schwinn0 Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 witam pacjent to mbike shottas ht06 ale to mało ważne obecny napęd to 3x10 kpl sram x9 + przerzutka przednia x7 korba 44-33-22, kaseta 11-36, przerzutka tył - długi wózek. mam zamiar założyć -> korba x9 2x10 39-26, kaseta 11-36 (przynajmniej na razie). wymieniłem manetkę lewą na x9 aby obsługiwała 2x10, wymieniłem przerzutkę przednia na x9 2x10 - aby wszystko chodziło tak jak należy 1. jaką przerzutkę tylną powinienem zastosować -> długi czy średni wózek? wg tego co jest na stronie - wychodzi długi, ale teoria teorią a praktyka swoje https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/LJH1vaSvuSBBt_2FVIDwRbfJHuO0kaLua0Kk5NdI_jw/mtime:1372788174/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004184_rev_a_compatibility_map_my13_mtb_components_0.pdf 2. czy podczas wymiany korby mam po prostu wyjąć jedną i włożyć drugą (zmienia się linia łańcucha bo mamy 2 tarcze a nie 3, coś powinienem jeszcze wiedzieć, gdzieś coś sie reguluje?) https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/lfy4-i7WhLKW0j5TA5e97akhL68an8cM4aU_9folB8c/mtime:1380570491/sites/default/files/techdocs/x0_x9_x7_x5_frame_fit_specs_gen_000000002876_-_rev_b_0.pdf bardzo dziękuje za informacje
Ziemko Napisano 1 Listopada 2014 Napisano 1 Listopada 2014 1. Tak, najlepszym rozwiązaniem jest długi wózek. Nie wiem w jakim terenie jeździsz ale polecam przerzutki z hamulcem wózka. 2. Nie rozumiem tego przejmowania się linią łańcucha. Jeżdżąc w terenie częściej ją przekroczysz niż będziesz miał ją prawidłową. Ludzie jeździli na napędach 3x9 gdzie uzyskanie linii praktycznie jest nie możliwe i się tym nie przejmowali.
schwinn0 Napisano 1 Listopada 2014 Autor Napisano 1 Listopada 2014 1. Tak, najlepszym rozwiązaniem jest długi wózek. Nie wiem w jakim terenie jeździsz ale polecam przerzutki z hamulcem wózka. 2. Nie rozumiem tego przejmowania się linią łańcucha. Jeżdżąc w terenie częściej ją przekroczysz niż będziesz miał ją prawidłową. Ludzie jeździli na napędach 3x9 gdzie uzyskanie linii praktycznie jest nie możliwe i się tym nie przejmowali. Dzieki za odpowiedz Jezdze w 90% po mazowszu, do tego 10% to wypady na dolny slask ale nie mocno gorski... zalezy mi na tym aby miec dostepnosc calej kasety z kazdej zebatki z przodu i zeby nic nie obcieralo
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2014 Mod Team Napisano 1 Listopada 2014 Do napędu 2x to raczej średni wózek. Długi także może być ale wydaje mi sie ze średni będzie w sam raz.
modrzew Napisano 1 Listopada 2014 Napisano 1 Listopada 2014 Jak już robisz to porządnie i wymieniasz tyle rzeczy, to zrób do końca i zadbaj o odpowiednią przednią przerzutkę, korbę i suport. Linia łańcucha i "obciera czy nie obciera" to temat rzeka przy wszelkich "samoróbkowych" modyfikacjach napędu, zwłaszcza gdy się kombinuje jak pożenić różne posiadane już elementy i dobiera samemu zębatki. Sam przez to przechodziłem i pomimo ostrzeżeń bardziej obeznanych forumowiczów nadziałem się na kilka zagwozdek. Możesz sobie poczytać w moim temacie.
schwinn0 Napisano 1 Listopada 2014 Autor Napisano 1 Listopada 2014 Tak jak napisalem: wszystko jest/bedzie z systemu 2x10 z grupy x9, a to chyba dobry wybor... Wlasnie z tym dlugim czy srednim wozkiem mam problem bo Wszyscy do napedu 2x10 mowia sredni a producent dlugi akurat w tym zestawieniu ktore podalem. Pewnie za jakus czas wymienie zebatki przednie i kasete. Czy tak duza roznica jest pomiędzy 39-26 a 38-24 i kasetami 36-11 a 32-11?? Z racji tego ze poprzednia przerzutka ulegla zniszczeniu, stoje przed wyborem nowej i sklaniam sie raczej ku sredniemu wozkowi ale wole dopytac aby nie bylo problemow...
tobo Napisano 1 Listopada 2014 Napisano 1 Listopada 2014 Wozek sredni. To czy jest duza roznica zalezy od zakresu uzywanych obecnie przelozen - jesli obecnie uzywasz z przodu 22 i 36 z tylu to zakladajac korbe z 24ka z przodu usztywnisz naped i ograniczysz mozliwosci jazdy. Jeszcze gorzej bedzie z tarcza 26. To samo przy blacie 44 zeby - jesli go uzywasz obecnie z koronka 11 to dajac mniejszy o 5 lub 6 zebow blat odczujesz to wg mnie bardzo.
