z piaskiem w środku łańcucha? Rower po kilku kilometrach jazdy asfaltem przestaje zgrzytać, kwarc zostaje zmiażdżony i tyle. Ale fajnie byłoby, gdyby łańcuch nie łykał wcale piasku, choć nie mam pojęcia czy to w ogóle możliwe? Ma ktoś jakąś radę w/w kwestii?
seraph Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Ten nowy smar rzeczywiście jest lepki i np. ja go wytarłem z wierzchu dokładnie, ale po pierwszym błotnym maratonie łańcuch i tak wymyłem i nasmarowałem już swoim smarem. Podobno w suchych warunkach wystarcza na bardzo długo, ale nie udało mi się sprawdzić. Jeśli Cię to bardzo meczy to dla spokoju ducha wrzuć łańcuch do benzyny (zakładam, że masz spinkę i ze zdjęciem nie ma problemu) i wypłucz go dokładnie, a potem nasmaruj od nowa i już. Na siłę trzymać się fabrycznego smaru nie ma co przecież.
OutOfMemory Napisano 9 Listopada 2014 Autor Napisano 9 Listopada 2014 Ja używam Rohloffa. Lecz i z nim mam ten problem, że pomimo starań, aby łańcuch był na zewnątrz suchy, to i tak jest ciągle upaciany. Zawsze zakraplam kropelkę, zawsze solidnie wycieram i zawsze jest na nim kupa syfu. Trudno mi ogarnąć co robię źle... Bo, że to moja wina to wiem, podobnie jak dopiero niedawno odkryłem, że zakładając oponę należy lekko podpompować dętkę. Może dla wszystkich to oczywiste, ja musiałem do tego dojść sam :/
Janooch Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Jakoś boję się jeździć ścierką maczaną w benzynie po łańcuchu, choć wydaje mi się, że jeśli nie byłaby bardzo mokra, to osuszyłaby łańcuch z zewnątrz, nie ruszając smaru w ogniwach. Tylko co z piaskiem w środku łańcucha? Ma ktoś jakąś radę w/w kwestii? Weź ten łańcuch porządnie wypłucz w benzynie. Nie Ci nie da wycieranie z zewnątrz, jeżeli w środku łańcucha jest piach. http://www.forumrowerowe.org/topic/53628-konserwacja-czyszczenie-lancucha-sposoby/ http://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-lancucha/
seraph Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Czerwony finish line jest "suchy" i nie łapie kurzu ani piachu, ale kilkadziesiąt km i łańcuch ćwierka, więc często nawet do końca wypadu nie starcza. Do tego nie nadaje się jak jest choć trochę mokro, bo woda go zmywa jak piasek. Ja używam zielonego i mimo, że jest trochę lepki to po wytarciu napęd sam brudu jakoś nie łapie. Nie licząc oczywiście przypadku gdy błoto jest takie, że się opony chowają, ale cudów nie ma na takie warunki. Ja wycieram łańcuch po smarowaniu i poobracaniu korbą wstecz potem robię kółko rowerem wokół domu, żeby jeszcze wycisnąć nadmiar spod tulejek (zwykle łańcuch jest po tym znów tłusty) i wycieram jeszcze raz do sucha. Dodatkowo wycieram łańcuch po każdej jeździe. Nie wydaje mi się to jakoś uciążliwe, a jedno smarowanie starcza mi na grubo ponad 100 km zależnie od warunków oczywiście. Nie zaszkodzi się też zagłębić w tematy podane przez kolegę wyżej i poznać inne opinie.
Janooch Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 http://trzymajkolo.blogspot.com/2013/02/squirt-lube-nowa-era-konserwacji-napedu.html Mi się sprawdza ten ale ile ludzi tyle opinii, używałem Mucoffa i ceramicznego FinishLine ale nie byłem zadowolony.
ugupu Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 A ja w ramach eksperymentu łańcuch umyłem z zabezpieczenia i jeżdżę. Jak się usyfi czyszczę pędzlem używając wody z małym dodatkiem Ludwika. Po wyschnięciu aplikuję jakąś starą oliwkę do łańcuchów Zefala i jeżdżę dalej. Nie szejkuję. Po 2 tysiach kilometrów prześmiganych w każdych warunkach w mieście i w lesie łańcuch wyciągnął się tak, że przymiar na 0.75 ledwie wchodzi w łańcuch. Jeżdżę na 10 rzędowym Shimano hg-x.
OutOfMemory Napisano 9 Listopada 2014 Autor Napisano 9 Listopada 2014 a może tak? https://www.youtube.com/watch?v=xK_nSwYFgMA
Mod Team Maniak Napisano 10 Listopada 2014 Mod Team Napisano 10 Listopada 2014 ..a kółka przerzutki i uszczelka bębenka na to "niemożliwe" Osobiście montując nowy łańcuch śmigam na fabrycznym smarowaniu, jest całkiem spoko. Jak się zabrudzi procedura standardowa rozpinam spinkę>szejk w benzynie>wytarcie do sucha>psik psik smarem na ręczniku>15minut aż nadmiar spłynie> wytarcie do sucha i do roweru. Więcej nie trzeba do pozbycia sie brudu, fabryczny smar może nie zajedzie za pierwszym razem w 100% ale to bez znaczenia, byle nie trzeszczało. Czasem szejkuję w nitro... śmierdzi ale rozpuszcza wszystko i jest tanie ;P Pamiętaj że łańcuch ma być nasmarowany w środku a nie z zewnątrz, dobre wytarcie nadmiaru smaru o połowę zmniejsza łapanie brudów. Tylko błagam nie pytaj jaki smar bo jest już miliard wątków na ten temat.
Darek14 Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 Ja używam Rohloffa. Lecz i z nim mam ten problem, że pomimo starań, aby łańcuch był na zewnątrz suchy, to i tak jest ciągle upaciany. Zawsze zakraplam kropelkę, zawsze solidnie wycieram i zawsze jest na nim kupa syfu. Trudno mi ogarnąć co robię źle... Odpowiedź jest banalnie prosta: używasz nieodpowiedniego oleju. http://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-lancucha/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.