Kabanosik Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 (edytowane) Witam, ostatnio przymusowa wymiana przerzutki, a tu już kolejny temat dot. wymiany osprzętu. Tym razem hamulce. Nadszedł czas na decyzję - na zmianę z V-brake'ów na tarczowe. Zmieniło się środowisko w jakim śmigam na mojej bryczce i wielce prawdopodobne, że przyjdzie mi wystąpić w niejednych zawodach po okresie zimowym, a i też sam jestem co nieco podirytowany sprawnością Fałek. Pytanie pierwsze, rozmiary tarcz - 180/160 przód/tył czy 160/160 przód/tył? Kolejna kwestia to czy w przypadku moich mocowań na ramie i amortyzatorze (zdjęcia) https://picasaweb.google.com/103469569139469415329/MocowaniaTarczowek?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKz7rL3YwtLx0gE&feat=directlink takie adapterki będą pasowały? (Dla konfiguracji 180/160 przód/tył) http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/hamulce-i-akcesoria-klamki/adaptery/adapter-shimano-is-przod-180mm-is-tyl-160mm-sm-ma-160p-s-280.html Edytowane 2 Listopada 2014 przez Kabanosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 1. Stawiałbym na 180/160mm 2. Będą ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanosik Napisano 2 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Jeszcze spytam o jedno - śrubeczki do zamocowania tego cuda. Skąd je wytrzasnąć? 2 dostanę w zestawie z adapterem - ok. A 2 pozostałe? Na 90% będę miał zaciski używane bez takich oto śrubeczek stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Opcje są dwie: albo sklep ze śrubami i zakup takich jakie będziesz miał przy adapterach, cechowanych symbolem twardości 8.8; albo kupno takich śrub w sklepie rowerowym - internetowym lub stacjonarnym - lub umiejętne wyżebranie od sklepu Bo powinien mieć tego tonę. Śruby kupione w "metalowym" z reguły będą srebrne, te z rowerowego częściej czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 3 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Jeszcze gwoli formalności zapytam ile ważysz? Bo jeśli waga kogucia to spokojnie do tej Tory ładuj tarczę 180 mm, jeśli zaś mniej więcej tyle ile Endriu Gołota, to sugerowałbym na przód tarczę 160, z racji dbałości o amortyzator.P.S. ach te białe skarpetki i klapeczki na nogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Bo jeśli waga kogucia to spokojnie do tej Tory ładuj tarczę 180 mm, jeśli zaś mniej więcej tyle ile Endriu Gołota, to sugerowałbym na przód tarczę 160, Yyyyy.... tego..... chyba na odwrót,nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanosik Napisano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) Ha. Wziąłeś je za białe - to dobrze. Bo są szare. Waga - mniej więcej 72kg. Waga idzie stopniowo do góry i przez ostatnie 4-5 lat regularnie przybywało po 2-3 kg, przy czym nie chciałbym 75 przekroczyć - to tak nawiasem, "przyszłościowo". Dodam tyle, że będzie to na pewno jazda na "wyższych obrotach". Do tej pory Fałki w zupełności wystarczały, bo jeździłem dla siebie, ciskałem mocno, ale jak traciłem "cenne sekundy" na zjazdach to się tym nie przejmowałem zbytnio. Teraz trafiłem do grona ludzi ścigających się od lat, a ja bidula bez tarcz i SPD się zabijam na niejednych odcinkach które dla nich są śmieszne. To akademicka grupa rowerowa - musiałem wybrać coś na W-F'ie na 2-gim roku to poszedłem za pewnym kumplem, który już w tym siedział. Robiąc zamówienie w pewnym internetowym sklepie udało mi się ładnie wysępić śrubeczki, także dzięki za radę. Przy czym muszę się jeszcze o to spytać - z tego co wiem te 4 śrubki nie są identyczne. 2 w komplecie z adapterem służą do... a 2 jakie dostanę dodatkowo służą do...? (Zacisk do adaptera, adapter do ramy/amora?) P.S. W rozmowie ze sklepem sprecyzowałem o co chodzi i właśnie o to spytali, to im wytłumaczyłem jak się sprawa ma i zrozumieli które śrubki potrzebne, ale ja dalej nie wiem które są które. Edytowane 3 Listopada 2014 przez Kabanosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Śrubki dołączone do adaptera stosujemy do mocowania adapter/rama, do mocowania zacisku stosujesz o takim samym gwincie ale z większym łbem i podkładką, pasują te co masz na pivotach w vałkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 3 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 chyba na odwrót,nie? jak nie jak tak?Lżejszy zawodnik spokojnie może zakładać większą tarczę na przód, cięższy w sumie też może, czemu by i nie, ale po jakimś czasie założy u nas na forum temat:[luzy w widelcu]proszę o pomoc mój amortyzator ma duże luzyKabanosik - spokojnie ładuj 180 na przód, nie ważysz dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Wielkość tarczy proponowanych przez producentów amortyzatorów wynika z faktu, że większa tarcza powoduje, że hamulec jest mocniejszy, powoduje większe przeciążenia na ślizgach niż ma mniejszych rozmiarach. Wciśniecie mocno klamki na większej tarczy powoduje że widelec momentalnie się cofa do tyłu i to jest gówna bolączka. Na 160 ten efekt jest mniej drastyczny ale generalnie jeśli miałbym wybierać to wrzuciłbym od razu 180 ze względu na to że po prostu nie trzeba tak mocno klamki wciskać na zjazdach i klocki