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2014 Mod Team Napisano 1 Listopada 2014 Ja w swoim 3x9 mam średni wózek i ogarnia. Co prawda nowe wózki 10s sa troszkę krótsze, taż że 3x nie pociągnie ale 2x raczej na pewno.
schwinn0 Napisano 1 Listopada 2014 Autor Napisano 1 Listopada 2014 22-36 uzywam bardzo bardzo rzadko - tylko jakies bardzo ostre podjazdy. Zakresu 44-11 szczerze powiem ze chyba raz uzylem na jakies gonitwie asfaltowej za autobusem. Stad moja chec przejscia na bardziej uniwersalny napedgdzie moge wykorzystać wszystkie przelozenia. A montazem korby mam sie przejmowac? Czy wyjmuje stara i wkladan nowa i juz..?
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2014 Mod Team Napisano 1 Listopada 2014 Jak masz korby ze zintegrowaną osią to w zasadzie tak, shimano chyba wszystkie HT2 sa ze sobą kompatybilne. Możesz wymienić same zębatki, tylko musisz konkretnie wiedzieć, jakie chcesz zębatki.
Ziemko Napisano 1 Listopada 2014 Napisano 1 Listopada 2014 Jaki Wozek sredni. Nie chcę podważać Twojego doświadczenia ale moje doświadczenie mówi że przełożenia 39x36 przerzutka ze średnim wózkiem nie ogarnie. Z wyliczeń też wynika że pojemność setu jaki wybrał autor postu ma 38T podczas gdy średni wózek w przerzutkach 10x ma pojemność 35T.
morfish Napisano 1 Listopada 2014 Napisano 1 Listopada 2014 Mam 38-24 na korbie i średni wózek. Ze dwa razy w życiu podjezdzalem na 38-36 - poza dużym obciążeniem, żadnych problemów.
Rulez Napisano 1 Listopada 2014 Napisano 1 Listopada 2014 Ziemko To tyle w teorii, w praktyce może by (i pewnie będzie) inaczej ...
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2014 Mod Team Napisano 1 Listopada 2014 Sram derailleurs have the following capacities: Short=30t, Medium=37t, Long=43t To odnośnie mojej przerzutki, czyli 37t ma moj model. pojemność mojego napędu 44-24+34-11=43t różnica 6t a śmigam na średnim wózku. Wiem że nowsze mają krótsze wózki, jednak do co podaje producent nie jest sztywną nie do przeskoczenia granicą, bo wg liczb max kasetę powinienem wsadzić 11-28 a nie 11-34. Wiem to stąd, że popełniłem kiedyś mały błąd. Zmieniłem przerzutkę z sgs na gs a zapomniałem skrócić łańcuch i tak jeździłem. Unikałem 3x1 bo mam gs, wiec mogę zepsuć az pewnego razu wrzuciłem i co ... i nic. na 1x9 nic nie wisi, jest zapas, 3x1 wchodzi lekko. 6t różnicy, do dużo a wiec zapas jest spory, zawsze można dać ogniwo więcej do łańcucha, ale sadze że GS będzie odpowiednim wyborem do napędu 2x. Jedna z większych różnic w 2 blatach to 16t, wiec przy kasecie 11-36 było by na styk.
schwinn0 Napisano 1 Listopada 2014 Autor Napisano 1 Listopada 2014 Widzę, że w rowerze klasę wyższym czyli barracuda była korba 39-26, kaseta 11-36 i przerzutka tył średni wózek http://mbike-rowery.pl/#rowery-xc-3 . kaseta - SRAM PG 1070 11-36 korba - SRAM S2210 CARBON PF30 10S 175 3926 przerzutka tył - SRAM XO MEDIUM CAGE CARBON Skoro tam było to i może być u mnie przerzutka tył X9 SGS medium 10 korba X9 39-26 175 przerzutka przód X9 direct mount dual pull 2x10
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.