Skocz do zawartości

[łańcuch, przerzutka] Długość łańcucha


barteks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy mógłby mi ktoś zrobić fotkę i wstawić na forum jak powinna wyglądać tylna przerzutka przy ustawieniu łańcucha najmniejsza zębatka z przodu i z tyłu oraz największa z przodu i z tyłu. Wydaje mi się, że mam za długi łańcuch, poniewać w momencie gdy mam ustawioną z tyłu najmniejsżą zębatkę łańcuch ociera o przerzutkę i nie mogę tego w żaden sposób zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najmniejsza zębatka z przodu i z tyłu oraz największa z przodu i z tyłu.

Tak się nie jeździ, bo łańcuch jest zbyt mocno wygięty po przekątnej, a to dla niego niezdrowe. Tak dobieraj biegi, aby był w miarę równoległy do toru jazdy, to będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepiej sprawdzić na 3 z przodu i 1 z tyłu. Wtedy wózek przerzutki powinien być prostopadły do podłogi.

nie sadzisz ze łancuch bedzie nieco za długi

Daj na korbie łancuch na najwieksza zebatke a z tyłu na najmniejsza (tzw.płyta oś) i wtedy 2 kółeczka od przerzutki powinny byc pionowo jedno nad drugim i tyle. Ja zawsze zostawiam sobie o 1 ogniwo dłuższy łancuch na wypadek gdy by mi sie zerwał gdzies i trzeba by było go skrucic o pare ogniwek.

Taka jest moja teoria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sadzisz ze łancuch bedzie nieco za długi

Daj na korbie łancuch na najwieksza zebatke a z tyłu na najmniejsza (tzw.płyta oś) i wtedy 2 kółeczka od przerzutki powinny byc pionowo jedno nad drugim i tyle. Ja zawsze zostawiam sobie o 1 ogniwo dłuższy łancuch na wypadek gdy by mi sie zerwał gdzies i trzeba by było go skrucic o pare ogniwek.

Taka jest moja teoria

3 z przodu to ta największa, a 1 z tyłu to ta najmniejsza i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo, a napęd składali mi w serwisie. Były problemy z pracą przerzutki. Po skróceniu i doprowadzeniu wózka przerzutki do pionu wszystko jest O.K. Więc z własnego doświadczenia polecam tą metodę. Łańcuch skróciłem dokładnie o 2 ogniwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z własnych "doświadczeń"

Za krótki łańcuch może złamać hak/przrzutkę i ogólnie narobić kłopotu :) .

Za długi - nie wiem - nie miałem (jeszcze) :) takiego problemu.

 

METODY:

- metoda "SHIMANO" (nie pamiętam do jakiej przerzutki tylnej (długość wózka)- ale można znależć na forum):

>>łańcuch na blacie (najwieksza z przodu) i na najwiekszej koronce z tyłu, założony Z POMINIĘCIEM wózka przerzutki (jakby normalnie na tzw.torpedo) + jedna para ogniwek nadmiaru (luzu).

 

- metoda preferowana "przeze mnie"

>>najmniejsza z z przodu - najmniejsza z tyłu i przerzutka maksymalnie wychylona "do tyłu" (czyli poziomo do tyłu) - tak jak już napisano - żeby nie łańcuch nie ocierał o kółko bliżej kasety.

Jak przy tym ustawieniu przerzutka "wybierze" najwiekszą z przodu i najwiekszą z tyłu - to mamy ideał.

Jak NIE WYBIERZE - to a) można zmienic przerzutkę :030:, :P zdecydowac się na ustawienie analogicze jak powyżej tylko na średniej koronce z przodu (z przodu srednia, z tyłu najmniejsza i przerzutka "poziomo do tyłu" ale "bez ocierania").

W tym ustawieniu liczymy że jak w feworze "walki" "skrzyżujemy" łańcuch (mała z przodu, mała z tyłu) - to napęd to jakoś przetrzyma :030:.

 

Naped NA PEWNO nie przetrzyma jak mając BLAT z przodu i ZA KRÓTKI łancuch zaczniemy "przez zapomnienie" jechać z tyłu za wysoko "do góry" (oczywiście wbrew elementarnym zasadom zmiany przełożeń)

 

P.S Problem jest szczególnie zauważalny przy kasetach i blatach o dużej rozpiętości.

 

Pozdrawiam

st_x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:

 

Mam kasete SRAM 5.0 11-30, korbe 22-32-44, przerzutke XT chyba średni wózek i łańcuch SRAM PC 48 i mam pytanie, bo na łańcuchu przejechałem 2800km i wszystko ok, miałem 110 ogniw i troche poczytałem o długośći łańcucha i wyszło ze mam za długi więc skruciłem go do 106 i jest tak samo jak na tej fotce gdzie jest ta XT pokazana:

http://www.rower.com/images/bb_l/1459.jpg

identycznie jest u mnie na przerzutce 1/8, no i po skróceniu jak jade na przerzutce 3/6 to tak jakby chciała sie przerzucic przerzutka, takie chrobotanie, nie głośne ale cos tam słychać, ale z upływem kilometrów coraz słabiej i tu pojawia sie moje pytanie:

 

Czy to może dlatego tak chrobocze bo za krótki łańcuch, czy moze dlatego ze musi się to dopasować do krótszego łańcucha ?

 

Dziekuje i pozdrawiam :033:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...