Andys Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Witajcie, waham się nad wyborem jednego z dwóch zeszłorocznych rowerów, oba posiadają zeszłoroczną Rebę z taperowaną główką, skokiem 100mm., pod oś 15mm., do 29era. Różnica widoczna jest na prawej goleni z tłumikiem. W jednym jest tylko niebieskie pokrętło tłumienia kompresji do manetki, w drugim nad wspomnianym niebieskim krążkiem jest jeszcze złote pokrętło do regulacji flood gate`a. Czy dobrze myślę, że obie Reby posiadają jednak tłumik Motion Control, tylko w modelu bez pokrętła, nie ma możliwości regulacji flood gate`a, czy jednak wersja bez pokrętła posiada jakąś prostszą wersję tłumika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Każda Reba ma MC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Dzięki, orientujesz się może, czy w modelu bez pokrętła od flood`a, można go jednak jakoś wyregulować, np. kluczem ampulowym, zamiast pokrętła? Dobrze myślę, że regulacja ta odpowiada za moment/siłę jaką musimy przyłożyć do amortyzatora z włączoną blokadą kompresji, aby ta ustąpiła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 28 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Dobrze myślisz, flodgate działa dokładnie tak jak mówisz. Modele bez regulacji floodgate też go posiadają w postaci domyślnie ustawionej przez producenta wartości (dosyć sporej) da się to regulować poprzez rozebranie tłumika i dołożenie podkładki (np. wyciętej z plastikowej nakrętki po butelce) pod zawór blokujący przepływ oleju zwiększając jego odstawienie. Ogólnie chyba szkoda zabawy, regulowany floodgate nie jest taż tak przydatnym bajerem aby stanowił decydujące kryterium wyboru amorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 W uproszczeniu tak. Reba właściwie nie ma blokady kompresji tylko regulowane tlumienie. Nie da się jej wytlumic do zera, zawsze trochę skoku zostanie. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Z tym, że regulowanie tłumienia kompresji to regulacja 0-1 (włączona, wyłączona) bez możliwości ustawień pośrednich. Kiedyś były lepsze wersje z manetką PopLock Adjust, a teraz to już wszystko uprościli jeśli się nie mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 (edytowane) Nawet na 1 nie jest calkiem zablokowany. A w wersji bez manetki ciągle masz 5 czy 6 stopni tlumienia. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Edytowane 28 Października 2014 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Dzięki wszystkim. Maniak, na Ciebie jak zwykle można liczyć. Tak, jak pisałem, floodgate nie będzie stanowił kryterium wyboru amortyzatora, ale ... szukam wszelkich "za", aby wybrać pomiędzy: - Rometem Rambler 29er R-line 6.0 - Silverback Sola 1 Romet ma lepszą korbę, hample i właśnie amor z flood`em, ale stosunkowo krótką ramę, przy 19" TT ma 600mm. i długie tylne widełki - 455mm. suport press-fit, który akurat dla mnie jest minusem Silverback ma koła na Crestach (pytanie czy wytrzymają moje 93kg. wagi), ramę 18" z TT - 605mm. i 440mm. widełkami., potrójnie cieniowane alu czyli będzie raczej bardziej zwrotny. Ceny obu są b. porównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 28 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Proponuję priorytetowo potraktować ramę i geometrię aby bardziej Ci pasowała. Cresty to bardzo dobre felgi, świetnie się na nich jeździ, kola fajnie przyspieszają, przy uczciwym zaplocie nie powinieneś mieć z nimi problemów jednak miej na uwadze że to lekkie obręcze, nie można ich bezkarnie katować, trzeba wykazać się przyzwoitą techniką i świadomością ich ograniczeń. Uważam że ważąc więcej niż 95kg warto wybrać coś z większym zapasem "mocy", jeśli jeździsz zachowawczo to powinny być ok. Ostatnio się przekonałem jakie ograniczenia ma lekkie koło 29, postawiło mnie na prędkości dęba i skręciło koło w poprzek (mniejsza o szczegóły jak do tego doszło) ale nie było problemu ze "złamaniem" koła: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 