dziewan Napisano 27 Października 2014 Napisano 27 Października 2014 Witam mam pytanie odnosnie plynu, jakim moge zalac te hamulce. Czy olej mineralny przeznaczony do silownikow hydraulicznych, o podobnej gestosci co np plyn shimano kupiony np w interauto nadawał by sie fo zalania tego ukladu? Cytuj
rkopec16 Napisano 27 Października 2014 Napisano 27 Października 2014 od biedy można zalać lhm+ delphi, jednak najlepiej oryginałem shimano. Cytuj
dziewan Napisano 27 Października 2014 Autor Napisano 27 Października 2014 Hydraulika silowa chyba dzialq na podobnej zasadzie, a moje pytanie wzielo sie stad, ze litr tego oleju dostane za 30 srebrnikow od reki a na 100 ml za 15 zl czekac kilka dni, dzieki za pomoc Cytuj
rkopec16 Napisano 27 Października 2014 Napisano 27 Października 2014 owszem na podobnej, tylko parametry olejów inne Cytuj
dziewan Napisano 28 Października 2014 Autor Napisano 28 Października 2014 No oki, dzieki, do zamkniecia Cytuj
jasinski21444 Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 Z zamienników nadaje sie olej typu Dexron II Cytuj
zdrower Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 (edytowane) jasinski21444 zalewałeś tym dexronem2 jakieś hamulce shimano ? Wiesz może jak potem to działało w niskich temperaturach ? Ogólnie są jakieś różnice wyczuwalne ? Edytowane 28 Października 2014 przez zdrower Cytuj
jasinski21444 Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 SLXa M675 który teraz śmiga w rowerze kolegi . Działa to normalnie jak na oleju Shimano , oraz XT . Puklus zalewał jakieś heble Castrolem Automatic i też ponoć to jeździ. Cytuj
zdrower Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 (edytowane) Można jakoś ustalić lepkość oleju Shimano vs dexrona vs inne przekładniowe mineralne ? Na LHM zimą klamka muliła podobno bo jednak jest odrobinę bardziej lepki i tylko to mnie powstrzymuje przed kombinacją z zamiennikiem. Jeszcze zapytam jaki kolor ma dexron ? Edytowane 28 Października 2014 przez zdrower Cytuj
jasinski21444 Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 Na lhmie klamka muliła nawet latem . dexron ma kolor różowy Cytuj
dziewan Napisano 28 Października 2014 Autor Napisano 28 Października 2014 Jest to typowy olej hydrauliczny, czy hamulcowy? Z tego co pamiętam ten oleje shimano też mają różowawą barwę Cytuj
jasinski21444 Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 (edytowane) Jest to olej do przekładni automatycznych typu Dexron II Edytowane 28 Października 2014 przez jasinski21444 Cytuj
dziewan Napisano 28 Października 2014 Autor Napisano 28 Października 2014 Nie pogryzie uszczelek? Popatrze się, za tym olejem bo planuje regenerację zacisków Cytuj
zdrower Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 Jest to olej do przekładni automatycznych typu Dexron II Jeszcze jedno pytanko, bo ten olej występuje z literkami np Dexron II E, Dexron II D, o co chodzi z tymi literkami ? jasinski21444, napisz jakim ty zalałeś, miał jakieś literki czy nie miał ? konkretnie jakiej firmy ten dexron kupiłeś ? Bo rozumiem że Dexron to typ oleju a robią go różne firmy. Porównuję właściwości oleju Shimano: http://www.forumrowerowe.org/topic/84930-plyn-hydrauliczny-parametry-oleju-shimano/ z właściwiościami Dexrona II i nijak mi to nie pasuje, wygląda na to że Dexron jest o wiele gęstszy. Podczas gdy wg Leo2 Shimano ma lepkość w 40 st.C. równą 8,4 mm2/s to Dexron ma 35,5 mm2/s. Co ciekawe niepolecany LHM+ ma 18 mm2/s, zatem pomimo że nie polecany to jest najbliżej oleju Shimano, co Wy na to ? Cytuj
dziewan Napisano 28 Października 2014 Autor Napisano 28 Października 2014 Może lepkość w tym przypadku nie ma ogromnego znaczenia, a co do tych liter to też się zastanawiałem Cytuj
zdrower Napisano 28 Października 2014 Napisano 28 Października 2014 Tylko i wyłącznie lepkość ma znaczenie drugim bardzo istotnym parametrem jest temperatura płynięcia. Ale z cyferek wydaje się że Dexronowi bardzo daleko do oleju Shimano. Cytuj
dziewan Napisano 29 Października 2014 Autor Napisano 29 Października 2014 Wiec z tego co pamietam olej do silownikow hydraulicznych jest blizszy lepkoscia olejowi shimano... Cytuj
jasinski21444 Napisano 29 Października 2014 Napisano 29 Października 2014 Jeszcze jedno pytanko, bo ten olej występuje z literkami np Dexron II E, Dexron II D, o co chodzi z tymi literkami Zalewałem olejem klasy Dexron II D . Nie pamiętam już jakiej firmy dokładnie miałem olej ale slx'y jeżdzą do dziś w rowerze kolegi , moje XT jakiś czas temu poszły do ludzi a i przypomniało mi się że Ronnin także zalewał magury Dexron'em i to jeszcze chyba jeździ . W każdym razie moim zdaniem można zalewać. Cytuj
zdrower Napisano 29 Października 2014 Napisano 29 Października 2014 W jak zimą było ? Wszystko ok ? Cytuj
jasinski21444 Napisano 29 Października 2014 Napisano 29 Października 2014 Tego nie wiem , SLXy w maju tego roku a XT sprzedałem po 1,5 msc uzywania Cytuj
zdrower Napisano 29 Października 2014 Napisano 29 Października 2014 Bo generalnie problem zaczyna występować w niskich temperaturach. Cytuj
dziewan Napisano 30 Października 2014 Autor Napisano 30 Października 2014 Po dłuższym zastanowieniu się najlepszym sposobem jest kupić olej oryginalny shimano 1l cena to ok 70 zl a starczy na baaardzo długo i przy odpowiednich chęciach można część odsprzedać aby trochę pieniążków się zwróciło p.s Z tego co czytałem i się rozglądałem to ten olej daje największą siłę hamowania, zgadzacie się czy madzie inne zdanie? Cytuj
jasinski21444 Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Siła hamowania niezależy od oleju a od zastosowanych klocków , przełożenia klamki , ilości tłoczonego płynu , średnicy tłoczków i wielkości tarcz . Kup Shimano lub Finish Line jeśli nie chcesz eksperymentować Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.