MokryxD Napisano 6 Listopada 2014 Napisano 6 Listopada 2014 Tym razem poszukuję zacisków kół. Osie to standardowe zamykacze 5x100 i 5x135. Wcześniej miałem już zwykłe Shimano (wygięła się ośka) i DT Swiss@Zircon (wygiąłem dźwigienkę i słabo trzymają). Poszukuję zacisków, które pozwolą podnieść sztywność i zmniejszyć uczucie pływającego ogona. Najlepiej, aby były w miarę lekkie (obecne DT to 120g, musi być mniej) i nie zrujnowały mnie finansowo, najlepiej nie więcej jak 100zł i KONIECZNIE czarne. Myślałem o: - Dartmoor Bolt On - lekkie, mówią, że sztywne, tanie, potrzebne są imbusy do zdjęcia koła, ponoć się ukręcają - Accent Race Titan - lekkie, ponoć nawet sztywne, opinie raczej pochlebne - DT Swiss RWS - ponad budżet, nie jest lekko, wygląd na +, ponoć zacierają się lub są problemy z dokręceniem/odkręceniem - BBB Wheelfixed BQR-03 - opinii nie znalazłem, budowa wygląda na podobną do Dartmoorów - XLC QR-A01 - wyglądają solidniej od Dartmoorów Możecie coś polecić? Moje DT mimo bardzo mocnego dociągnięcia udało mi się poluzować na maratonie w Świeradowie i mało koła nie zgubiłem na Ślęży jak zacisk całkowicie się odpiął.
chudeusz09 Napisano 6 Listopada 2014 Napisano 6 Listopada 2014 BBB BQR posiadam od niedawna. Kupiłem do piast DT, które zacisków w komplecie nie miały. Bardzo solidne, masywne nakrętki. Waga ~80g więc powinny Cię pod tym względem zadowolić. Jedyny minus (choć dla mnie to bardziej plus ) to to, że potrzeba imbusa do odkręcenia koła.
MokryxD Napisano 6 Listopada 2014 Autor Napisano 6 Listopada 2014 Ale potrzebny jest jeden imbus czy 2?
MartinH Napisano 6 Listopada 2014 Napisano 6 Listopada 2014 Ja mam u siebie coś takiego, 30 g http://www.bikeatelier.pl/kola-i-komponenty/zaciski/zaciski-controltech-light-race-skewers-titan , koła nie zgubiłem, a śmigam po Beskidach
ugupu Napisano 7 Listopada 2014 Napisano 7 Listopada 2014 Problemem jest to, że jakiegokolwiek zacisku nie użyjesz to na standardowych osiach wielkiej różnicy w sztywności nie poczujesz. Najpewniej i najmocniej zamocujesz koło przy pomocy zacisków DT Swiss RWS. Używam i jestem z nich bardzo zadowolony. Nie wiem, jakie masz piasty ale dopiero zastosowanie osi 10mm z tyłu w połączniu z RWS dało znaczące usztywnienie tyłu.
MokryxD Napisano 7 Listopada 2014 Autor Napisano 7 Listopada 2014 Niby mogę do moich DT 35Z zastosować adaptery + osie Thru Bolt, ale to szybko winduje koszty. Popatrzyłem trochę i chyba zdecyduję się na DT RWS Ti z plastikową rączką na przód, a na tył Dartmoor Bolt.
dawsup Napisano 7 Listopada 2014 Napisano 7 Listopada 2014 Witam. Nabyłem ostatnio rower Giant Trance 3 27.5 (2015). Będę chciał wymienić pare rzeczy. W pierwszej kolejnoęci amor i koła: 1) Obecnie mam tylnie koło nasztywna oś 135 mm z możliwością zamontowania 12/142 mm (Trance 1 juz ma 12/142 mm koło). Czy oprócz piasty 12/142 mm powinienem cos jescze dokupić (jakieś adaptery itp.)?? 2) głowkla sterowa to Overdrive 2 . Co musze dokupić i wymienić jeżli amor ze standardową główką tappered.
jasinski21444 Napisano 7 Listopada 2014 Napisano 7 Listopada 2014 1. Nie widzę opcji wymiany osi 135 na 142 x 12 w tej ramie , chyba że się mylę choć w sumie nie widze wymiennych haków w tej ramie . 2. Mostek i górną część sterów .
dawsup Napisano 7 Listopada 2014 Napisano 7 Listopada 2014 1) Ale skoro w Trance 1 daja takie koło z tyłu to musi byc opcja. Spotkałem się też z opisami o mozliwości zainstalowania 135 i 142 mm. http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.1/18865/76334/#specifications 2) Czy wymiana jakoś znacząco wpłynie na prowadzenie? Przyjrzałem się tej osi, od wewnątrz są takie mm o szerokości 3-5 mm podkladki. A oś koła wyglada na normalne OR. Ale generalnie ramam ma otwory wygłądające na sztywną oś
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.