To masz ciężki wybór, patrząc od strony sprzętowej to chyba jednak wziąłbym Rometa bo: - lepsza korba (chociaż to trochę nad wyrost powiedziane) - lepsze hamulce - brak press-fit - polska marka Brak szlifowanych spawów na minus niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Romet ma jeszcze taki plus, że mogę go kupić w salonie, w moim mieście z odbiorem osobistym, no i oczywiście przejażdżką. Silverback teoretycznie ma ciekawszą geometrię, ale wsiądę na niego po raz pierwszy, kiedy do mnie przyjdzie kurierem Niestety nie udało mi się znaleźć podstawowej informacji, dotyczącej średnicy zewn. i długości sztycy w Romecie. Silverback ma 31,6x400, czy w razie czego mogę w ostateczności przełożyć praktycznie wszystko do nowej ramy. Maniak, pytanie do Ciebie, jako moderatora. Czy byłaby możliwość przeniesienia fragmentu tego wątku (od posta #8) do części poświęconej 29er`om? Nie chcę robić off-topa w tym temacie, jednocześnie dublując temat, gdybym założył go sam "Romet Rambler 29er R-line 6.0 vs Silverback Sola 1" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Przeniesienie jednej wypowiedzi, wprowadzi lukę dezinformacyjną w tym zwyczajnie napisz nowy temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Temat do zamknięcia, rower kupiony. Dziękuję Wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihaurs2 Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) Rower może kupiony, ale temat jest o wersjach reby, więc proszę nie zamykajcie I ja też w temacie, nie chciałem zakładać nowego wątku. Reba RL vs Reba RLT. z opisu na stronie producenta wynika, cyt: reba RL: ADJUSTMENTS External rebound, lockout, low speed compression to lock with internal floodgate reba RLT: ADJUSTMENTS External rebound, lockout, threshold, low speed compression to lock with internal floodgate Wynika więc, że różnica jest w możliwości ustawienia "threshold", tylko że za nic nie rozumiem co to jest. Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie, bo stoję na etapie wyboru (chyba że jest to właśnie to ustawienie siły/punktu w celu przełamania kompresji - jednak to chyba ma być tym ostatnim ustawieniem "internal floodgate"). PozdRower Edytowane 4 Lutego 2015 przez mihaurs2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) Threshold to próg otwarcia floodgate. W RL floodgate nie jest regulowany i IMO nie powinien być wymieniony w "adjustments". Jest to niby dodane jako opis tłumika, ale jest mylące. Edytowane 4 Lutego 2015 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihaurs2 Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 No tak właśnie myślałem, ten opis ze strony srama faktycznie mylący. Pytanie czy warto dopłacać bo mało jest RLT w sklepach i różnica w cenie jest około 200-400zł (w zależności od sklepu). Teraz jeżdżę na sztywnym widelcu, ale reba rl na QR leży w garażu, przesiadam się na sztywną oś 15mm i chcę właśnie zmienić amor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) Ja kilka miesięcy temu uznałem że nie warto, szczególnie że komplet BOX (tegoroczne RLT to tylko OEM) zawiera jeszcze pompkę i uszczelki na pierwszy serwis. Jak nie jesteś super-pro-xc i nie jeździsz ciągle na zablokowanym widelcu to i tak tego pokrętła nie dotykasz. A jak uznasz fabryczne ustawienie za nietolerowalne to był gdzieś wątek o jego zmianie, z tym że musisz się trochę pobrudzić bo trzeba otworzyć tłumik. (i potrafić go złożyć z powrotem ) A co do sztywnej osi to możesz pewnie kupić za stówę przejściówkę do widelca 9mm, pojeździj na tym co masz i zobacz czy czegoś Ci nie brakuje. Potem podejmiesz bardziej świadomą decyzję. Edytowane 4 Lutego 2015 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihaurs2 Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Będę i tak sprzedawał rower na obecnym amorze reba rl. Kompletuję graty do nowego i jedną z ostatnich rzeczy jest właśnie amor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.