sojekk6221 Napisano 29 Października 2014 Napisano 29 Października 2014 Witam, zamierzam kupić nową oponę, i wybór padł ponownie na Kende 50-Fifty. Między wersją zwijaną a drutową jest różnica tylko w cenie i wadze, oplot ten sam. Mianowicie, czy 50 gram jest warte 15 złotych? Czy ta różnica będzie odczuwalna?
rodszyld69 Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Czy warte to zależy od Ciebie czy chcesz mieć trochę lżejsze koła czy nie. Pamiętaj że na dwóch oponach masz już zaoszczędzone 100 gr.
zgodny Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 ja też mam dylemat co do opon drutowanych/zwijanych czasem się zdarza, albo sprzedawcy źle podają że drutowana jest lżejsza od zwijanej
rodszyld69 Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Sprzedawcy czasami podają nie właściwą wagę opony lub jak piszesz nie podają jej wcale. Najpewniejszym sposobem dowiedzenia się o wadze opony jest przeszukanie strony producenta
Poochaty Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 czasem jest też tak, że bardziej opłaca się kupić drut innego producenta, bo jest lżejszy niż zwijana jeszcze innego. Np. lekkie drutówki ma conti. Ale z kolei niektórzy narzekają na ich słabą wytrzymałość.
sojekk6221 Napisano 30 Października 2014 Autor Napisano 30 Października 2014 · Ukryte przez mrmorty, 31 Października 2014 - Brak powodu Ukryte przez mrmorty, 31 Października 2014 - Brak powodu Tak offtopując, poleci mi ktoś oponę która nie będzie ciężka i zarazem wytrzymała? w rozmiarze 26 x 2.1 Najchętniej coś do max 60-70 zł
mklos1 Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 50g? Wystarczy, że wypijesz jeden łyk więcej przed jazdą i już po zysku wagowym... Zwijana ma to zaletę, że jest łatwa w przechowywaniu....
rodszyld69 Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Tak offtopując, poleci mi ktoś oponę która nie będzie ciężka i zarazem wytrzymała? w rozmiarze 26 x 2.1 Najchętniej coś do max 60-70 zł Do jakiej jazdy może ta geax mezcal lub geax saguaro 26 x 2.0 w decathlonie jest bardzo tania,
sojekk6221 Napisano 30 Października 2014 Autor Napisano 30 Października 2014 geax mezcal wygląda interesująco, dzięki
gkc Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Geax Mezcal to oponka, którą mogę również polecić. Używam takiej jako napędowej od ~8 tyś. km i bardzo wolno się zużywa. Myślę że jeszcze drugie tyle spokojnie da radę. Przez ten czas tylko jeden raz miałem kapcia, szkło na ścieżce rowerowej - oponka bez szans była. Na przód jednak Mezcala bym nie zakładał z obawy od "uciekniecie" przedniego koła na większym błotku czy piachu. Z przodu idealna będzie Geax Saguaro lub Barro Muntain.
tobo Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Witam, zamierzam kupić nową oponę, i wybór padł ponownie na Kende 50-Fifty. Między wersją zwijaną a drutową jest różnica tylko w cenie i wadze, oplot ten sam. Mianowicie, czy 50 gram jest warte 15 złotych? Czy ta różnica będzie odczuwalna? Nie będzie odczuwalna w żadnym stopniu. Takie odchudzanie ma sens jeśli chudnąć mają inne komponenty/cały rower. Jeśli zmienisz tylko tą oponę to bez sensu.
ugupu Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Zwijana ma to zaletę, że jest łatwa w przechowywaniu.... Chyba na półce w sklepie. Niewielu rowerzystów zmienia opony na zimę, ba, niewielu w zimie jeździ. A przewaga zwijanej nad drutówką jest taka, że zwijana łatwiej układa się na rafce.
mklos1 Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Zależy od konkretnego modelu. Mam zwijane i drutówki. Zwijaną Conti zakładałem kiedyś 45min podczas gdy druciany Smart Sam wskakuje sam. To nie reguła.
zdrower Napisano 31 Października 2014 Napisano 31 Października 2014 Waga wynika z zupełnie czegoś innego. W zasadzie wszystkie drutówki mają podstawowy rodzaj mieszanki i standardowe - podstawowe technologie jakie stosuje dany producent. Zwijane występują w wielu rodzajach mieszanki, są też bardzo zróżnicowane boki tych opon. Wpływa to na "pancerność" opony. Drutówki są gdzieś po środku jeśli chodzi o wytrzymałość, z trzymaniem w terenie już gorzej bo zwykle robione są z twardej mieszanki. Zwijane mogą być często cięższe od drutówki, ten drut nie przesądza o wadze. I nie mam tutaj na myśli opon zwijanych bezdętkowych bo to jeszcze są. Za niską wagą w oponach zawsze kryje mniejsza odporność czy to na snejki czy inne uszkodzenia.
Mod Team Puklus Napisano 31 Października 2014 Mod Team Napisano 31 Października 2014 Opona zwijana vs drut, to nie tylko waga, to przede wszystkim łatwość ułożenia zwijaka i problemy z drutem jak jest krzywa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.