Skocz do zawartości

[Huragan]Komatybilność nowych kół


jhmp

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać :)

Jako że w poprzednim poście nikt nie odpowiada postanowiłem założyć nowy.

Tym razem mam problem nie z oponami lecz z kołami, nowe mogą być niekompatybilne z ramą. Chodzi tutaj o szerokość między konusami. Zmierzyłem i w widelcu nie może ona przekraczać 9,5cm a w tylnym trójkącie 12cm. Sama wymiana piast także może być kłopotliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Bo to jest Huragan.

Czyli w przód standard 100mm, te 5mm widelec stalowy bez problemu rozegniesz a z tyłu 120mm. Czyli albo jesteś skazany na wersję jednobiegową z piastą typu torowego/jednobiegowego która ma OLD 120mm lub musisz poszukać jakieś piasty Milard, Campa, Szitmano na nakrecany wolnobieg 5-6 biegowy jak Regina lub Suntour o wymiarze OLD 120 lub 126mm.

 

Ostatecznie zostaje zaniesienie ramy do Orła, Rychtara, Biobike lub innego kumatego spawacza, wywalenie tylnych mostków i poszerzenie tylnego rozstawu do standardowych, szosowych 130mm lub nawet 135 o ile chcesz stosować piasty emtebeczne, przełajowe.

 

Czy warto taka rzecz robić? Odpowiedzi musisz udzielić sobie sam. Nie wiem ile taka operacja kosztuje w Polszcze, u mnie to koszt 40-50 funciorów...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

.... no to trzeba zagladnąć do piast. Cokolwiek nie wykminiszm, zrób to jako pierwsze bo może sie okazać iż w środku będzie bajzel nie do odratowania...

 

Zawsze można poszukać gotowych lub niemal gotowych kół OLD 120-126mm

 

Nie wiem jak w Polszcze ale u mnie tego od jasnej choinki i w ludzkich cenach...

 

http://www.ebay.co.uk/itm/27-x-1-1-4-REAR-Bike-Cycle-Wheel-5-Speed-Freewheel-/331306276039?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item4d236494c7

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Raleigh-700c-Screw-On-5-6-7-Speed-Hybrid-Bike-Rear-Wheel-Silver-Cheap-Replacemen-/381044499431?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&var=&hash=item58b805a3e7

 

Jak by przegrzebać Alle to pewnie też by się znalazło (a może nie?)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wszystko zależy jaki to wolnobieg...

 

W starej kolarce miałem wolnobieg Regina, pogmerałem, poszukałem, kupiłem niby odpowiedni klucz i okazało się że "wąsiki" wchodzące w gniazda są za szerokie. Skończyło się na wizycie w rowerowym gdzie mieli taki sam, ale podszlifowany na fleksie. Tak aby pasował w gniazdo...

 

Stare standardy potrafiły byc naprawde ciekawe, ale w sumie jak sie popatrzy na nowe to też nie odbiegaja one dziwnością :icon_mrgreen:

 

na pewno nie polecam stosować metody śrubokręt/przecinak i młotek. Baaardzo łatwo zniszczyć gniazdo i permanentnie uniemozliwić sobie demontaż/montaż wolnobiegu.

 

Taniej wyjdzie kupić zblizony klucz i doszlifować go jeśli to konieczne.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcenia potrzebny jest klucz o odpowiedniej średnicy ( bo były różne) z 2 wycięciami ( były też z 4).

Masz 2 wyjścia - albo poszukać gdzieś w rowerowym, żeby to rozkręcili, albo dokładnie zmierzyć i szukać po sieci

 

Tu - http://blogrowerowy.pl/wpis/demonataz-kaset-i-wolnobiegow-antologia-kluczy/ masz podstawowe typy kluczy - twój to typ FR-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...