amidar Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Cześć.. W rowerze dojazdówce mam hamulce Tektro HDC-300. Sprawdzają się całkiem nieźle.. ale od jakiegoś czasu prawa klamka "traciła" płyn (olej mineralny). Kilka razy dolewałem specjalnie się nie rozwodząc nad tym czemu, po prostu nie miałem czasu by się tym zająć. Dopiero wczoraj przejrzałem całość... Wyczyściłem wszystko, uzupełniłem płyn i... rano sprawdziłem gdzie coś się wylewa... Ślady wycieku znalazłem przy klamce, dokładnie w okolicy tłoczka... Więc z dużym prawdopodobieństwem mogę przyjąć że poleciała uszczelka przy tłoczku... rodzą się więc 2 pytania... Po pierwsze czy tą klamkę da się rozebrać i drugie czy jest możliwość wymiany uszkodzonej uszczelki... i ew. na jaką... Zanim się do tego zaborę wolę mieć już wszystkie potrzebne elementy w domu na stanie i zrobić to za jednym podejściem. Trochę szukałem na necie... i specjalnie nie znalazłem żadnych informacji by ktoś rozkładał klamkę i wymieniał uszczelki... więc każda informacja będzie cenna... a może jedyną opcją jest kupno nowej klamki? Ps. Z góry dzięki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Najszybciej będzie zapewne wymienić całą klamke . Można także rozebrać klamkę na czynniki pierwsze i wymienić oring - koszt zapewne w okolicy złotówki . Tyle tylko że nie jestem w stanie ci powiedzieć wymiarów oringa . Ja rozkładałem kilka klamek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 wyciągasz bolec, wyciągasz klamkę, potem ciągniesz za srebrny tłoczek i on wychodzi. na tym tłoczku masz oring i uszczelkę. można to rozkręcić, wyczyścić, przesmarować jakimś smarem i nie powinno być problemu. U mnie zadziałało w tym tektro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amidar Napisano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Dzięki za info... W weekend myślę, że rozbiorę klamkę i sprawdzę co się dzieje z uszczelką i jaki ma rozmiar... Przy okazji... ktoś testował olej mineralny? Bike Worx BRAKE STAR Na allegro jest w ciekawej cenie ok 50zł z wysyłką... ale nie trafiłem na opinie o nim. http://allegro.pl/olej-mineralny-brake-star-do-hamulcow-shimano-1-l-i4749910697.html Kończy mi się finishline... (pozostał po czasach gdy używałem hamulców Shimano w góralu) i zaczynam się rozglądać za czymś... Jak wspominałem rower ni należy do wyczynowych i specjalnie nie mam ochoty pakować w niego jakiś wielkich pieniędzy... za 30-40zł za 50ml Shimanowskiego to rozbój w biały dzień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 za 30-40zł za 50ml Shimanowskiego to rozbój w biały dzień... Tyle kosztuje 200ml http://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-50ml-najtansza-wysylka-i4678671405.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DSMP Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 A czy w zacisku Tektro HDC 300 też mozna wymienić uszczelke? Zauwazyłem ze z zacisku wydobywa sie płyn, ale bardzo powoli i tylko jak jest zimno. Powoduje to ze zabrudzają mi sie tarcze i klocki.I jak to sie ma z gwarancją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Na gwarancji ci to normalnie naprawią jeśli o to pytasz . W zacisku raczej nie ma oringa tylko inny typ uszczelnienia , musiałbyś wysłać sprawny zacisk do firmy dorabiającej uszczelnienia techniczne na zamówienie - GG TRADING . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amidar Napisano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Dzięki za info... W weekend myślę, że rozbiorę klamkę i sprawdzę co się dzieje z uszczelką i jaki ma rozmiar... Przy okazji... ktoś testował olej mineralny? Temat chyba zamknięty... Udało się na necie kupić cały hamulec za jakieś grosze... Stary rozebrałem, wyczyściłem..., wymienię uszczelki, przewody i olej. Będzie na kolejny raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awontor Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Mam przy rowerze takie sam hamulec i chyba podobny problem. Tez mogę zaobserowac lekkie zawilgotnienie od oleju przy klamce hamulca (tylnego). Z hamulcem już miałem problemy wcześniej, wyciakający olej z klamki, bo jakims czasie hamulec przestal w ogóle reagowac. Rower oczywiscie zostawiłem w serwisie, tam panowie na gwarancji elegancko odpowietrzyli hamulec, klamka stala sie twarda hamulec spelnie swoją funkcje. Ale jest jedno ale przy klamce hamulca nadal wyczuwam lekki wyciek po przejechaniu tam palcem, wiec jak podejrzewam problem moze i został zlikwidowany na jakis czas, ale przyczyna nie. Boje się że za jakis czas problem ten mozę sie powtórzyć. A latać z tym do serwisu co półroku, rok bez sensu.... Jestemm w stanie nawet zaplacic te przyslowiową stowke za naprawe hamulca ale taka aby została zlikwidowana przyczyna tego problemu, a nie tylko jego skutek. Nie wiem czy wystarczy wymienic jakaś uszczelke, czy też wymienić cała klamke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walek809 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Widzę ze to typowa wada tej klamki ja mam pocenie sie od poczatku jak zakupiłem rower. Ostatnio po zjeździe z góry przy 60km i energicznym hamowaniu rzygło mi olejem więcej że klamka była cala zalana. Oddałem na reklamacje i czekam . Czy do tych hamulców można zmienić inna klamkę czy podejdzie z innej firmy czy tez inny model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 Mam to samo. Ostatnio po oddaniu roweru do serwisu przelano mi płyn hamulcowy i założono nowe organiczne klocki hamulcowe. Po dotarciu klocków po 2 tyg. jazdy zauważyłem że z prawej klamki jest mokro i pojechałem do serwisu który robił rower i Pan z serwisu powiedział ze smarował klamkę i pewnie troszkę smaru wypływa. Przedmuchał powietrzem lecz po 2 dniach znowu prawa klamka zaczęła się pocić i zaczęły piszczeć tarcze przy hamowaniu. Udałem się do innego serwisu celem sprawdzenia i Pan po wyjęciu klocków pokazał mi klocki które były zatłuszczone. Wymieniłem na półmetaliczne i teraz nie wiem czy wymienić klamkę czy hamulce bo przednie i tylne klocki były zatłuszczone. Szukałem na necie klamek lecz nie znalazłem i jakby ktoś znalazł i by podrzucił linka to będę wdzięczny lecz trochę to dziwne aby wyciek z klamki powodował zatłuszczenie klocków. Rozważam zakup nowego komplety przód 180 i tył 160 Shimano Deore BRM615 lecz nie wiem czy podejdą do mojego roweru Merida Matts TFS 100-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Jak masz mokre plecy klocków to pocą się zaciski i na to bym stawiał. Jak klamka się poci to wymiana , ale jak zacisk też się poci to albo dorabianie uszczelek albo śmietnik przy poceniu obu elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.