Skocz do zawartości

[zaciski kół] Wybór nowych.


MokryxD

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tym razem poszukuję zacisków kół.

Osie to standardowe zamykacze 5x100 i 5x135.

Wcześniej miałem już zwykłe Shimano (wygięła się ośka) i DT Swiss@Zircon (wygiąłem dźwigienkę i słabo trzymają).

Poszukuję zacisków, które pozwolą podnieść sztywność i zmniejszyć uczucie pływającego ogona.

Najlepiej, aby były w miarę lekkie (obecne DT to 120g, musi być mniej) i nie zrujnowały mnie finansowo, najlepiej nie więcej jak 100zł i KONIECZNIE czarne.

Myślałem o:

- Dartmoor Bolt On - lekkie, mówią, że sztywne, tanie, potrzebne są imbusy do zdjęcia koła, ponoć się ukręcają

- Accent Race Titan - lekkie, ponoć nawet sztywne, opinie raczej pochlebne

- DT Swiss RWS - ponad budżet, nie jest lekko, wygląd na +, ponoć zacierają się lub są problemy z dokręceniem/odkręceniem

- BBB Wheelfixed BQR-03 - opinii nie znalazłem, budowa wygląda na podobną do Dartmoorów

- XLC QR-A01 - wyglądają solidniej od Dartmoorów

 

Możecie coś polecić?

Moje DT mimo bardzo mocnego dociągnięcia udało mi się poluzować na maratonie w Świeradowie i mało koła nie zgubiłem na Ślęży jak zacisk całkowicie się odpiął.

Napisano

BBB BQR posiadam od niedawna. Kupiłem do piast DT, które zacisków w komplecie nie miały. Bardzo solidne, masywne nakrętki. Waga ~80g więc powinny Cię pod tym względem zadowolić. Jedyny minus (choć dla mnie to bardziej plus ;)) to to, że potrzeba imbusa do odkręcenia koła.

Napisano

Problemem jest to, że jakiegokolwiek zacisku nie użyjesz to na standardowych osiach wielkiej różnicy w sztywności nie poczujesz. Najpewniej i najmocniej zamocujesz koło przy pomocy zacisków DT Swiss RWS. Używam i jestem z nich bardzo zadowolony. Nie wiem, jakie masz piasty ale dopiero zastosowanie osi 10mm z tyłu w połączniu z RWS dało znaczące usztywnienie tyłu.

Napisano

Niby mogę do moich DT 35Z zastosować adaptery + osie Thru Bolt, ale to szybko winduje koszty.

Popatrzyłem trochę i chyba zdecyduję się na DT RWS Ti z plastikową rączką na przód, a na tył Dartmoor Bolt.

Napisano

Witam. 

Nabyłem ostatnio rower Giant Trance 3 27.5 (2015). Będę chciał wymienić pare rzeczy. W pierwszej kolejnoęci amor i koła:

1) Obecnie mam tylnie koło nasztywna oś 135 mm z możliwością zamontowania 12/142 mm (Trance 1 juz ma 12/142 mm koło). Czy oprócz piasty 12/142 mm powinienem cos jescze dokupić (jakieś adaptery itp.)??

2) głowkla sterowa to Overdrive 2 . Co musze dokupić i wymienić jeżli  amor ze standardową główką tappered.

 

Napisano

1) Ale skoro w Trance 1 daja takie koło z tyłu to musi byc opcja. Spotkałem się też z opisami o mozliwości zainstalowania  135 i 142 mm.

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.1/18865/76334/#specifications

 

2) Czy wymiana jakoś znacząco wpłynie na  prowadzenie?


Przyjrzałem się tej osi, od wewnątrz są takie  mm o szerokości 3-5 mm podkladki. A oś koła wyglada na normalne  OR. Ale generalnie ramam ma otwory wygłądające na sztywną oś

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...