jhmp Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Powitać Jako że w poprzednim poście nikt nie odpowiada postanowiłem założyć nowy. Tym razem mam problem nie z oponami lecz z kołami, nowe mogą być niekompatybilne z ramą. Chodzi tutaj o szerokość między konusami. Zmierzyłem i w widelcu nie może ona przekraczać 9,5cm a w tylnym trójkącie 12cm. Sama wymiana piast także może być kłopotliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Kłaniam, Bo to jest Huragan. Czyli w przód standard 100mm, te 5mm widelec stalowy bez problemu rozegniesz a z tyłu 120mm. Czyli albo jesteś skazany na wersję jednobiegową z piastą typu torowego/jednobiegowego która ma OLD 120mm lub musisz poszukać jakieś piasty Milard, Campa, Szitmano na nakrecany wolnobieg 5-6 biegowy jak Regina lub Suntour o wymiarze OLD 120 lub 126mm. Ostatecznie zostaje zaniesienie ramy do Orła, Rychtara, Biobike lub innego kumatego spawacza, wywalenie tylnych mostków i poszerzenie tylnego rozstawu do standardowych, szosowych 130mm lub nawet 135 o ile chcesz stosować piasty emtebeczne, przełajowe. Czy warto taka rzecz robić? Odpowiedzi musisz udzielić sobie sam. Nie wiem ile taka operacja kosztuje w Polszcze, u mnie to koszt 40-50 funciorów... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Wolałbym wersję bez ingerencji w rozstaw ramy, kupie wolnobieg, nowe nyple i szprychy obręcze porządnie wyczyszcze. Główną wadą tych kół jest to że sie nie kręcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 .... no to trzeba zagladnąć do piast. Cokolwiek nie wykminiszm, zrób to jako pierwsze bo może sie okazać iż w środku będzie bajzel nie do odratowania... Zawsze można poszukać gotowych lub niemal gotowych kół OLD 120-126mm Nie wiem jak w Polszcze ale u mnie tego od jasnej choinki i w ludzkich cenach... http://www.ebay.co.uk/itm/27-x-1-1-4-REAR-Bike-Cycle-Wheel-5-Speed-Freewheel-/331306276039?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item4d236494c7 http://www.ebay.co.uk/itm/Raleigh-700c-Screw-On-5-6-7-Speed-Hybrid-Bike-Rear-Wheel-Silver-Cheap-Replacemen-/381044499431?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&var=&hash=item58b805a3e7 Jak by przegrzebać Alle to pewnie też by się znalazło (a może nie?) Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 a co do wolnobiegu i jego rozkręcania to wystarczy zwykły klucz do kaset shimano ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Wszystko zależy jaki to wolnobieg... W starej kolarce miałem wolnobieg Regina, pogmerałem, poszukałem, kupiłem niby odpowiedni klucz i okazało się że "wąsiki" wchodzące w gniazda są za szerokie. Skończyło się na wizycie w rowerowym gdzie mieli taki sam, ale podszlifowany na fleksie. Tak aby pasował w gniazdo... Stare standardy potrafiły byc naprawde ciekawe, ale w sumie jak sie popatrzy na nowe to też nie odbiegaja one dziwnością na pewno nie polecam stosować metody śrubokręt/przecinak i młotek. Baaardzo łatwo zniszczyć gniazdo i permanentnie uniemozliwić sobie demontaż/montaż wolnobiegu. Taniej wyjdzie kupić zblizony klucz i doszlifować go jeśli to konieczne. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 a co do wolnobiegu i jego rozkręcania to wystarczy zwykły klucz do kaset shimano ?Na 99% zwykły klucz nie będzie pasował. Daj zdjęcie to się potwierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 oto i zdjęcie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Do odkręcenia potrzebny jest klucz o odpowiedniej średnicy ( bo były różne) z 2 wycięciami ( były też z 4). Masz 2 wyjścia - albo poszukać gdzieś w rowerowym, żeby to rozkręcili, albo dokładnie zmierzyć i szukać po sieci Tu - http://blogrowerowy.pl/wpis/demonataz-kaset-i-wolnobiegow-antologia-kluczy/ masz podstawowe typy kluczy - twój to typ FR-2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Jacieżprzepraszam... To zdjecie to tosterem robiłes czy suszarka do włosów? Nie musi byc jakieś super, ale żeby chociaż ostre i nie pomazane... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Jacieżprzepraszam... To zdjecie to tosterem robiłes czy suszarka do włosów? Tosterem.KLIK takie stery podpasują do Rometa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Generalnie do Rometa tak, ale konkretnie do Huragana albo Jaga już raczej nie (inny gwint na sztućcu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 tylko że sztuciec nie jest oryginalny, był dokupiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.