Skocz do zawartości

[opona szosowa 700x25] piorytet bezawaryjność dla ciężkiego zawodnika 110kg


rafald

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, forum raczej czytam niż się udzielam ale postanowiłem się poradzić bo sprawa jest dość pilna.

 

Jako że pogoda dopisuje i zbliża się kilka dni wolnego chciałem troszkę więcej pojeździć na swoim rowerze, niestety przez 150 km (jazda tylko po ulicach, ścieżkach rowerowych, generalnie po mieście - unikam krawężników, podnoszę tyłek itd.  ) złapałem 4 x kapcia, dwa na odcinku 8 km.

 

Jako że rower jest nowy ( b'twin fit 500 ) to raz czy dwa wymienili mi dętkę w decathlonie za darmo a za ostatnim razem nawet oponę na nową  ( jak złapałem kapcia po 2 km po wyjeździe z serwisu decathlonu).

 

Opony to  Hutchinson Equinox 2 http://www.bikecs.co...39#.VFvYQ1fhPfU w rozmiarze 700x23 , zawsze łapię gumę z tyłu i przebita jest dętka, brak widocznych uszkodzeń opony, dziś wydaje mi się że wjechałem na troszkę większy kamień i znowu flak , myślę że nie bez znaczenia jest tu moja waga (110 kg),

 

szukam opony która zapewniła by mi przede wszystkim bezawaryjność , nie ważna jest waga , opory toczenia itp , cena też raczej bez znaczenia tym bardziej że chce wymienić tylko 1 oponę, tak myślę żeby przy okazji zwiększyć rozmiar z 700x23 na 700x25 lub 700x28 - choć te to nie wiem czy się zmieszczą koła - 622x13C

 

czy zwiększenie rozmiaru opony wpłynie trochę na zmniejszenie ryzyka przebicia ?

 

proszę o pomoc , chciałbym jak najszybciej kupić oponę żeby wykorzystać jeszcze te kilka ciepłych dni ;)

 

dziękuje za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental Gatorskin. 

Wybór szerszej opony może wpłynąć na redukcję przebić pod warunkiem że np opona 25c będzie faktycznie WYŻSZA od odpony 23c. Takie awarie są do wyeliminowania jeśli łapiesz laczki z powodu przyszczypania dętki a nie z powodu przebicia czoła opony. Jeśli dziurawisz opony śmieciami z asfaltu to pomoże wzmocnienie opony np jak w wymienionym Continentalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo pamiętaj o napompowaniu do max dopuszczalnej wartości, chociaż przy tej wadze sumarycznie licząc (wliczając bagaż nad tylnym kołem) Michelin Pro 3  700x23c na 8.0 bar też mi podobnie strzelały.

Ja bym poszedł na Twoim miejscu nawet w rozmiar 28c  , pogoda coraz gorsza, maxa specjalnie często nie wyciągniesz, więc  do rekreacji lepiej mieć więcej tego 'gumofilca' pod tyłkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dętka najczęściej jest "przyszczypana" , jeżdżę zawsze na pusto bez żadnego bagażu ale siodełko mam cofnięte max do tyłu na ile regulacja pozwoliła więc to może dodać trochę obciążenia na tylne koło

 

wrzuciłbym bym chętnie nawet i 700x28c tym bardziej że jeżdżę bardziej dla własnej przyjemności i żeby się poruszać ale nie wiem czy obręcz (622x13c) pozwoli na to ?

 

rozumiem że z samymi dętkami nie ma co kombinować ?

 

 

dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doświadczenia to dętki z decathlonu, te po 12zeta ze 2szt   pękają równie chętnie w porównywalnych warunkach jak verdestein za 30zł ;)

także wożę po prostu decathlonową 1 lub 2 szt  i nie stosuję łatek - dętki pękają mi w zasadzie tylko przy za dużym obciążeniu własnie na tyle - a w praktyce jeżdżąc z plecakiem nie zaliczyłem żadnego kapcia na tyle , raz na przodzie ale  to było coś co się po prostu wbiło.

 

co do obręczy 622x13 i opony 700x28c  -  będzie ok     - dla porównania   622x14  i 700x35c  współpracowało w warunkach miejskich bdb. (taki stan zastałem, wiem że nieco za szeroko wg zaleceń, ale tak wyszło i się sprawdziło w praktyce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam te dętki z decathlonu , myślałem może że właśnie w tym problem,

to co kupić po prostu większą oponę 700x28c ? , jak mam zmienić to na co , trochę poszukałem w międzyczasie dużo osób poleca opony vittoria i continental 4 season lub continental sport generalnie z wkładkami antyprzebiciowymi , większym TPI itd , czy założyć coś co będą jutro mieli w decathlonie w tym rozmiarze i pilnować ciśnienia ?