dłużej żyją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 4 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 cofa do tyłu nie żebym się czepiał, ale da się cofnąć np w bok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanosik Napisano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Chyba większość z nas zna przypadek, gdzie jakiemuś znajomemu "cofnęło do przodu" po % Zakupy zrobione, adapterki, tarcze, i parę innych. Jak przyjdą (miejmy nadzieję jeszcze w tym tygodniu) to się pochwalę co i jak w odpowiednim miejscu. ^^ Dzięki raz jeszcze za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 4 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 nie żebym się czepiał, ale da się cofnąć np w bok? przy skręconym kole i mocnym hamowaniu na amortyzator działa jakby nie było boczna siła więc jeśli już się czepiamy to amortyzator wtedy cofa się bokiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanosik Napisano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Weekend za nami, wróciłem na uczelnię, odbieram paczuszkę, wszystko super, wielkie zadowolenie, tylko... przysłali 2 adaptery w konfiguracji na tył (patrz zdjęcie): https://picasaweb.google.com/lh/photo/SayQrjkvcB1YvqTrWNZ2QZaLSMsdgVuPH5Dtmo5iZis?feat=directlink Zaznaczone są: Rear, 160mm, P/S, a kurna jedna powinna być Front, 180mm, P/S. Po założeniu na przymiarkę na przód, tarcza minimalnie ociera (nie na boki, a na "wysokości"). Krótko mówiąc minimalnie za mały adapter, rzędu >1mm, ponieważ tarcza się kręci, przy czym tak jak mówię - ociera. Kupowałem z wymienionej oferty w pierwszym poście. I teraz powiedzcie mi proszę - powinienem był im jak dzieciom napisać, że potrzebuję 180 na przód i 160 na tył (w końcu dzisiaj wszyscy montują po 2 tarcze na tył ), czy zbytnio panikuję i wystarczy jakaś podkładka pod zacisk na ten adapter? Z jednej strony nie po to kupowałem zaciski XT, tarcze XT Ice Tech, żeby teraz tak kombinować, bo z jednej strony lubię porządnie wykonane i dopracowane, ale gdyby nie wpływało to negatywnie na użytkowanie byłbym gotów na jakieś pośrednie rozwiązania, ale raczej nie tymczasowe. Jeszcze jedna kwestia - śrubeczki są z podkładkami, których nie ma szans zdjąć (mają jakby mniejszą średnicę otworu od gwintu) ale jednocześnie w zestawie są "kapiszony", te rozpychane, plastikowe podkładki pod śrubki. Instrukcja jak byk mówi, aby je zastosować, ale bez ściągnięcia podkładek nie ma o tym mowy. Natomiast u większości ludzi ich nie widzę (wręcz u mało kogo widzę), a właśnie te podkładki są zostawiane. Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 (edytowane) Nie wiem czy zauważyłeś, ale adapter 180 przód to ten sam co 160 na tył tyle że jest obrócony. Nawet jak kupisz dedykowany 160 na tył to i tak będzie to samo co na przód (180). Te Xt-ki nie miały jakiś podkładek czasem w zestawie ? A te plastikowe dzyngle rzadko kto stosuje, ja sobie założyłem jedną. Troche ciężko wchodzi ale jak rozepchniesz to wejdzie. Edytowane 13 Listopada 2014 przez ska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanosik Napisano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Dodam tyle, że zaciski używane, bez. Co do adapterów - no dokładnie tak jak mówisz. Tym bardziej irytuje mnie fakt, że nie pasi... Kolega ma pod ręką inny adapterek na przód, wybiorę się go przymierzyć. Generalnie to moja wiedza n.t. tarczówek jest niemalże znikoma z jednego prostego powodu - nigdy nie używałem. Większość informacji wyłapuję na bieżąco z neta (przy czym nie w stylu "mądry Polak po szkodzie", a rzetelne lektury przed zakupem). Co do jednakowości adapterów przód/tył (przy tej różnicy 20mm) byłem święcie przekonany, ale moją pewnością zachwiało to ocieranie. Natomiast gdybym chciał zastosować podkładki wzięte gdzieś "z warsztatu", jest to mądre rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 w zestawie powinieneś mieć takie podkładeczki jakie stosuje się przy hamulcach typu v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanosik Napisano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 (edytowane) Trochę walki i wszystko działa jak należy. Adaptery spasowały, tarcze nie ocierają, wszystko śmiga jak ta lala. Obyło się bez podkładek, wymagało jednak bardzo precyzyjnego ustawiania, przy czym nie jest na styk. Rowerek już praktycznie jest w pełni jakiego bym sobie życzył, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, że tarcze nie były planowane przez najbliższe wręcz lata, a tutaj ni stąd, ni zowąd właśnie je zamontowałem. W zasadzie to jestem spełniony. Pytanie tylko czy się ugnę i pod naporem, w zasadzie wszystkich rowerowych maniaków wkoło mnie, skuszę się na SPD'y. Widzę ewidentnie ich zalety po jeździe w XC, ale przez najbliższe 3-4 miesiące nie mam zamiaru o nich nawet myśleć. Co za dużo to nie zdrowo. P.S. Zapomniałem wspomnieć o klamkomanetkach. Chciałem z tym do samego końca poczekać. "Hejt" alert. A więc: Shimano Dual Control XT. ^^ Edytowane 13 Listopada 2014 przez Kabanosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Wachlowanie jest dobre, jak jest goraco latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.