Artur69 Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Witam, Obecnie mam obrecz Alexrims etrto 622x17mm 32H XC-49 Disc, piastę Shimano FH-RM35 Disc CL, szprychy niecieniowane 1,8mm oraz przerzutki 10cio rzędowe i hamulce hydrauliczne z tarczą na 6 śrub. W skrócie - oryginalne częsci ze Scotta Scale 970 z 2013r. Sukcesywnie pękają mi szprychy w tylnym kole, z powodu wygiętej obręczy. Przy centrowaniu koła serwisanci starali się podciągnąć te nierówności, w związku z czym naprężenia były nierówne - z czasem niektóre szprychy się luzowały, opona (Saguaro TNT 2,2) i tarcza obcierała, i znowu do centrowania. Niedawno pękła mi 4 raz szprycha i nadszedł czas żeby coś w końcu zrobić, bo żeby wymienić ją muszę zdjąć oponę, w której jest mleczko, wymienić nypel i szprychę na 2mm, bo dostać niecieniowaną szprychę 1,8mm jest dużym problemem. Mając inny rozmiar szprychy znowu jest inna sztywność, naprężenia i zaraz będą sypać się kolejne, nie mówiąc, że za każdym razem muszę uszczelniać koło na nowo. Myślałem nad zaplecieniem jeszcze raz nowych szprych i próbę wyprostowania obręczy, ale chyba mija się to z celem. Inną opcją jest zostawienie samej piasty i kupno np. obręczy ZTR Crest 32H (380g) i do tego jakieś cieniowane do 1,65 albo do 1,8mm szprychy Pillara i jakieś aluminiowe nyple. Następną opcją, do której przed chwilą dojrzałem jest kupno całego koła. I jak zwykle pojawia się magiczne pytanie: "do ilu? Składaka, czy gotowca?". Czym więcej czytam, tym mniej wiem, a zarazem coraz więcej jestem w stanie przeznaczyć Myślę, że mogę przeznaczyć ok. 500zł, ale jeśli warto dołożyć stówkę to jestem w stanie to przełknąć Myślałem nad wszelkimi kombinacjami piast Novateca i obręczy DT Swiss + szprychy Pillara, ale sporo też przeglądałem gotowych zestawów DT, co prawda drogich. Jesteście w stanie coś doradzić, albo coś zasugerować? Przeglądałem też stronkę kolegi Daveo i natknąłem na gotowy zestaw Novateca 712SB/DT Swiss M442, ale nie wiem, czy obręcz będzie odpowiednia jak dla mnie. Dodam, że ważę obecnie 80+kg i lubię poszaleć w lesie XC/MTB. No i do kosztów ew. składaka muszę doliczyć złożenie tego koła. Za wszelkie sugestie i porady będę bardzo wdzięczny (o ile ktoś to doczytał do końca, bo wyszło tego trochę ). Pozdrawiam, Artur
youcek Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Miałem to samo (notorycznie pękające szprychy w tylnym kole). Złożyłem takie oto kółko i jestem mega zadowolony: piasta:DT Swiss 370 obręcz: ZTR crest szprychy:CN Spoke Aero 424 nyple alu Stówke musiałbyś dorzucić do ustalonego budżetu, ale myslę, że warto Składałem tu i polecam.
dawid Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 ZTR Crest to za lekka obręcz jeśli chcesz mieć mocne koło. To jest świetna obręcz do ścigania się, ale nie do codziennej jazdy. Jak chcesz lekką obręcz to DT X392 29er. 440gramów Dla 90kg najlepszym wyborem moim zdaniem będzie DT M442 29er 495gramów, szeroka i wytrzymała obręcz Jak ma się wszystko zmieścić w 500zł to piasta Novatec 712sb będzie odpowiednia na szprychach DT Competition wychodzi idealnie 500zł Jak dużo czytasz o kołach to pewnie już doszedłeś do tego że zestaw zapadkowy w DT 350s jest najlepszym rozwiązaniem, ale wtedy na koło musiałbyś przeznaczyć 750zł
youcek Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Każdemu w/g potrzeb. Nie mniej, przy mojej wadze 80kg ujeżdżam to kółka i jestem naprawdę zadowolony.
thomasz Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Co prawda mam od kilku dni ale wygląda bardzo solidnie - hope pro tech Masz wersje XC czyli troche delikatniejsza, ja wziąłem do siebie do przełajki lub enduro wersja pancerna. Popatrz sobie, może Cię zainteresuje
jaro0011 Napisano 30 Stycznia 2015 Napisano 30 Stycznia 2015 Witam Odkopię temat. Co sądzicie o takich kołach na osobę ok 90kg: http://allegro.pl/lekkie-kola-dt-swiss-x392-370-1740g-29-29er-i5044602524.html Piasty DT370 SP, obręcz DT X392, szprych pillar, waga zestawu ok 1700 gram Nada się? Nic nie mogę znaleźć o piaście DT370...
dawid Napisano 30 Stycznia 2015 Napisano 30 Stycznia 2015 2 zapadki latajace po pierscieniu zebatym, ogolnie konstrukcja nie najgorsza choc daleko im do 350s. jednak w tej cenie ciezko znalezc konkurencje. 90kg nie powinno zrobic krzywdy tym obrecza
jaro0011 Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Dzięki za info Dawid. A wiesz może jak się ma ta piasta DT do piasty novatec 712 (albo do mojej Sun Ringle Radium MA - 3 zapadki, 4 łożyska)? Która lepsza? Szukam czegoś trwałego na 2 sezony co najmniej...
dawid Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 sa to raczej porownywalne piasty. Napisz do sprzedawcy tych dt370 ze chcialbys takie kolo, ale na piascie dt 350. Wiem ze na CL na pewno moze Ci w dobrej cenie zaproponowac takie kolo, na IS na pewno ma piasty dt 340s co tez sa duzo lepsza, a niewiele drozsze PS wszystkie kola od tego sprzedawcy sa zaplatane przezemnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.