Skocz do zawartości

[szosa/przełaj] ~6000


sephiroot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

po zakupie drugiego crossa uznałem że to jest strasznie nudny rower :icon_confused: Ni to poskakać ni to pofruwać.

Nadszedł chyba już czas na lekką specjalizację.

 

Przymierzam się powoli do kupna wygodnej szosy/przełaju.

 

Powinno:

  • maksymalnie wygodna geometria
  • szerokie kapcie
  • tarczówki
  • rama sloppingowa
Musi:
  • się podobać :sweat:  (dość kupowania roweru dla roweru)
Rower do jazdy asfalt/ścieżki/drogi polne/płyty/kostka.

 

Wybrałem ich trochę. Ich ceny i typy są różne - podobnie jak z dostępnością. Rama obojętna - byle by zęby się nie kruszyły z drgań.

Sprawa jest taka... nie znam się zbytnio na geomaetrii ram. Potrzebuje czegoś wygodnego - nie będę klepał kilometrów. Chcę sobie wyjechać, czasem docisnąć, czasem poszwędać.

Kilometraż różny.. 50km na spokojnie, 100km by pojeździć. Będę na 100% chciał wyciskać km by bić własne rekordy (crossikowy rekord to 127km (razem z żonką :woot: )). Gdzieś do 150km zapewne będzie mi towarzyszyć żonka dlatego bym musiał dostosowywać prędkość -> wolniej -> wygodniej :whistling:

 

 

 

Scorpions- Does anyone know :thumbsup:

Napisano

Pomieszałeś trochę kategorie : Cannondale Synapse,Canyon Endurace to szosówki i na polne drogi,ścieżki nie bardzo się nadają.

Raczej powinieneś celować w pozostałe,czyli "all do it" ( przełaje ) z oponami 30,35,a może nawet 40c.

Dobre wygodne ramy : wspomniana wyżej Kona,Cannondale,pewnie Spec (nie znam tego modelu,dla mnie nowość),Ridleye (twardawe)

Najwięcej roweru w rowerze przy niezłym designie to Rose (rozważałem kiedyś zakup) - wydaje się FAWORYTEM.

Wiadomo,powinno się taki sprzęt przymierzyć i tu odpadnie z połowa stawki.

Ode mnie (komfortowy na maxa,tylne widełki uginają się konkretnie - TCC,dobry widelec i design) :

 

     http://www.bmc-racing.com/int-en/bikes/road/platform/endurance/granfondo/gf02_disc/105_disc/

 

Napisano

@Tomek21001

One nie są pomieszane. To rowery które czymś zwróciły moją uwagę. Aktualnie szukam i sprawdzam.
Głownie to będzie jazda asfaltem. Polnych kilka procent. Swoją drogą.. przełaje na pewno są "wygodne"? Tak czy siak to nie rowery do turystyki.

Niestety jestem ograniczony Polskimi sklepami. Płatne w naszych złotówkach.

Kona zwyczajnie mi się nie podoba malowanie :P Modele wyżej by pasowały.
On-One Dirty Disco Sram Rival też ciekawy... prócz tego na Sramie.

Najlepiej wypadł BMC.. nie znałem tego producenta. Muszę poszperać o nim.
Podoba mi się wersja bez tarczówek. Wolę ciemniejsze kolory :D

Co z tego że coś sobię wybiorę jak nie będzie gdzie kupić :D

BMC cena: 8900 PLN - odpada


Tak przy okazji.. W OneDirty Disco rozmiar dla ~ 181cm to L czy M? Nogę mam metr mniejszą (~82).

Napisano

Synapse,Caadx,BMC GF02 - bardzo wygodne,Ridleye - 2 różne sztuki ciut starsze - twarde,takimi jeżdziłem,chwilę,bądż dłużej,GF02 - 5000km.

BMC GF02 Disc105 - 1590 Euro,co prawda 2 lata temu,cena pewnie teraz podobna,mogę dać namiar na sklep  w Berlinie,w Polsce znalazłem tylko na pre-order,znacznie drożej.

Giant - jest rama węgiel i będzie łatwo kupić pewnie sporo poniżej 6k,można obejrzeć w Polsce.

Dity Disco - poszukaj testów jakiś,czytałem,że komfortowe to nie jest.

 

 

 

Swoją drogą.. przełaje na pewno są "wygodne"? Tak czy siak to nie rowery do turystyki.

Jak nie kupisz wersji "race" albo takiego z grubymi tylnymi widłami, krótką górną rurą i główką - są wygodne,to nie przełaje sprzed paru lat.

Jeżdzę parę razy w roku stałą trasę 170km w jedną stronę,następnego dnia wracam - od kiedy mam "przełaja" przestałem to jeżdzić szosówką endurance (Roubaix),która ma opinie bardzo wygodnej.

Napisano

Pomimo ustawienia poprzeczki na 6tyś. wolę aż tyle nie wydawać.

 

Pasuje mi:

  • Spec (4,8 tyś. jeśli jeszcze jest dostępny)
  • Cannondale CAADX 105 Disc - problem ze sklepem i drogo w Polsce (6,4tyś.)
BMC mimo wszystko zbyt drogo
Napisano

Cannondale ma BB30 - chyba najgorszy z możliwych wkład,łożyska bezpośrednio w ramę.Potencjalne problemy.

Może ktoś jeżdził tym Specem i się wypowie,geo wygląda ciekawie,materiał ramy A1-czyli najtańszy możliwy w tej marce,zresztą u Speca w tych pieniądzach fajerwerków nigdy nie będzie.

Nie zapominaj o Rose - naprawdę sensownie poskładany,dostępny konfigurator,co obniża cenę na ew. upgrade.

 

 

Napisano

Ze względu na dostępność, możliwość przymiarki, itd. póki co wybrane:

  • z "tańszych" Cube Cross Race Disc
  • z droższych Giant Anyroad Comax - nie wiem tylko co myśleć o FSA Press Fit.

Budżet nie został jeszcze zaakceptowany :sick: Trzeba czekać...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...