MokryxD Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Tym razem poszukuję zacisków kół. Osie to standardowe zamykacze 5x100 i 5x135. Wcześniej miałem już zwykłe Shimano (wygięła się ośka) i DT Swiss@Zircon (wygiąłem dźwigienkę i słabo trzymają). Poszukuję zacisków, które pozwolą podnieść sztywność i zmniejszyć uczucie pływającego ogona. Najlepiej, aby były w miarę lekkie (obecne DT to 120g, musi być mniej) i nie zrujnowały mnie finansowo, najlepiej nie więcej jak 100zł i KONIECZNIE czarne. Myślałem o: - Dartmoor Bolt On - lekkie, mówią, że sztywne, tanie, potrzebne są imbusy do zdjęcia koła, ponoć się ukręcają - Accent Race Titan - lekkie, ponoć nawet sztywne, opinie raczej pochlebne - DT Swiss RWS - ponad budżet, nie jest lekko, wygląd na +, ponoć zacierają się lub są problemy z dokręceniem/odkręceniem - BBB Wheelfixed BQR-03 - opinii nie znalazłem, budowa wygląda na podobną do Dartmoorów - XLC QR-A01 - wyglądają solidniej od Dartmoorów Możecie coś polecić? Moje DT mimo bardzo mocnego dociągnięcia udało mi się poluzować na maratonie w Świeradowie i mało koła nie zgubiłem na Ślęży jak zacisk całkowicie się odpiął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 BBB BQR posiadam od niedawna. Kupiłem do piast DT, które zacisków w komplecie nie miały. Bardzo solidne, masywne nakrętki. Waga ~80g więc powinny Cię pod tym względem zadowolić. Jedyny minus (choć dla mnie to bardziej plus ) to to, że potrzeba imbusa do odkręcenia koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Ale potrzebny jest jeden imbus czy 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Oczywiście jeden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Ja mam u siebie coś takiego, 30 g http://www.bikeatelier.pl/kola-i-komponenty/zaciski/zaciski-controltech-light-race-skewers-titan , koła nie zgubiłem, a śmigam po Beskidach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 Problemem jest to, że jakiegokolwiek zacisku nie użyjesz to na standardowych osiach wielkiej różnicy w sztywności nie poczujesz. Najpewniej i najmocniej zamocujesz koło przy pomocy zacisków DT Swiss RWS. Używam i jestem z nich bardzo zadowolony. Nie wiem, jakie masz piasty ale dopiero zastosowanie osi 10mm z tyłu w połączniu z RWS dało znaczące usztywnienie tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 Niby mogę do moich DT 35Z zastosować adaptery + osie Thru Bolt, ale to szybko winduje koszty. Popatrzyłem trochę i chyba zdecyduję się na DT RWS Ti z plastikową rączką na przód, a na tył Dartmoor Bolt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawsup Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 Witam. Nabyłem ostatnio rower Giant Trance 3 27.5 (2015). Będę chciał wymienić pare rzeczy. W pierwszej kolejnoęci amor i koła: 1) Obecnie mam tylnie koło nasztywna oś 135 mm z możliwością zamontowania 12/142 mm (Trance 1 juz ma 12/142 mm koło). Czy oprócz piasty 12/142 mm powinienem cos jescze dokupić (jakieś adaptery itp.)?? 2) głowkla sterowa to Overdrive 2 . Co musze dokupić i wymienić jeżli amor ze standardową główką tappered. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 1. Nie widzę opcji wymiany osi 135 na 142 x 12 w tej ramie , chyba że się mylę choć w sumie nie widze wymiennych haków w tej ramie . 2. Mostek i górną część sterów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawsup Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 1) Ale skoro w Trance 1 daja takie koło z tyłu to musi byc opcja. Spotkałem się też z opisami o mozliwości zainstalowania 135 i 142 mm. http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.1/18865/76334/#specifications 2) Czy wymiana jakoś znacząco wpłynie na prowadzenie? Przyjrzałem się tej osi, od wewnątrz są takie mm o szerokości 3-5 mm podkladki. A oś koła wyglada na normalne OR. Ale generalnie ramam ma otwory wygłądające na sztywną oś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.