 

wspomniana wyżej continental gatorskin widzę że to szytka czyli przy przebiciu od razu opona do wymiany ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gatorskin na pewno występuje w wersji zwykłej opony drutowej

 

jeśli chcesz sobie poeksperymentować, nie musi być opona zwijana to bym kupił na Twoim miejscu coś taniego jak CONTINENTAL OPONA ULTRA SPORT II 700x28C DRUT -> http://allegro.pl/continental-opona-ultra-sport-ii-700x28c-drut-cr-i4750595100.html

 

ma toto potrójny oplot dający niby 180tpi  a to już dużo  (są i Vittoria po 320tpi, ale i cena x5, 4 season też bdb ale też bd. drogie) ,

pompować można do ~8.2 bar , moim zdaniem  dobry wybór  na tylne koło na rekreacyjne zabawy w Twoim przypadku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena ma znaczenie drugoplanowe ( jak bym sobie zliczył wyprawy do serwisu , plus zwożenie roweru po tych kapciach , dętki, już nie mówiąc o straconym czasie to bym pewnie już na dobry komplet nawet uzbierał) więc jeśli będą jeszcze jakieś propozycje co do marki opon to chętnie się zapoznam

 

dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

też mam te dętki z decathlonu , myślałem może że właśnie w tym problem,

 

Dętki z Deca występują w dwóch sortach. Chińszczyzny bliżej nieokreślonej jakości, oraz konfekcjonowanej (też zapewne chińszczyzny) w pudełkach (przynajmniej w zeszłym roku tak było). Tych "zbiorczych" nie miałem, wersja pudełkowa gdzieś u mnie jeździ, tylko nie pamiętam gdzie. Nie ma co się napinać na szczególnie wysublimowane cenowo dętki. Deca są raczej sprawdzone. Wystarczy coś innego niż noname za 5 PLN... Chociaż przyznam się że miałem dętkę Kenda i strzeliła przy ciśnieniu 140 PSI.

 

Od siebie mogę polecić Schwalbe Lugano, czyli w sumie standard. Ważę około 95kg. Sprawdza się. Pompowana do 90-100 PSI. Mieszanka miękka, dobrze się trzyma drogi. Opony zebrały już sporo syfu z drogi, brak przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że sprawa była dość pilna to dętka została wymieniona na nową a ja kupiłem sobie pompkę z manometrem i pilnuje ciśnienia i dam oponie jeszcze jedną szansę, jak znowu złapie kapcie to wracam do tematu

 

rozumiem że przy swojej masie powinienem pompować maksymalne zalecane ciśnienie przez producenta opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem tak, z mojej praktyki wynika że obręcze nie ucierpiały a przez jakieś 5k km na takim ciśnieniu nie złapałem żadnej gumy.

Po to kupił szosę żeby było sztywno , szybko i bez kompromisów - jedyne to w/w ucieczki w 25/28c w razie gdyby nadal dętki strzelały od zbyt dużej masy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest przy oponach szosowych ale np. w mtb geax podaje na oponie max ciśnienie ,którego nie powinno się przekraczać

raz przekroczyłem te ciśnienie o 0.5 bara (opona geax saguro) i w ciągu tygodnia złapałem kapcia, teraz pompuje zgodnie z zaleceniami producenta i kapcia od pół roku nie mam

 

no a przy masie autora jak dopompuje do tych 8 barów (już powyżej 5 opona jest twarda jak kamień) to przy zjeździe z krawężnika taka dętka może tego nie wytrzymać poprostu

jest to imo jakieś logiczne wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napompowałem 7,5 bara , taki max podaje producent , może być sztywno twardo mi to nie przeszkadza byle nie pękały, krawężniki to raczej omija z daleka aczkolwiek jeżdżąc teraz po pracy to raczej zawsze ciemno jest więc nie wszystko jestem w stanie ominąć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@RafalxM, Zaiste. Jednakowoż uwzględniając to co powiedziałeś i nawet masę kolegi, ciśnienie ponad 8 bar to i tak będzie kamień. Przy TPI 66 tak duże ciśnienia są rekomendowane tylko w warunkach sucho/gładko (źródło Geax).

 

@@Rogo, Strzelanie dętki nie ma nic wspólnego z przekroczeniem dopuszczalnego ciśnienia. Przecież strzeliła Ci dętka a nie opona. Bardziej dopatrywałbym się jakichś nierówności na obręczy, czy kiepskiej jakości taśmy ochronnej. Przy wyższym ciśnieniu opona dość wyraźnie wchodzi w otwory na nyple.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne kłopoty z kołami 700x25c (też jestem ciężkim osobnikiem, pod 100 kg). Według mnie te awarie mało zależą od modelu opony, ale jej rozmiaru oraz wagi rowerzysty. Dętka jest rozcinana od strony obręczy (podwójne, równoległe nacięcia), bo ma kontakt z otworami na szprychy. Na początku załóż porządne opaski na obręcz, może nawet podwójne. I jak już napisano dobrze pompuj koła, na twardo, żeby zniwelować ugięcia opony i nie dociskać dętki. U mnie to bardzo pomogło, przymusowe postoje notuję sporadycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś była próba na 7,5 bara, obyło się bez flaka aczkolwiek ciężko stwierdzić po 25km przejażdżki czy to pomogło czy tym razem miałem farta, strasznie wiało nie miałem zacięcia żeby więcej jeździć, faktem jest że wszystko pod kołem "czuć" nawet malunki na ulicy ale jakoś nie przeszkadza mi to specjalnie, bardziej irytowała mnie świadomość tego że w każdej chwili może skończyć się jazda kolejnym kapciem...

