ceze Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Witam. Proszę o wypowiedzenie się w temacie. Rama: Mbike Renegade 29er - 2.5 roczna. 19" Mam 190 cm i swoje ważę (około 100 kg). Ostatnio po zwykłej jeździe leśnej (troche dziur, ale bez przesady) strzeliła mi rama: 2-2.5 cm poniżej mocowania obejmy sztycy. (zdjęcie w załączniku) Sztyca wchodziła w ramę 3-4 cm powyżej ogranicznika na sztycy. Uszkodzenie jest widoczne na połowie średnicy rury. Co pomysłałem? Zespawam. Oddałem do zakładu spawalniczego i rama przejechała może 40 km po trudniejszym terenie, ale też lasy. Pękła w tym samym miejscu na spawie. Zatem mam zestaw pytań i prośbę o rady. Czy jest to sens dalej spawać np. grubszym kołnierzem + zastosować jaką DIY sztycę o długości 50 cm (przez co naprężenia też pójdą niżej). Czy raczej przyjąć do wiadomości, że ja już na tą ramę nie wsiądę i oddać koledze/siostrze/dziewczynie o wadze 50 - 60 kg? Czy może odrazu powiesić na ścianę? Z góry dzięki za konkretne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 (edytowane) Twoja rama do skupu metali kolorowych, bo ci może krzywdę zrobić kiedyś. Jako fan aluminium wbrew sobie mówię i z wyraźnym żalem, że tego się nie SPAWA! Kupić jakiś Accent Peak 29 albo inną sprawdzoną markę. Poza tym 19 cali dla 100 kilowego 190cm faceta, to trochę za mały rozmiar. To musiało pęknąć. Edytowane 6 Listopada 2014 przez rambolbambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 już widzę jak kolarz 50-60kg jeździ na ramie 19 cali, którą otrzymał od kolegi 190cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 ja bym albo zaspawał sztyce na stałe (przetop z ramy na sztyce) albo nabił do niej adapter na mniejszy wymiar sztyce i zepsawał tak żeby przetopić do niej i używać cieńszej sztycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 A najlepiej całkiem ją przetopić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 co wy wszyscy tacy przeciwni spawaniu ramy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Bo złom to złom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 jeśli jest dobrze pospawana i odpowiednio wzmocniona do ma w tym miejscu wytrzymałośc równą a nawet większą niz oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 A poco zmniejszać średnicę sztycy ? Zrobić obejmę, nałożyć na pęknięcie coś w stylu mufy z blachy alu, do środka rury włożyć wałek ze stali żeby nie zniszczyć średnicy i nie zrobić przetopów i pospawać, samego pęknięcia już nie spawać, bo tylko się po raz kolejny osłabi to miejsce. I zmień spawacza, najwyraźniej przegrzał miejsce i teraz się sypie wszystko, ewentualnie skoro jesteś taki duży komin sobie dospawaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Zrobić obejmę, nałożyć na pęknięcie coś w stylu mufy z blachy alu Tylko jak popatrzysz na zdjęcie to tam na mufę nie ma miejsca. Wygląda że dodatkowa poprzeczka osłabiła ramę w miejscu spawania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Z góry dzięki za konkretne uwagi. Cenię sobie wszelkiej maści majsterkowiczów ale uwzględniając WIELKOŚĆ i WAGĘ Twoich argumentów to odpuściłbym sobie zabawy spawarką. Nie wiem na ile jest to kosztowne, ale mogę się domyśleć jak bardzo może być kosztownie, kiedy rama leczona kiepską spawarką rozleci się pod rozpędzonym gościem Twojej postury. Budżetowy wariant wymiany ramy na nową i solidną zamkniesz już w ok.600zł kupując ramę o której mówił rambolbambol więc sam oceń na ile jest to duży koszt. Na forum jest dość tłusty odrębny wątek Accent Peak29 to Ci chłopaki doradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 sam jeżdziłem cały ten sezon na ramie spawanej na dolnym wahaczu (waże ok 90kg) nic jej nie dolegało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 (edytowane) Dokładnie jak spawacz dobry to i rama pospawana wytrzyma . Jakiś czas temu pękłem ramę przy mocowaniu linka zawieszenia , pospawane za 10zł i rama jeździ do dziś po górach a lekko nie ma. Edytowane 9 Listopada 2014 przez jasinski21444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Nie no, najlepiej pospawać( zwłaszcza 2 raz) i komuś opchnąć, niech innemu frajerowi pęka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Rulez nie demonizuj , spawać i jeździć przecież nikt nie kupi spawanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Nie wiem po co się szarpać, tracić czas i udowadniać że da się pokleić.. każdy szanujący się biker nie będzie siadał na ulep dla własnego szeroko pojętego bezpieczeństwa i komfortu psychicznego. Przyjąłbym do wiadomości że ramka poległa, powiesił na ścianie jako trofeum i rozejrzał się za nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 przecież nikt nie kupi spawanej W skupie złomu zawsze. Przyjąłbym do wiadomości że ramka poległa, powiesił na ścianie jako trofeum i rozejrzał się za nową. Mądra rada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Zapraszam do wątku o Accent Peak 29" i zbudujemy razem nowy dom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceze Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 oczywiście do konstrukcji tak czy siak stracilem zaufanie. wczesniej czy pozniej bedzie to nowa rama. taka czy inna. na pewno będę się konsultował przed przyszłym sezonem. chodziło mi bardziej o ustalenie czy konstrukcje spawane, a więc naprawiane mają prawo dalej służyć do jazd powiedzmy sobie ... turystycznych bo tak raczej nazwałbym to co robie przez 70% czasu na rowerze, a szczegolnie zimą. oczywiście dziękuję za wszelkie sugestie. zgadzam się z nimi mniej lub bardziej... kilkukrotnie podjęty był temat bezpieczeństwa. nie jestem kamikadze. jesli rama pekla by przy glowce lub na mniejszym trojkacie to juz bym nie wsiadl. w tej sytuacji mowimy w zasadzie o trzymaniu siodla... jeszcze raz dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barbapapa11 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Jak będzie dobrze zespawana to nie widzę przeciwskazań. W końcu każda rama alu jest spawana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Mi rama authora a-ray 19" pękła w podobnym miejscu mimo 17cm wsuwu sztycy. Parametry mam podobne 183cm/100kg. Dałem do pospawania i sprzedałem bo nie chciałem ryzykować wypadku w ciężkim terenie. Tobie radzę to samo. Kup większą i mocniejszą ramę. Najlepiej konstrukcję z długą rurą podsiodłową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi