jhmp Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 Powitać. Postanowiłem odrestaurować starą szosę ojca. Producent ramy niezidentyfikowany ale przypuszczalnie Huragan. Rower rozłożyłem w 100%, rame kończę czyścić ze starego lakieru, jutro czeka ją malowanie. Części też wybrałem jakie zakupić. Jednak okazało się że koło ma rozmiar 27 1/4 więc opony które zakupię nie będą pasowały. Pomyślałem więc żeby zakupić nowe koła (bo te stare i tak są leciwe). Jednak pojawia się kolejny problem, czy zaciski hamulców(dual-pivot) będą w dogodnej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Cześć Z dobraniem opon do starej kolarki nie ma aż takich problemów jak by się wydawało. Można jeszcze dostać sporo opon pod 27cali (niestety ich szerokości zaczynaja się od 1i 1/4 cala) np: http://ctbike.pl/kenda-k35-opona-rowerowa-uniersalna-drutowa-27x1-1-4-czarna.html Sam przez kilka miesięcy na nich śmigałem. Z hamulcami bywa różnie, ile masz mm regulacji "góra-dół" przy klockach ??? Łatwiej by było gdybyś napisał o jaki dokładnie hamulec chodzi. W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Części też wybrałem jakie zakupić. Jednak okazało się że koło ma rozmiar 27 1/4 więc opony które zakupię nie będą pasowały. Obręcze masz pod szytki czy dętkowe? Jeśli to Huragan, to powinien mieć pod szytki. A na stare obręcze 27" powinny pasować nowe szytki 28". Zamiast rozmiarem w calach szukajj oznaczeń ERTRO.To bardziej precyzyjne. Huragany chyba miały 630, ale musisz to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 tak stary zestaw opon to szytki. po przegrzebaniu worka ze śmieciami, i rozszyfrowaniu znaków zapisanych na oponie, dowidziałem się że ich rozmiar to 622x25 (28 1 x/x) więc problem z głowy, ale obręcze i tak z chęcią wymienię, stare są całe w rdzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Kłaniam, Całkiem niedawno pozbyłem się zapasowego roweru zbudowanego na ramie dedykowanej kołom 27" z kołami 28". Zastosowałem hamulce dual pivot long drop/reach , jakiś przebrandowanych Tektro R539. Mała śrubka imbusowa na wierzchu ramienia pozwala znacząco obniżyć punkt łapania klocków na obręczy. W przypadku przedniego hamulca wystarczyło to przy tylnim musiałem nieco wypiłować w dół gniazda mocowania klocków aby te ostatnie łapały obręcz a nie oponę. Oczywiscie najlepiej byłoby wsatawić obręcze 27 cali i opony 27x1 1/4 lub 27x1 1/8. Nie wiem jak w Kraju-Raju ale u mnie można całkiem przyzwoitej jakości takowe opony dostać. Np Panaracer Pasela. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jhmp Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 no to problem rozwiązany. W Kraju-Raju pikna jesień EDIT: Tak dla testu wyciągnołem koło z trekkingowca 700x35c i za nic nie mogłem włożyć w widelec, czy na tylny trójkąt. Zauważyłem że konusy za bardzo wystają z piasty (chociarz w trekkingowym pasują i nie są poluzowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Kolego jhmp gdybyś dał jakieś zdjęcia ramy i podzespołów to można coś Ci doradzić a tak to wróżenie z fusów. Huragany i Jaguary były dość specyficzne, to co pasuje do tych rowerów, niekoniecznie będzie pasować do innych, ktoś Ci doradzi a później się okaże że jednak to nie Huragan i lipa. Chętnie coś podpowiem, rzuć okiem do mojego tematu o Huraganie, ale najpierw zrób fotki. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.