 

trochę poczytałem i jak problem będzie się powtarzał to chyba jednak zafunduje sobie polecane tu wyżej Conti Grand Prix 4 Season (czy coś w podobnego bo widziałem jakby kilka odmian tej samej opony CONTINENTAL GRAND PRIX 4000s II ??)

 pytanie tylko czy wkładać 700x25 czy próbować upchnąć 700x28

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znowu ok 25 km bez kapcia , tylko jak dziś pompowałem oponę bardziej w celu sprawdzenia to teoretycznie było 6,5 bara, możliwe żeby przez 2 dni ubyło 1 bar czy to raczej przy zakładaniu, ściąganiu zaworu pompki coś tam zawsze ucieknie ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i niestety sytuacja się powtórzyła choć trochę w innym zaskakującym wydaniu, szykowałem się wczoraj wieczorem żeby pojeździć w tym czasie rower z balkonu wciągnąłem do domu i po 10 min stania nagle głośne pssssss ;) i walnęła dętka  tak po porostu do "stania"

 

pojechałem do serwisu decathlonu i serwisant który wyciągał dętkę stwierdził że jest dziura od strony felgi znów w okolicach wentyla co się powtarzało, założyli mi dodatkową opaskę na felgę może to potwierdzi sugestię że dętka szczególnie przy dużym ciśnieniu ( pompowałem ją przed każdym wyjazdem na 7,5 bara ) wciska się w jakiś otwór od szprychy w koło i tam się uszkadza.... już sam nie wiem, w każdym razie nie było tutaj mowy o przebiciu przez oponę czy przygnieceniu dętki , już sam nie wiem co z tym dalej robić :icon_confused:

 

po założeniu tej dodatkowej opaski przejechałem wczoraj 25km dziś powietrze jest ale czy to się sprawdzi to myślę że trzeba jeszcze trochę poczekać,  a może powinienem jakieś lepsze dętki kupować ??

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może powinienem jakieś lepsze dętki kupować ??

 

Nie. Nie ma sensu, bo jeżeli problemem jest obręcz, to nic na to nie poradzisz poza dodatkową opaską. Ostre krawędzie przetną wszystko. Wspominałem o tym, że obręcz może być problemem. Diagnoza serwisanta zdaje się to potwierdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety sytuacja się powtórzyła choć trochę w innym zaskakującym wydaniu, szykowałem się wczoraj wieczorem żeby pojeździć w tym czasie rower z balkonu wciągnąłem do domu i po 10 min stania nagle głośne pssssss ;) i walnęła dętka  tak po porostu do "stania"

 

pojechałem do serwisu decathlonu i serwisant który wyciągał dętkę stwierdził że jest dziura od strony felgi znów w okolicach wentyla co się powtarzało, założyli mi dodatkową opaskę na felgę może to potwierdzi sugestię że dętka szczególnie przy dużym ciśnieniu ( pompowałem ją przed każdym wyjazdem na 7,5 bara ) wciska się w jakiś otwór od szprychy w koło i tam się uszkadza.... już sam nie wiem, w każdym razie nie było tutaj mowy o przebiciu przez oponę czy przygnieceniu dętki , już sam nie wiem co z tym dalej robić :icon_confused:

 

po założeniu tej dodatkowej opaski przejechałem wczoraj 25km dziś powietrze jest ale czy to się sprawdzi to myślę że trzeba jeszcze trochę poczekać,  a może powinienem jakieś lepsze dętki kupować ??

 

pozdr

 

Przyczyną problemów może być uszkodzenie dętki w okolicy wentyla podczas pompowania. Miałem kiedyś podobnie kiedy używałem pompki bez wężyka. Temperatura wytwarzana podczas pompowania oraz ruchy pompki przenoszone na podstawę wentyla powodowały zmęczenie materiału. Od razu lub podczas jazdy następowało pękniecie dętki u podstawy wentyla. Zakup dobrej pompki do jazdy z wężykiem oraz pompki stacjonarnej rozwiązało moje problemy. Zanim jednak do tego doszło "załatwiłem" w ten sposób 6 dętek. Problem dotyczył tylko dętek z zaworem Presta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...