Skocz do zawartości

[Opony] Zwijana a drutowa, stosunek wagi do ceny


sojekk6221

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zamierzam kupić nową oponę, i wybór padł ponownie na Kende 50-Fifty. Między wersją zwijaną a drutową jest różnica tylko w cenie i wadze, oplot ten sam. Mianowicie, czy 50 gram jest warte 15 złotych? Czy ta różnica będzie odczuwalna?

Napisano

ja też mam dylemat co do opon drutowanych/zwijanych czasem się zdarza, albo sprzedawcy źle podają że drutowana jest lżejsza od zwijanej 

Napisano

czasem jest też tak, że bardziej opłaca się kupić drut innego producenta, bo jest lżejszy niż zwijana jeszcze innego. Np. lekkie drutówki ma conti. Ale z kolei niektórzy narzekają na ich słabą wytrzymałość.

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 31 Października 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 31 Października 2014 - Brak powodu

Tak offtopując, poleci mi ktoś oponę która nie będzie ciężka i zarazem wytrzymała? w rozmiarze 26 x 2.1 :P Najchętniej coś do max 60-70 zł :D

Napisano

50g? Wystarczy, że wypijesz jeden łyk więcej przed jazdą i już po zysku wagowym... Zwijana ma to zaletę, że jest łatwa w przechowywaniu....

Napisano

Geax Mezcal to oponka, którą mogę również polecić. Używam takiej jako napędowej od ~8 tyś. km i bardzo wolno się zużywa.

Myślę że jeszcze drugie tyle spokojnie da radę. Przez ten czas tylko jeden raz miałem kapcia, szkło na ścieżce rowerowej - oponka bez szans była.

 

Na przód jednak Mezcala bym nie zakładał z obawy od "uciekniecie" przedniego koła na większym błotku czy piachu.

Z przodu idealna będzie Geax Saguaro lub Barro Muntain.

Napisano

Witam, zamierzam kupić nową oponę, i wybór padł ponownie na Kende 50-Fifty. Między wersją zwijaną a drutową jest różnica tylko w cenie i wadze, oplot ten sam. Mianowicie, czy 50 gram jest warte 15 złotych? Czy ta różnica będzie odczuwalna?

Nie będzie odczuwalna w żadnym stopniu. Takie odchudzanie ma sens jeśli chudnąć mają inne komponenty/cały rower. Jeśli zmienisz tylko tą oponę to bez sensu. 

Napisano

Zwijana ma to zaletę, że jest łatwa w przechowywaniu....

 

Chyba na półce w sklepie. Niewielu rowerzystów zmienia opony na zimę, ba, niewielu w zimie jeździ.

 

A przewaga zwijanej nad drutówką jest taka, że zwijana łatwiej układa się na rafce.

Napisano

Zależy od konkretnego modelu. Mam zwijane i drutówki. Zwijaną Conti zakładałem kiedyś 45min podczas gdy druciany Smart Sam wskakuje sam. To nie reguła.

Napisano

Waga wynika z zupełnie czegoś innego. W zasadzie wszystkie drutówki mają podstawowy rodzaj mieszanki i standardowe - podstawowe technologie jakie stosuje dany producent. Zwijane występują w wielu rodzajach mieszanki, są też bardzo zróżnicowane boki tych opon. Wpływa to na "pancerność" opony. Drutówki są gdzieś po środku jeśli chodzi o wytrzymałość, z trzymaniem w terenie już gorzej bo zwykle robione są z twardej mieszanki. Zwijane mogą być często cięższe od drutówki, ten drut nie przesądza o wadze. I nie mam tutaj na myśli opon zwijanych bezdętkowych bo to jeszcze są.

Za niską wagą w oponach zawsze kryje mniejsza odporność czy to na snejki czy inne uszkodzenia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...