moby1655 Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Witam ! Na początku napomknę, że jeżdżę na rowerze mtb od zeszłego roku. Wówczas zaliczyłem 2 maratony, jeździłem mało regularnie, zimą w zasadzie nic nie robiłem. W tym roku zacząłem treningi na początku marca, startów w wyścigach 8. Ogólnie staram się trenować 3 razy w tygodniu. Ostatnio tylko robię tlen na szosie. Aczkolwiek zima tuż , tuż i planuję wylać trochę potu na siłowni. Chciałem się zapytać was, bardziej doświadczonych, jak trenować na początku na siłowni ( chodzi mi o trening nóg), aby nie zrobić sobie krzywdy, nie złapać kontuzji. Jak dobierać ciężary, ilość serii, powtórzeń itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Jeśli nigdy nie robiłeś treningu na siłowni to najbezpieczniej trenować na maszynach. Ćwiczenia należy wybierać te najmniej izolowane (czyli tylko na jedną partię mięśni). Przy dużym obciążeniu i małej ilości powtórzeń wyrabiasz siłę. Przy dużej ilości powtórzeń z małym obciążeniem wytrzymałość. Ćwiczysz nie tylko nogi ale też pozostałe mięśnie odpowiedzialne za stabilizację.Osobiście zrezygnowałem z siłowni i przerzuciłem się na kalistenikę czyli trening z użyciem masy własnego ciała. Robię w domu serie pompek, brzuszków, podciągnięć na drążku oraz oczywiście przysiady lub wykroki. Jest sporo wariantów tych ćwiczeń i bazując tylko na nich można zrobić bardzo fajny program treningowy. Także biegam. Bieganie polecam ponieważ lepiej rozwija wydolność oddechowo-tlenową jak jazda na rowerze. Tak przygotowany wsiadam na rower dopiero po nowym roku stopniowo zmniejszając ilość w/w ćwiczeń a włączając więcej jazdy. W marcu praktycznie zostaje sam rower. Zawsze możesz przejrzeć inne tematy na forum np ten http://www.forumrowerowe.org/topic/151652-sila-hantlami-treningi-na-sile/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...